2025-06-29, 04:09
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Jag tycker att Tingsryd, Falcon och Norrlands Guld är godast ☺
Vilken/vilka tycker ni är godast?
Norrlands guld är verkligen inte godast. Tingsryd minns jag ej. Brukar köpa falcon bayerskt, carlsberg eller heineken.
Citera
2025-07-01, 14:29
Medlem
Mr. Flynns avatar
Perlenbacher 3.5 på 33cl burk.

Vet inte hur det står till med tillverkningen men hört Perlenbacher bryggs både i Frankrike och Tyskland så därför det smakar ganska olika beroende på storlek och förpackning.
Citera
2025-07-14, 01:29
Medlem
Brutal Brewings The Mad Canary Session IPA, 3.5%. Smakar som IPA men gul som ljus lager! Överdrivet mycket kolsyra för min smak. De första klunkarna smakar bara kolsyra men efter fem minuter eller så framträder ölets äkta karaktär. Brödig med rikligt med humle. Burken säger att ölen är "fruktig" men jag vette fan. Framträdande beska men långtifrån lika beskt som Falcon bayerskt. Absolut inte en dålig öl men jag föredrar klassiska smaker och färger bättre. Och 48 kr/l är lite väl mycket för folköl.
Citera
2025-07-14, 03:03
Avstängd
den som är från falcon, den som heter falcon bayersk. tycker man att en 3.5% är för beskt så ska man kanske reklamera sina kalsonger och köpa trosor
Citera
2025-12-07, 22:42
Medlem
Falcon julbrygd 3,5%. Fin mörk färg, trevligt skum och rolig burk. "Men smakar det inte jävligt sött?" tänkte jag. Kollar på innehållsförteckningen. Tillsatt socker.. Sött med fadd eftersmak och nästan ingen beska. Absolut inte "mörk lager". Skippa detta öl.
Citera
2025-12-10, 00:47
Medlem
Eriksberg Original, ljus lager, 3,5%. Ganska mörk för att vara "ljus" lager. Ganska lite skum. Annorlunda fruktig smak som sätter sig i gomen. Ingen beska, Carlsberg har snålat på humlen. Nej, såhär ska inte ett öl som kallar sig för "klassisk ljus lager" smaka.
Citera
2025-12-10, 20:31
Medlem
Vem0ths avatar
Jul- och påsköl är jäkla trevliga, Falcons är riktigt trevlig och känns nästan som att man dricker en starkare öl fast man får inget av effekten. God till middagen.
Citera
2025-12-10, 21:02
Medlem
zombie-nations avatar
Urkuell, Porter, Falcon vanlig, Falcon bayersk och Carlsberg.

Efter humör.

Sedan fanns det en finsk öl som var supergod men jag har inte sett den mer.
Citera
2026-01-11, 00:25
Medlem
Corona 3,2 är faktiskt riktigt goda och perfekt om man ska på fest och inte orkar ta diskutionen om varför man inte vill dricka så mycket osv osv. Dessa kan man bälja i sig utan att bli så full och vakna upp pigg som en lärka dagen efter, ingen märker att man dricker 3,2 or då förpackningen ser nästan likadan ut
Citera
Igår, 10:58
Medlem
Falcon
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem