Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-30, 02:21
  #1
Medlem
Det enda som kan bota en rejäl bakfylla är kortison samt vatten då baksmällan är en inflammation.
Betapred 6-8 tabletter dagen efter tar bort den!
Om du druckit länge vet jag inte om det hjälper!
Citera
2017-10-30, 03:44
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Enligt min erfarenhet är det enda som kan bota en rejäl bakfylla att inte dricka från första början. Det funkar faktiskt, fast det kanske inte är lika kul?
Citera
2017-10-30, 04:39
  #3
Avstängd
MetalBears avatar
Intressant får testa någon gång.
Citera
2017-10-30, 05:27
  #4
Medlem
Vad sägs som sömn och tid?
Det botar bäst av allt.
Annars så kan man testa reglering av intag eller dageneftersupa.
Finns säkert andra kemiska preparat man kan proppa i sig som hjälper till och botar. Eller känner TS till samtliga preparat på marknaden?
Citera
2017-10-30, 05:49
  #5
Avstängd
MetalBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Vad sägs som sömn och tid?
Det botar bäst av allt.
Annars så kan man testa reglering av intag eller dageneftersupa.
Finns säkert andra kemiska preparat man kan proppa i sig som hjälper till och botar. Eller känner TS till samtliga preparat på marknaden?

Vaknat på fel sida?
Citera
2017-10-30, 06:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Det enda som kan bota en rejäl bakfylla är kortison samt vatten då baksmällan är en inflammation.
Betapred 6-8 tabletter dagen efter tar bort den!
Om du druckit länge vet jag inte om det hjälper!

Är detta något du filosoferar kring eller något som du verkligen har testat? Man kan ju inte annat än bli nyfiken om du har testat och få reda på närmare vad du upplevt. Sen undrar man i så fall också hur du drar slutsatsen, en bakfylla går ju över på en dag oavsett.
Citera
2017-10-30, 08:39
  #7
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Det enda som kan bota en rejäl bakfylla är kortison samt vatten då baksmällan är en inflammation.
Betapred 6-8 tabletter dagen efter tar bort den!
Om du druckit länge vet jag inte om det hjälper!
Tja alltid ett sätt att fixa en diabetes på...en så hög dosering höjer blodsockret rätt ordentligt, halva den doseringen med motsvarande styrka av prednisolon höjer mitt fastesocker till över 12, som referens när jag klämde 1kg godis på en kväll och regelbundet mätte blodsockret gick det aldrig över 11, vill inte tänka på hur högt blodsockret blir med 8 betapred och lite mat på det.
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2017-10-30 kl. 08:43.
Citera
2017-10-30, 10:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tja alltid ett sätt att fixa en diabetes på...en så hög dosering höjer blodsockret rätt ordentligt, halva den doseringen med motsvarande styrka av prednisolon höjer mitt fastesocker till över 12, som referens när jag klämde 1kg godis på en kväll och regelbundet mätte blodsockret gick det aldrig över 11, vill inte tänka på hur högt blodsockret blir med 8 betapred och lite mat på det.
Man ska ta dagen efter 4-8 st eller kanske stå ut.
Dricker väldigt sällan men reumatiker har svårt att bli fulla som har kortison i sig hela tden. naturligtvis biverkningar. Så kanske vatten är bäst eller låta bli att dricka.
Kom på av en slump.
__________________
Senast redigerad av mikael2 2017-10-30 kl. 10:19.
Citera
2017-10-31, 17:27
  #9
Medlem
Jasså varför super du inte på kortison och testar själv men du är väll nykterist!!
Citera
2017-10-31, 22:53
  #10
Medlem
trallexs avatar
ipren och panodil är ju också antiinflammatoriskt
Citera
2017-11-01, 04:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
ipren och panodil är ju också antiinflammatoriskt
Går bra det med men inte lika effektivt ,så har jag betapred hemma vid inflammation.
Citera
2017-11-02, 00:12
  #12
Medlem
Det är inte meningen att man ska "bota" bakfylla, bakfyllan är en välförtjänt påminnelse om att det inte är hälsosamt att dricka för mycket alkohol men det visste du väl redan?

ett glas vatten och en treo innan man lägger sig kan vara ett tips annars, missar man det så är det ytterligare en indikator på att man kanske drack lite för mycket
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback