Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-10-31, 16:22
  #109
Medlem
Lanoos avatar
Öl och vin är bara småpengar som självklart tillfaller ägaren till kylskåpet dom står i.
Men jag har haft vänner över som tagit med sig tex fin-whiskey för säkert över 1000kr/flaskan. Självklart anser jag inte den flaskan som min bara för att han är snäll och tar med sig findricka för att låta mig smaka på gulddropparna. Utan den får han självklart tillbaka nästa gång vi ses.
Enda gången den regeln inte gäller är ju när det bara är en skvätt kvar i flarren, då är det skitsamma
Citera
2017-10-31, 17:18
  #110
Medlem
Om det inte är något jätteunikt så är det 24h regeln som gäller.

Dvs är det ingen som hört av sig inom 24h så tillfaller drycken ägaren.

Men är det tex en flaska fin champagne, eller en riktigt fin öl. Ja då är den sociala koden att fråga runt vem som glömt det.
Citera
2017-10-31, 20:37
  #111
Medlem
Är man tonåring så förstår man ju att varje öl osv är viktig men som vuxen? Jag tar aldrig med mig något hem. Blir det något över så är det värdens. Har lämnat 10-15 öl ibland. Palla släpa på det. 100-150 kr. Det kan värden få för en trevlig kväll.

Jag upplever att tjejer rent generellt är snålare än killar när det kommer till den biten. Vissa ska komma och hämta sina 4 cider dagen efter. Bara skrattar åt eländet.

Skulle tycka att det var pinsamt snålt att ta med mig hem och ännu värre att hämta det dagen efter.
__________________
Senast redigerad av PartyTintin 2017-10-31 kl. 20:43.
Citera
2017-11-01, 20:05
  #112
Medlem
Om jag lämnar alkohol hemma hos någon efter en fest så hämtar jag aldrog tillbaka det.
Citera
2017-11-01, 21:52
  #113
Medlem
Korders avatar
Är det något dyrt jävelskap så tar man reda på vem som glömt den, förstås. Vanlig öl, alkoläsk etc som glöms kvar och som ingen hör av sig om dagen efter förutsätter jag att den är min. Inte slagit fel hittills.
Citera
2017-11-08, 12:53
  #114
Medlem
Är det ingen som hör av sig inom två dagar, så är det mitt
Citera
2017-11-10, 12:59
  #115
Moderator
^Eazs avatar
Nu besöker jag sällan husfester längre, men självfallet tillfaller kvarlämnad alkohol värden.

Det är ett tack för att denne ställde sitt boende till förfogande för festen och så att denne har något att dricka under städningen dagen efter.
Citera
2017-11-14, 19:07
  #116
Medlem
Har man någon som helst social kompetens så lämnar man det som blev över hos värden. På de tillställningar jag går på finns inte detta problem då all alkohol är fri, dock dricks det inte mycket på dessa fester.
Citera
2017-11-14, 20:19
  #117
Medlem
Enzymes avatar
Har hänt att någon snål typ ringt efter flera dagar för att hämta typ två bärs. Skumt beteende tycker jag. Tar alltid med mer än jag dricker och anser att det blir bonus för värden.
Citera
2017-11-14, 22:05
  #118
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooOldForThis
Jag trodde det var kutym att allt som lämnas kvar i kylskåpet efter en blöt tillställning tillfaller värden. Döm av min förvåning att det verkar finnas någon outtalad tidsfrist där den som dumpat sin rusdryck har möjlighet att kräva tillbaka den.

Medhåll!
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback