Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 20:09
  #1
Medlem
Jag och till viss del även min fru konsumerar ölkorv på en nivå som snart kan börja liknas vid ett missbruk... Det är ju så satans gött. Nästan alla modeller och fabrikat, starka som milda. Ölkörv kan ätas till frukost, middag, kvällsmat samt som mellanmål. Kanske inte samma dagar dock...

Fråga 1:
Någon mer som är svag för ölkörv?

Fråga 2:
Visst borde det finnas ölkörv hos resturanggrossister? Man borde väl kunna kohandla med pizzabagaren om att köpa ut lite större partier och komma lite billigare undan är snabbköpets 200-250:-/kg
Citera
2017-10-29, 20:11
  #2
Medlem
Denoms avatar
Gör din egen ölkorv så sparar du ännu mer pengar.
Citera
2017-10-29, 20:32
  #3
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Finns för ca 100 kr/kg på charkuterier.
Citera
2017-10-29, 20:38
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Ölkorv är gott som godis utan tvekan!

Gillar de starkare varianterna och sedan ett litet dopp i ex. paprika-chili creme fraiche är rent gudomligt...

Men nej har inget riktigt bra tips för att komma billigt undan... tror du kan typ ta av runt 10-15% enbart om du handlar grossist (i normala mängder)...
Citera
2017-10-29, 21:04
  #5
Medlem
RonnyRasks avatar
Blir ni också dåliga i magen om ni käkar mycket ölkorv av de starkare varianterna?

Älskar skiten men kan inte frossa som en galning för då är jag helt förstörd i magen dagen efter.
Citera
2017-10-29, 21:10
  #6
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Ölkorv, jo, även jag ligger nog farligt nära missbruk.

Kanske bra att det är lite dyrt, annars skulle jag nog äta på tok för mycket ölkorv.
Citera
2017-10-29, 21:40
  #7
Medlem
Måste den heta just öl-korv?

Vad exakt är det i just den korven som utmärker sig?

Jag har alltid trott att det var som vilka små salamisar som helst och sådana kan man ju köpa en hel kasse av för 200:- på Lidl.

Om det nu verkligen är något speciellt med ölkorv kan du väl i alla fall gå över till att käka vanlig salami?
Citera
2017-10-29, 22:25
  #8
Medlem
Ja jävlar, ölkorv asså. Eller egentligen all korv som liknar ölkorv är jävligt gott. Brukar köpa hem små salamikorvar till fredagsölen, då mår man bra.
Citera
2017-10-29, 22:32
  #9
Medlem
Newfields avatar
Ja det är som godis. Brukar slinka med en körv som färdkost hem när jag är och handlar. Finns rätt billiga storpack nu för tiden. Bland annat på Lidl och citygross.
Citera
2017-10-29, 22:56
  #10
Medlem
carminaburanas avatar
Ni kan ju testa timmermanskorv, jävligt fint.

Ölkov så brukar jag köpa ridderheims, kostar 14 kr för 60g.

Pepperami från England är. Gott som. Fan men dyrt.
Citera
2017-10-30, 11:50
  #11
Medlem
Bertil85s avatar
Köp salami istället. Finns lite varstans.
Citera
2017-10-30, 18:25
  #12
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ni kan ju testa timmermanskorv, jävligt fint.

Ölkov så brukar jag köpa ridderheims, kostar 14 kr för 60g.

Pepperami från England är. Gott som. Fan men dyrt.


Som Norrlänning hade jag tidigare ingen aning om timmermanskorv, men när jag flyttade till Värmland fann jag denna delikatess på Pekås =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback