Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-03, 15:41
  #49
Medlem
Det händer att jag någon gång köper finfolköl typ Urquell e dyl, men i mitt hushåll är basdryckerna i stort sett uteslutande dessa två:

Risingsbo 3,5- 6-pack 47:50 på Willys

Perlenbacher 3,5 -6-pack 46:50 på Lidl

Dessa två anser jag har bäst "price performance" om man som jag dricker minst en burk om dagen.
Citera
2018-06-03, 16:35
  #50
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Jag tycker att Tingsryd, Falcon och Norrlands Guld är godast ☺
Vilken/vilka tycker ni är godast?

vet inte men tingsryd är min favorit, billig och god
Citera
2018-06-03, 22:15
  #51
Medlem
StormaktRods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
vet inte men tingsryd är min favorit, billig och god

Är det den som är coop's "egna" märke?
Citera
2018-06-03, 23:15
  #52
Medlem
Ygg3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormaktRod
Är det den som är coop's "egna" märke?

Enbart sett den på Coop, och googlar man kommer ingen annan affär än coop upp, så skulle säga ja.
Citera
2018-06-07, 20:31
  #53
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Jämtlands sommarlager 3,5 är den absolut bästa ölen som finns. Ni måste testa den. Ska testa 4,8an på min 20årsdag. Varje gång jag köper pilsner så kommer jag köpa en sommarlager som jag kan ha som startöl. Den passar perfekt på en solig sommardag, till maten och när man grillar. Så det är sommarlager som alla ska njuta av i sommar
Citera
2018-08-04, 16:28
  #54
Medlem
Qusimotos avatar
Köpte 4st Sir Taste a Lot idag folköl ska bli spännande och smaka dessa då jag aldrig druckit dom tidigare. Köper jag folkisar så brukar det alltid bli norrlands eller Mariestad
Citera
2018-08-08, 18:08
  #55
Medlem
Avsiktarens avatar
Är på min åttonde Nobelaner 2,8 % inom 3 timmar slår bra betydligt mer lättdrucken än starköl. Har aldrig druckit folköl innan betydligt underskattad.
Citera
2018-09-01, 09:49
  #56
Medlem
Falcon Bayerskt tycker jag väldigt bra om.......
Nu under sommaren när det rådit kolsyrebrist i hela landet så har de däremot varit svåra att få tag i..... Mest funnit 3.5or i butikerna.....
Citera
2018-09-01, 11:25
  #57
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanityOfVanheden
Falcon Bayerskt tycker jag väldigt bra om.......
Nu under sommaren när det rådit kolsyrebrist i hela landet så har de däremot varit svåra att få tag i..... Mest funnit 3.5or i butikerna.....
Hur kan man skylla bristen på öl på kolsyrebrist? Öl som jäser producerar sin egen kolsyra, det är inget som ska behöva tillsättas.
Citera
2018-09-01, 15:08
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hur kan man skylla bristen på öl på kolsyrebrist? Öl som jäser producerar sin egen kolsyra, det är inget som ska behöva tillsättas.

Jag vet inte... Det var slut på 2,8or under väldigt lång tid i somras iallafall... Inte bara i den butik jag pratade om utan även i andra..... De sa (då) att tillverkarna prioriterade det som sålde bäst: dvs 3.5or ist f 2.8or....

I dessa artiklar jag hittade nu står det lite om att kolsyrebristen även drabbat ölen:
https://www.svd.se/kolsyrebrist-drabbar-dryckesutbudet

https://www.di.se/nyheter/kolsyrebri...i-fotbolls-vm/

https://www.beernews.se/articles/kol...t-brittisk-ol/

Men på sistone har jag sett mycket 2.8or igen så det kanske bättrat sej.....
__________________
Senast redigerad av VanityOfVanheden 2018-09-01 kl. 15:18.
Citera
2018-09-01, 15:32
  #59
Medlem
Falcon kanske
Citera
2018-11-22, 15:41
  #60
Avstängd
KringExs avatar
1. Mariestads 3,5%
2. Falcon Extra Brew 3,5% och Falcon Bayerskt 3,5%

Finns ingen tredjeplats. Dom två tycker jag faktiskt är riktigt goda

Norrlands Guld 3,5% hamnar väldigt långt ner på listan. Norrlands Guld över lag är en äcklig öl, starkölen också. Fast Norrlands 5,2 är betydligt godare än folkölen iaf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback