Citat:
Ursprungligen postat av
blindguard
Hej!
Behöver införskaffa nya högtalare till min dator, avsatta för musik. Är inte helt insatt i vilka högtalare det finns och vad skillnaden en, jag lyssnar rätt exklusivt på svart metall så det är det dem kommer användas för. Priset är mindre viktigt, men upp till 5-6k låter väl vettigt. Söker inte 5.1 system, utan 2.1 är det jag är ute efter. Har för närvarande Logitech Z623 och är relativt nöjd med dem. Men de har en del år på nacken och börjar dö nu, ena högtalaren är helt avstängd och den sista och påväg att dö den med.
Tänkte posta i köpråd men såg att den tråden var stängd.
Logitech ger helt klart bäst högtalare för pengarna. Du lär kunna spela så grannarna kräks på en betydligt lägre budget än 5-6k när du nu ändå bara ska ha 2.1. Varför inte pejla vad som finns på begagnatmarknaden förresten, om du nu ändå inte har sett ut en exakt produkt?
Sen finns det såklart alltid produkter för såna som skiter i priset och bara VILL att priset ska vara så högt som möjligt.
Varför bara 2.1 förresten? För din budget lär det finnas nån trådlös lösning så att du kan få surround utan att behöva spika kabel.