Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 18:22
  #1
Medlem
Spud-boys avatar
Är det nån som vet ett jävligt bra program för detta, som är gratis helst?

Jag har två datorer som jag vill kunna växla mellan fast kunna använda(remote och transfer) från den ena datorn till den andra, genom wifi..

Jag tittade lite på teamviewer, men det verkade finnas massa övriga funktioner där som en massa online-skit - jag vill bara att det ska uppfylla dom väsentliga funktioner som; screen-view, remote och transfer - RÄTT OCH SLÄTT.

Finns detta program?

Edit:
Jaha, med REMOTE menas att man kommer in på datorn från internet..? Isf behöver jag inte det - jag skulle behöva ett program som Splashtop fast som även har fil-överföringsmöjlighet..
__________________
Senast redigerad av Spud-boy 2017-10-29 kl. 18:32.
Citera
2017-10-29, 18:58
  #2
Medlem
Tightvnc har detta. Går också i programmet begränsa ip-range och portar.
Citera
2017-10-29, 19:01
  #3
Medlem
Är det lokalt hemma så går det bra att dela ut mapparna och nå dem från andra datorer.
Citera
2017-10-29, 19:35
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Splashtop har ju denna funktion i business variant (och den är ju inte gratis vad jag vet).
Av de många (men iofs inte på länge) testat så är Splashtop sjukt bra, med mycket bra klient stöd. Den är bra för "allt" i princip... var riktigt imponerad första gången jag testade den för många år sedan.

Någon nämnde VNC (specifikt tightvnc) och den är det absolut näst bästa, och har den även filetransfer så är det nog något att testa helt klart (för den är väl även gratis ännu...).
Citera
2017-10-29, 19:45
  #5
Medlem
Spud-boys avatar
Tack som fan, los flasholitos!

Jag skaffade splashtop för nån timme sedan.. Men ska kolla in Tightvnc även..

Att dela ut går väll inte utan att använda Homegroup-funktionen(den avskaffade jag helt då jag moddade om mitt win 7, min idiot.. Men, jag vill ju även kunna access:a den andra datorn, streama en film typ).

Men tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback