Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 09:41
  #1
Medlem
Jag kan i princip ingenting om klockor, det enda jag vet är att märken som tex DW och Gant köper sina klockor från samma fabrik och sätter sitt varumärke på dem i princip.

Hur som haver: Jag är ute efter en så stilren klocka som möjligt, inte massa bling-bling eller översmyckade varianter, tänk Georg Jensen, Skagen, Certina eller i den stilen.

Jag är bara ute efter funktionen dvs se vad klockan är och undrar om någon av er vet var och om man kan hitta en enkel, ”ren” och enkel snygg klocka som håller hyffsad kvalité för max 3.000kr?
Citera
2017-10-29, 10:00
  #2
Medlem
lyktstolpes avatar
Tissot "Everytime 42" är enkel och stilful inte jättedyr men ändå bättre glas än ex DW och annat kraffs.
Citera
2017-10-29, 10:10
  #3
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag kan i princip ingenting om klockor, det enda jag vet är att märken som tex DW och Gant köper sina klockor från samma fabrik och sätter sitt varumärke på dem i princip.

Hur som haver: Jag är ute efter en så stilren klocka som möjligt, inte massa bling-bling eller översmyckade varianter, tänk Georg Jensen, Skagen, Certina eller i den stilen.

Jag är bara ute efter funktionen dvs se vad klockan är och undrar om någon av er vet var och om man kan hitta en enkel, ”ren” och enkel snygg klocka som håller hyffsad kvalité för max 3.000kr?

Citizen Eco-drive (solljusdriven), Orient Bambino (helt analog och mekanisk) eller Casio Lineage (solljusdriven och radiokontrollerad). Alla tre modeller ovan går att få för under 2000:-
Citera
2017-10-29, 10:36
  #4
Medlem
Seiko SARB035 eller SARB033.
Citera
2017-10-29, 11:38
  #5
Medlem
snuskers avatar
Om du går upp lite i pris (5-6.000.-) så rekommenderar jag att du köper en Certina eller Tissot, då får du ett automatiskt schweiziskt urverk.
Kvalitétsklockor i bra prisklass som kommer att hålla väldigt länge samt att de kan användas både till fritiden och när du är mer uppklädd.
__________________
Senast redigerad av snusker 2017-10-29 kl. 11:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback