Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-31, 19:41
  #157
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Varför är det så viktigt att analöppningen är så välputsad? Det är ju ingen region som man vare sig visar upp eller använder till nåt som kräver total desinficering. Den delen av kroppen är väl undangömd och skulle nog bara bli irriterad av någon uttorkande rengöring med tvål och vatten.

För att det är äckligt med skit, oavsett om någon annan ser det eller inte.

Man behöver bara använda rikligt med vatten utom när man duschar eller badar.
Citera
2017-10-31, 19:50
  #158
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
För att det är äckligt med skit, oavsett om någon annan ser det eller inte.

Man behöver bara använda rikligt med vatten utom när man duschar eller badar.
Men det är ju inte så att man går omkring med två kilo bajs i kalsingarna. Det är väl bara att acceptera att rövhålet används för att tömma ut bajs, och inte är avsett att var kliniskt rent.
Man kan väl säga samma sak om snor i näsan eller svett eller öronvax eller matrester mellan tänderna. Vi kan inte vara 100&% rena och fria från kroppsliga utsöndringar.
Citera
2017-10-31, 19:54
  #159
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men det är ju inte så att man går omkring med två kilo bajs i kalsingarna. Det är väl bara att acceptera att rövhålet används för att tömma ut bajs, och inte är avsett att var kliniskt rent.
Man kan väl säga samma sak om snor i näsan eller svett eller öronvax eller matrester mellan tänderna. Vi kan inte vara 100&% rena och fria från kroppsliga utsöndringar.

Jag bär alltid med mig en näsduk för näsan och ska jag träffa folk har jag en liten förpackning tandtråd i fickan för att ta bort matrester. Öronvax tar jag bort med jämna mellanrum.
Citera
2017-10-31, 19:56
  #160
Medlem
Brunbeverns avatar
Beror ju helt på, sitter man bara hemma hela dagarna och de enda besök ute man gör är på affären så kan man slarva med det mesta. Är man ute bland folk och raggar på tjejer och liknande så sköter man ju sin hygien till 100% och således torkar med blött papper.

Rent objektivt kan jag tycka att man aldrig blir helt ren av att torka sig i sig, även om man skulle ha våtservetter. Inget ersätter en vanlig dusch kan man säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Avon.B
Vuxna människor som inte listat ut att man skiter det första man gör på morgonen innan man duschar. Då slipper man det här problemet och påbörjar dagen fri från avfall i tarmarna.
Ett tips är också att sitta på huk när man utför nr 2, det är så vi är skapta för optimal tömning.

Problemet är att så många vuxna människor inte verkar duscha oftare än var 4:e dag. Så hjälper inte så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Varför är det så viktigt att analöppningen är så välputsad? Det är ju ingen region som man vare sig visar upp eller använder till nåt som kräver total desinficering. Den delen av kroppen är väl undangömd och skulle nog bara bli irriterad av någon uttorkande rengöring med tvål och vatten.

Samma logik kan ju användas på övriga delar av kroppen i så fall. Snoppen är ju ingen region man visar upp för folk heller, så varför tvättar man ren den?
__________________
Senast redigerad av Brunbevern 2017-10-31 kl. 19:59.
Citera
2017-10-31, 20:23
  #161
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern


Samma logik kan ju användas på övriga delar av kroppen i så fall. Snoppen är ju ingen region man visar upp för folk heller, så varför tvättar man ren den?
Det gör man ju när man duschar, men inte varje gång man gjort ettan. Inte jag i alla fall, det får räcka med att skaka av den så gott det går. Men det är klart, skulle man lyckas hålla kroppsrengöringen på den nivån vissa beskriver så behöver man knappast byta underkläder varje dag. Alltid något.
Citera
2017-10-31, 20:42
  #162
Medlem
Oftast bara med papper, ibland tar jag duschen och sprutar på brunögat, då blir det rent
Citera
2017-11-01, 12:45
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Varför är det så viktigt att analöppningen är så välputsad? Det är ju ingen region som man vare sig visar upp eller använder till nåt som kräver total desinficering. Den delen av kroppen är väl undangömd och skulle nog bara bli irriterad av någon uttorkande rengöring med tvål och vatten.

Det sprider sig till kalsonger. Sen är det inte så mysigt för tjejen om hon vill slicka på pålen om rövskägget är full i stinkande bajspartiklar.
Du har aldrig tränat i vita kalsonger efter att du bajsat någon gång och torkat torrt med papper? Det blir brunt där nere...
Räcker att skölja analen men visst är mild tvål också bra.
Citera
2017-11-01, 19:00
  #164
Medlem
mr.nymans avatar
Ställ in kroppen på att skita på morgonen före duschen.
Duscha. Spola rent röven. Använd tvål i baken varannan vartredje dag. Anpassa tvåldagarna så att det sker på samma dag om du ska ut på krogen till exempel. Tvätta händerna i duschen också.
Ta på dig rena kalsonger. Ej vita.
Rengör duschavloppet en gång i månaden.

Om du är iväg någonstans och behöver skita, använd toapapper. Blötlägg pappret vid behov (inte om det är sånt där skitpapper som löddrar och fastnar i rövhåret.) Tvätta händerna efteråt.

Sedan så har ju tyvärr inte alla dusch och toalett på samma ställe.
__________________
Senast redigerad av mr.nyman 2017-11-01 kl. 19:07.
Citera
2017-11-01, 20:38
  #165
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
Ställ in kroppen på att skita på morgonen före duschen.
Duscha. Spola rent röven. Använd tvål i baken varannan vartredje dag. Anpassa tvåldagarna så att det sker på samma dag om du ska ut på krogen till exempel. Tvätta händerna i duschen också.
Ta på dig rena kalsonger. Ej vita.
Rengör duschavloppet en gång i månaden.

Om du är iväg någonstans och behöver skita, använd toapapper. Blötlägg pappret vid behov (inte om det är sånt där skitpapper som löddrar och fastnar i rövhåret.) Tvätta händerna efteråt.

Sedan så har ju tyvärr inte alla dusch och toalett på samma ställe.
Det går visst att göra en hel vetenskap av vilket skitämne som helst. Tror det är farligt att gå till överdrift, hygienen kan säkert bli en mani om man inte ser upp. Nästa steg blir att tvätta insidan också. Ändtarmen borde också vara ren, eller hur. Annars kan en saftig fis spoliera skrubbandet i duschen.
Men ärligt talat, måste man verkligen polera upp anus för att man ska gå på krogen..?
Citera
2017-11-01, 21:07
  #166
Medlem
mr.nymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det går visst att göra en hel vetenskap av vilket skitämne som helst. Tror det är farligt att gå till överdrift, hygienen kan säkert bli en mani om man inte ser upp. Nästa steg blir att tvätta insidan också. Ändtarmen borde också vara ren, eller hur. Annars kan en saftig fis spoliera skrubbandet i duschen.
Men ärligt talat, måste man verkligen polera upp anus för att man ska gå på krogen..?

Det är egentligen ingen vetenskap det jag skrev. Många simpla grejer såsom hygienrutiner låter bara invecklat när man skriver ner det.
Precis, hygienen borde inte gå till överdrift.
Det är väl snarare för att vara på den säkra sidan så att man inte luktar skit om man skulle få hem en kvinna ifrån krogen. Och att tvätta sig i röven behöver vi alla göra någon gång ibland. Då kan man lika gärna göra det i samband med att man ska ut.
__________________
Senast redigerad av mr.nyman 2017-11-01 kl. 21:31.
Citera
2017-11-07, 12:07
  #167
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det är väl uppenbart att människor inte var lika hygieniska på stenåldern? Vad är det du inte förstår?

Det gamla Egypten var en stenålderskultur, de badade, de tvättade sig i baljor, man var tvungen att tvätta sig innan man gick in i många tempel, man sminkade sig, klädde upp sig och använde parfym.

Det är en av få stenålderskulturer där man vet något bestämt om saken.

Vad sitter du på för topphemlig arkeologisk kunskap som vi andra saknar?
Citera
2017-11-08, 12:39
  #168
Medlem
Jag torkar mig bara med torrt papper, tycker det funkar bra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback