Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-29, 15:36
  #25
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Mitt senaste inlägg kanske verkade lite motsägelsefullt mot mitt första att man ska "släppa av" sent. Men allt är avhängigt på hastighetsskillnaden och avstånden. Jag brukar alltid göra så att jag släpper av tidigt till en början (man kan ju liksom inte begära folk bara ska "slänga sig ur vägen" om man själv kör väldigt fort).
Är det då någon som gör klart sin omkörning inom rimlig tid, så spar man oftast tid på det (särskilt med en kass bil) eftersom man kan börja accelerera igen tidigare. Men jag sänker inte mer än att jag fortfarande behåller ca 20-30 km/h högre fart än dom för att sen släppa av helt först när jag är alldeles bakom. På så sätt är man ju schysst mot dom flesta
- men ligger det nån och t ex latar sig med farthållare och skiter i bakomvarande eller går ut nära framför en, blir dom "påtryckta", haha
Grejen med dig är ju att du tycker att de som kör långsammare än dig ska offra mer av sin tid för att du ska slippa offra din tid.

Det är vad provocative försöker säga.
Och vad fortåkarna på flashback också har svårt med.
Citera
2017-10-29, 17:07
  #26
Medlem
Helt värdelösa signaler, använder nån de här signalerna på mig så släpper jag gasen och vinglar ut på mittlinjen så det blir omöjligt att köra om. Kör som folk gör mest istället så ska du se att trafiken flyter på bättre
Citera
2017-10-29, 17:16
  #27
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
Brukar hålla kvar vänsterblinkandet när jag går ut i vänsterfilen vid påfarter för att vissa föraren på påfarten att jag ligger kvar i vänsterfilen.

Inte hört tidigare att detta är någon form av rövhålssignal. Är det fler än TS som uppfattar detta som aggressivt?
Det du gör gör jag med. Ofta ligger jag kvar i vänsterfil även efter en omkörning om jag närmar mig en påfart. Senast jag inte gjorde det var för att "släppa förbi" en bil som kom i rasande fart vilket resulterade i att tjejen som hade en lur i örat när hon sakta körde rakt ut från påfarten håll på att göra mig till ett negativt streck för nollvisionen.
Men just denna form av blinkande är inte agresivt utan pasivt. Du signalerar bakåt att du ligger där du ligger medan den som ska upp på motorvägen ser att du ger den rörelseutrymme.
Helt klart en bra signal.
Citera
2017-10-29, 17:17
  #28
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Grejen med dig är ju att du tycker att de som kör långsammare än dig ska offra mer av sin tid för att du ska slippa offra din tid.

Det är vad provocative försöker säga.
Och vad fortåkarna på flashback också har svårt med.
Hehe. O jag som hade börjat ignorera offtopicC20. Men du har tolkat mig korrekt med få ord. Tack för det. Då slapp jag ännu en novell 👍
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback