Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 11:19
  #1
Medlem
MrMarios avatar
Jag läser en artikel på Expressen om att man inte blir ren efter nummer 2 genom att använda toapapper i baken:

https://www.expressen.se/omtalat/liv...toalettpapper/

Men det jag reagerar på är att det framgår av artikeln att problemet i sig inte är toapapperet, utan att folk bara torrtorkar. Detta kan väl inte vara möjligt, man torrtorkar ju bara först för att få bort lejonparten, därefter våttorkar man ju med blött toapapper innan man torkar torrt igen.

Har ni någonsin hört talas om någon som bara torrtorkar efter nummer 2?
Citera
2017-10-29, 11:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario

Har ni någonsin hört talas om någon som bara torrtorkar efter nummer 2?

Ja, och jag misstänker att det är praxis att göra så.
Citera
2017-10-29, 11:25
  #3
Medlem
ReiseReises avatar
Hur kan man inte bli ren? Det kliar inte, det luktar inte och det färgar inte av sig, då är det tillräckligt rent.
Ur ett naturligt perspektiv så skulle vi inte torka oss alls. På medeltiden använde man sig för fan av en träslev.

Enda fördelen jag ser med ett verkligt rengörande med vatten är för anal sex. Kanske det som kändisar reagerar på, anal sex har ju blivit vanligare än vaginal nuförtiden
Citera
2017-10-29, 11:26
  #4
Medlem
denna frågan kommer upp med jämna mellanrum på FB.
Ja jag torkar bara med torrt papper och det har fungerat i 27 år. Visst om jag hade haft våtservetter på toaletten hade jag troligtvis använt det. Men vanor är svåra att ändra på.
Citera
2017-10-29, 11:31
  #5
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aner0990
denna frågan kommer upp med jämna mellanrum på FB.
Ja jag torkar bara med torrt papper och det har fungerat i 27 år. Visst om jag hade haft våtservetter på toaletten hade jag troligtvis använt det. Men vanor är svåra att ändra på.

Ytterst märkligt beteende.
Om jag bara torkar med torrt tills det inte "färgar av sig" mer, så kommer det ändå att "färga av sig" om jag går på med vått papper också. Alltså stämmer det ju då att du alltså inte är särskilt renlig.

Våtservetter behövs ju inte, man blöter toappapper lite i kranen. Fungerar iofs. rätt dåligt med returpapper som då faller sönder, men vem använder returpapper anyways?
__________________
Senast redigerad av MrMario 2017-10-29 kl. 11:35.
Citera
2017-10-29, 11:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Jag läser en artikel på Expressen om att man inte blir ren efter nummer 2 genom att använda toapapper i baken:

https://www.expressen.se/omtalat/liv...toalettpapper/

Men det jag reagerar på är att det framgår av artikeln att problemet i sig inte är toapapperet, utan att folk bara torrtorkar. Detta kan väl inte vara möjligt, man torrtorkar ju bara först för att få bort lejonparten, därefter våttorkar man ju med blött toapapper innan man torkar torrt igen.

Har ni någonsin hört talas om någon som bara torrtorkar efter nummer 2?

Vad tror du dom använde på stenåldern?
De som bekymrar sig för hur folk torkar sig i arslet är väl främst rövslickare får man förmoda.
Givet att det är nån ivrig bidéförsäljare som har sponsrat den där artikeln.
Citera
2017-10-29, 11:34
  #7
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vad tror du dom använde på stenåldern?
De som bekymrar sig för hur folk torkar sig i arslet är väl främst rövslickare får man förmoda.
Givet att det är nån ivrig bidéförsäljare som har sponsrat den där artikeln.

Men vem bryr sig i stenåldern, jag går ju inte utomhus och skiter på gräsmattan heller bara för att man sket ute långt tillbaka.
Citera
2017-10-29, 11:38
  #8
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Jag läser en artikel på Expressen om att man inte blir ren efter nummer 2 genom att använda toapapper i baken:

https://www.expressen.se/omtalat/liv...toalettpapper/

Men det jag reagerar på är att det framgår av artikeln att problemet i sig inte är toapapperet, utan att folk bara torrtorkar. Detta kan väl inte vara möjligt, man torrtorkar ju bara först för att få bort lejonparten, därefter våttorkar man ju med blött toapapper innan man torkar torrt igen.

Har ni någonsin hört talas om någon som bara torrtorkar efter nummer 2?

Jag har aldrig hört talas om någon INTE gör det.
Citera
2017-10-29, 11:50
  #9
Medlem
Beror ju för fan på hur bajset är just den gången. Ibland får man torka till förbannelse. Ibland behövs det knappt alls.
Citera
2017-10-29, 11:52
  #10
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vad tror du dom använde på stenåldern?
De som bekymrar sig för hur folk torkar sig i arslet är väl främst rövslickare får man förmoda.
Givet att det är nån ivrig bidéförsäljare som har sponsrat den där artikeln.
På stenåldern tvättade de sig inte på flera år så det kanske är ett hett förslag?
Citera
2017-10-29, 12:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
På stenåldern tvättade de sig inte på flera år så det kanske är ett hett förslag?
Nu vart ja faan nyfiken.... Hur vet du det????
Citera
2017-10-29, 12:07
  #12
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostplump
Nu vart ja faan nyfiken.... Hur vet du det????
Det räcker med att du tar en titt på hur folk levde på medeltiden så ser du att vissa inte tvättade sig överhuvudtaget genom sina liv så att människorna som levde på stenåldern var mer hygieniska är högst osannolikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback