Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-10-29, 23:34
  #73
Avstängd
Men vad fan är det jag ser

Blir tjejerna upprörda över att vakten vägrar slänga ut killen med respons att han faktiskt måste SE att det hänt så tjejerna inte bara hittar på det, tex om de är osams med något ex?

Ja gud så förskräckligt tjejer, det måste faktiskt finnas bevis för era jävla anklagelser.

Alltså man blir så jävla less på svenska brudar, ni har stora fel i huvudet alltså
Citera
2017-10-29, 23:36
  #74
Avstängd
Feministerna försöker nu alltså få igenom att tjejer ska kunna peka på vilken man som helst på krogen och få honom utslängd för att tjejerna SÄGER SIG ha blivit "utsatta".

Okej, så hur FAN ska man som man NÅGONSIN våga närma sig en tjej numera?


Sjuka jävla CEPE LAND, när tjejer får makt blir ett land RENT JÄVLA SKIT, för i helvete kan inte Putin eller någon rädda oss från detta skit
Citera
2017-10-29, 23:41
  #75
Medlem
everythingiss avatar
Om man går ut på ställen där samhällets äckligaste och drygaste typer hänger, så är det väl inte så konstigt att man blir behandlad därefter. Visst är det sorgligt, men många brudar verkar tycka att det är värt att bli förnedrade och behandlade som bimbos, allt för att få hänga med grabbarna som lånat farsans guldkort.
Citera
2017-10-29, 23:48
  #76
Avstängd
Jag är väldigt intresserad hur dessa feminister VILL att det egentligen ska se ut.

Ska det vara klubbar för bara tjejer? Okej, skapa en sådan, se hur många heterosexuella tjejer som går dit, kvinnor står liksom framför spegeln i 2 timmar för att sedan förfesta på billigt vin med polarna samtidigt som de fnissar om kukstorlekar och den heta bartendern för att sedan bege sig ut med tuttarna i vädret och klack-skor så rumpan lyftes upp, FÖR ATT MARKNADSFÖRA SITT VÄRDE OCH MÖJLIGTVIS FÅ KNULLA EN SNYGG MAN MED STATUS.


Herregud, det är för fan så här det går till på krogen, killar går dit för att dricka å bli mer självsäkra så de vågar snacka med och initiera kontakt, fysisk som verbal, med kvinnor.

Kvinnor går dit och dricker så att dom efteråt kan säga till sig själv att "dom var full och dum!", när de i själva verket var kåta, och letar efter någon kille som kan knulla dom, samt få massa bekräftelse från män såklart.

VIll feministerna ha något jävla kommunistland? Eller vill dom kanske att vi ska dela upp alla rum i samhället för kvinnor och sedan män? Då tycker jag att kvinnorna ska få bygga upp dessa rum själva också, så får vi se hur bra det går.

Fyfan säger jag bara, stora fel i kvinnors huvuden nu för tiden, dags och försöka hitta en vettig tjej från ett annat land, detta går ju fan inte
Citera
2017-10-30, 00:42
  #77
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Kvinnor måste dessutom rannsaka sig själva när det gäller förebilder. Dokusåpor utgör kanske de vidrigaste exemplen. Bimbobrudar klär sig som ryska gatflickor, plutar med läpparna och försöker bete sig så sexigt som möjligt för att attrahera någon kotlettkammad barbröstad alfahane med dåligt ölsinne och som helt uppenbart aldrig varit trogen mer än fem minuter... Sedan får de mediatid, intervjuas, tycker till i tv-shower, tidningar och lyfts ibland t.o.m. fram som förebilder och feminister. Sorry, med sådana vänner behöver kvinnorna inga fiender.

Menar du att kvinnor är kollektivt ansvariga för att unga, hel- eller halvkorkade, uppmärksamhetssökande ADHD-tjejer söker till löjliga dokusåpor? Känner du dig själv kollektivt medskyldig till de islamistiska moralpoliserna i orten eller svenska våldtäktsmän och pedofiler bara för att du - antar jag - har en kuk?

En del av problemet är att bägge sidor inte kan ge fan i de här generaliseringarna och kollektiva skuldbeläggandet. Och det löjligaste av allt är att - återigen folk på bägge sidor - i samma andetag först kan gråta över att bli kollektivt skuldbelagd och sen sätta igång själv med samma sak.
Citera
2017-10-30, 01:08
  #78
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Åh du tänker så? Nej, det där var inget nytt under solen . Om du har läst Fredmans Epistlar av Carl Michael Bellman från senare hälften av 1700-talet så kan man se att det inte är något nytt fenomen i krogvärlden. För att citera ur epistel nummer 1,

Supa, dricka,
Och ha sin flicka,
Är hvad Sancte Fredman lär


Men samtidigt har inget hänt. Främst kvinnor, men även män råkar ut för oönskat tafsande och sexuellt ofredande och då kan det ju finnas en poäng i att skriva om det när det, inte minst när det blivit så aktuellt de senaste veckorna där flera kända personer mer eller mindre fått sina liv förstörda på grund av att de uppträtt, ja låt oss kalla det "tölpigt"

Vissa tjejer som går ut, gör det också av någon anledning och söker sig till ställen där sådant sker och alla är med på det.

Visst kan det vara traumatiskt om en tjej inte gillar det. Men då vet hon att hon inte ska hänga i just den miljön.

Gud gav henne en fri vilja trots allt. Hon kan faktiskt gå därifrån och undvika dessa miljöer om det nu är så att hon känner sig obekväm där.
Citera
2017-10-30, 01:47
  #79
Medlem
Pokpokpoks avatar
Bara jag som inte alls tycker det är konstigt att lägga en hand på midjan på någon man försöker gå förbi när det är trångt? Inget sexuellt alls, snarare så att det är en liten headsup att jag går förbi bakom istället för att knuffas och ha sig för att komma förbi.

För övrigt vore det kul att skicka in nån vältränad snubbe på typ Garbo eller Golden i stockholm och se hur lång tid det tar innan tanterna taffsar dom med. Jag har nästan alltid blivit taffsad på på dessa ställen. Är dock inte där ofta alls.
__________________
Senast redigerad av Pokpokpok 2017-10-30 kl. 01:53.
Citera
2017-10-30, 06:10
  #80
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Men samtidigt har inget hänt. Främst kvinnor, men även män råkar ut för oönskat tafsande och sexuellt ofredande och då kan det ju finnas en poäng i att skriva om det när det, inte minst när det blivit så aktuellt de senaste veckorna där flera kända personer mer eller mindre fått sina liv förstörda på grund av att de uppträtt, ja låt oss kalla det "tölpigt"

Ursäkta men jag undrar helt ärligt vad du grundar "främst" kvinnor på. Är det anmälningarna då eller? Och historierna från metoo?

Oönskat taffsande har jag råkat ut för flertalet gånger. Men aldrig själv delgivit. Och jag kan säga dig att jag är långt ifrån någon Cristiano Ronaldo när det kommer till utseende. Många män lär alltså ha drabbats betydligt mer än vad jag har genom livet.

Skillnaden är att jag varken skriver ut alla dessa händelser på någon haschtag #mäntoo. Eller anmäler det. Jag inser helt enkelt att tjejen ville visa sitt intresse. Ibland har jag känt mig illa till mods och då har jag helt sonika gått därifrån.

Jag förstår inte vad reportrarna pratar om? Nudda deras midjor på dansgolvet? Ursäkta men nån djä måtta får det väl ändå vara eller?
Nu beror det visserligen på hur stort dansgolvet är, men oftast brukar det väl vara proppfullt? Hur ska man då överhuvudtaget gå där utan att nudda varandra? Och om någon nu ville tafsa på dessa tjejer, varför i h-vete skulle man tafsa på midjan av alla ställen?

Egentligen ser jag väl förresten främst positivt på metoo kampanjen. Det är jättebra att samhällets problem med riktiga sexuella kränkningar synliggörs. Men när tjejer börjar skriva om icke-händelser som att någon råkade röra deras midja då har det spårat ur. Det gör att man blir less på hela kampanjen dessvärre.
__________________
Senast redigerad av Absolutinte800 2017-10-30 kl. 06:14.
Citera
2017-10-30, 06:50
  #81
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Menar du att kvinnor är kollektivt ansvariga för att unga, hel- eller halvkorkade, uppmärksamhetssökande ADHD-tjejer söker till löjliga dokusåpor? Känner du dig själv kollektivt medskyldig till de islamistiska moralpoliserna i orten eller svenska våldtäktsmän och pedofiler bara för att du - antar jag - har en kuk?

Jag menar att om man tycker att det är ett stort problem att den egna gruppen sexualiseras så finns det både beteenden, individer och subgrupper i den egna gruppen som ligger närmare till hands att kritisera än gruppen män generellt, liksom subgrupper och individer inom gruppen män.

Nej, jag känner mig inte medskyldig till islamistiska moralpoliser i svenska förorter eller våldtäktsmännen eftersom jag tydligt tagit ställning mot den massiva invandringen från, ofta muslimska, patriarkala klansamhällen. Till skillnad från feministerna och den högljudda vänstern.

Edit: med det sagt så har du förstås en poäng i att kollektiv skuldbeläggning aldrig är konstruktiv utan bara tvingar in grupper i försvarsposition istället för samförstånd och tar fokus från sakfrågan.
__________________
Senast redigerad av tryggtochbra 2017-10-30 kl. 07:00.
Citera
2017-10-30, 07:07
  #82
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PTHJ
Ett för mig ett normalt förfarande då man ska tränga sig fram på ett fullt dansgolv med hög ljudvolym och vill ha armlängds distans och inte vara för närgången.

Speciellt om man har ett glas i handen så personen inte tar oväntade steg mot en och stöter till en.
Om man måste "skapa" den här typen av händelser för att ha något att skriva om så är det uppenbarligen ett icke problem.
Citera
2017-10-30, 10:09
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Speciellt om man har ett glas i handen så personen inte tar oväntade steg mot en och stöter till en.
Om man måste "skapa" den här typen av händelser för att ha något att skriva om så är det uppenbarligen ett icke problem.

Ja, man borde skriva "attraktiva journalistjejer gick på överklassställe med bara äldre vita män, och inget hände"
Citera
2017-10-30, 19:59
  #84
Medlem
Mikojans avatar
Känns inte som det här var en fräsch idé från nyhetschefen. Två provokativa journalistflickor ut på en Stockholmskrog. Och jaha. Resultat som väntat.
Och sen då?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback