Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 11:06
  #1
Medlem
Okej en gång för alla nu.. Jag vet att det finns risker med att beställa hem growboxar samt sporer med kanyler...

Frågan är hur säkert är det med sporeprints? Kan man få husrannsakan av dom? Kollar en tullen dom? Får man veta om tullen har kollat dom? kan man bara neka då även om det är mitt namn å kort?

Har ju hört om cannabisfrön som är helt lagliga men ändå har folk fått husis..

Finns det inget satt att köpa dom inrikes?

Fanten är tanken att beställa ifrån.

Tacksam för svar nu när alla toppisar är slut
Citera
2017-10-29, 11:08
  #2
Medlem
Vet att svar på detta finns i forumet men vill ha svar och erfarenheter från iår ett inlägg från 2002 duger inte tyvärr.
Citera
2017-10-29, 14:16
  #3
Medlem
ChrisChans avatar
Allt som inte är en spruta slinker nog igenom tullen mycket lättare. Brukar beställa sportryck från fsre.nl för 2€. Skickar du med lite dricks (kanske 5€) kan du be dem skicka stealth och då är det nog väldigt låg risk att det tas. Du måste dock skicka med stealth-materialet själv. Själv skickar jag med ett vadderat kuvert och ett gäng stickers sportrycket kan gömmas emellan. Sätter också en påhittad Holländsk privatperson som avsändare.
Tänk på att vara schysst och inte överutnyttja tjänsten bara. FSRE är en typ av välgörenhet/aktivism.

Svampsporer är en gråzon på samma sätt som cb-frön. Inte direkt olagligt men ändå inget du vill att tull/polis ska få nys om.
__________________
Senast redigerad av ChrisChan 2017-10-29 kl. 14:24.
Citera
2017-10-30, 08:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisChan
Allt som inte är en spruta slinker nog igenom tullen mycket lättare. Brukar beställa sportryck från fsre.nl för 2€. Skickar du med lite dricks (kanske 5€) kan du be dem skicka stealth och då är det nog väldigt låg risk att det tas. Du måste dock skicka med stealth-materialet själv. Själv skickar jag med ett vadderat kuvert och ett gäng stickers sportrycket kan gömmas emellan. Sätter också en påhittad Holländsk privatperson som avsändare.
Tänk på att vara schysst och inte överutnyttja tjänsten bara. FSRE är en typ av välgörenhet/aktivism.

Svampsporer är en gråzon på samma sätt som cb-frön. Inte direkt olagligt men ändå inget du vill att tull/polis ska få nys om.

Tacksam för ett mycket utförligt svar!
Citera
2017-11-03, 23:53
  #5
Medlem
Tullen beslagtar oftast. Stelth is key
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback