Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 21:10
  #1
Medlem
Hej

Jag hade en mycket yngre vän, han var 14 jag är 21. När vi började chatta och prata med varandra sa vi aldrig våran ålder, och inte heller frågade om den. Jag märkte såklart på vissa saker att han var yngre. Men vi var väldigt lika han var väldigt lik mig men jag var yngre och vi hade otroligt roligt tillsammans och tillslut gick vi över till Skype och vi pratade varje dag i Skype, vi kunde sitta i 7 timmar oftast mer, helger kunde vi sitta 12 timmar och bara prata om allt mellan himmel och jord och tillslut kändes det som att vi känt varandra i åratal, nästan som bröder. Jag hjälpte honom Mycket också då han hade måde dåligt, och hade väldigt dåliga föräldrar. Tillslut slutade det med att jag åkte till hans land och vi träffades, först med hans föräldrar såklart. Och sen gick vi runt i timmar och snackade.

För två veckor sedan fick jag ett meddelande av honom som gjorde mig orolig, vilket gjorde att jag kontaktade hans föräldrar. Tyvärr så tog han sitt liv, och det gick inte att rädda han.

Jag har pratat med mina syskon om det här och föräldrar och andra vänner och familjen vill att jag ska gå på begravningen för att jag betyde så mycket för honom men min familj och några vänner tycker detär konstigt att jag var vän med en som var så mycket yngre, och förstår inte hur jag kan gräva ner mig i det här. Har ålder någon betydelse när man är vänner? Är jag jättekonstig för detta?
Citera
2017-10-29, 21:20
  #2
Medlem
Strunta i dina föräldrar och vänner, de upplevde inte den vänskapsrelation som ni med varandra... Om det var någon som du kunde kalla en vän borde du gå.

Man kan inte alltid hjälpa alla men du kunde ha varit en av anledningarna till han höll ut längre än han gjorde...
Citera
2017-10-29, 21:40
  #3
Medlem
Larvfotens avatar
Självklart ska du gå på begravningen, det har inte din familj något med att göra. Du kommer säkerligen gräma om det mer i framtiden om du INTE går.

Precis som bubbbles säger så kanske du var en anledning att han höll sig vid liv. Hedra den vänskapen ni hade.
Citera
2017-10-29, 22:03
  #4
Medlem
Shurepals avatar
Självklart ska du gå. Ålder en är siffra och inte en person. Jag har alltid haft äldre vänner sedan jag var liten. Långt större ålderskilnad än vad du nämner här. Var du hans vän ska du gå. Lägg blommor och ett kort med din sorg. Ingen kommer titta snett på dig, folk kommer uppleva dig som en sympatisk person med ett otroligt stort hjärta.
Citera
2017-10-29, 22:17
  #5
Avstängd
vad hade han velat att du skulle göra.

där e svaret
Citera
2017-10-29, 22:21
  #6
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Jag har pratat med mina syskon om det här och föräldrar och andra vänner och familjen vill att jag ska gå på begravningen för att jag betyde så mycket för honom men min familj och några vänner tycker detär konstigt att jag var vän med en som var så mycket yngre, och förstår inte hur jag kan gräva ner mig i det här. Har ålder någon betydelse när man är vänner? Är jag jättekonstig för detta?

Du har visat stort prov på empati och kamratskap, något dina vänner uppenbarligen inte har någon som helst känsla för. Jag skulle fundera på om det är vänner att lägga tid på.

Du har mitt i all sorg garanterat en stor plats i hans föräldrars hjärtan. Kanske idé att försöka hålla lite kontakt, om de vill och det känns ok för dig.
Citera
2017-10-30, 08:34
  #7
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Åk!
Han måste ju sett upp dej om du hjälpte honom så mycket och du var väl något sorts stöd för honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback