Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-31, 19:26
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jifftie
Om du känner dig lite äventyrlig så kanske en s.k. Fyndvara vore nåt för dig? Det är såklart en viss chansning, men inte så farligt mycket ändå eftersom du har 14 dagars Öppet köp och 1 års garanti.


ASUS ROG G752

17.3" IPS skärm, Full HD med G-sync

Intel Core i7-6820HK Processor 2.7 GHz (upp till 3.6 GHz)

16GB RAM (kan utökas till max 64GB)

PCIex4 512GB M.2 SSD + 1TB HDD

NVIDIA GeForce GTX 1070, 8GB GDDR5, plus Intel HD graphics 530

802.11ac Wi-Fi

Pris 15999 kr

Är det på NetOnNet du menar att jag ska kika lite på fyndvaror? Att de skickats i retur behöver inte vara något dåligt antar jag? Det kan väl bara vara att någon ångrat köpet?

Hittade en fyndvara som förefaller vara liknande modell som den du rekommenderade:

https://www.netonnet.se/art/fyndvaro.../X222648.5086/

Denna är kanske också något som kan vara intressant:

https://www.netonnet.se/art/fyndvaro.../X236984.5086/

Vad tror du?
Citera
2017-10-31, 21:35
  #14
Medlem
Den datorn jag beskrev var bara ett exempel på en Fyndvara, dock inte hos Netonnet utan Webhallen.

Både Komplett, Dustin, Webhallen, Netonnet och Elgiganten har s.k. Fyndvaror/Demoexemplar som säljs till nersatt pris. Mycket möjligt att också andra elektronikbutiker har det, online och/eller i fysisk butik.

Om man vill ha en dator med hög prestanda till ett relativt lågt pris då är det dessa man ska kolla på.

Jag har själv köpt en del demoexemplar/refurb/fyndvaror på lite olika ställen under ett antal år, och hittills har jag inte blivit besviken.

Om man köper på Internet så har man ju Öppet köp och oftast 1-2 års garanti. Men det är klart att det är lite mera chansartat och osäkert än att köpa en splitter ny maskin. I gengäld är dom ju ofta betydligt billigare. Så det är nåt som var och en själv får avgöra, vilket som väger tyngst, lågt pris eller maximal köptrygghet.
__________________
Senast redigerad av Jifftie 2017-10-31 kl. 21:48.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback