2017-10-28, 15:18
Medlem
blindguards avatar
Hej!

Behöver införskaffa nya högtalare till min dator, avsatta för musik. Är inte helt insatt i vilka högtalare det finns och vad skillnaden en, jag lyssnar rätt exklusivt på svart metall så det är det dem kommer användas för. Priset är mindre viktigt, men upp till 5-6k låter väl vettigt. Söker inte 5.1 system, utan 2.1 är det jag är ute efter. Har för närvarande Logitech Z623 och är relativt nöjd med dem. Men de har en del år på nacken och börjar dö nu, ena högtalaren är helt avstängd och den sista och påväg att dö den med.

Tänkte posta i köpråd men såg att den tråden var stängd.
Citera
2017-11-01, 14:01
Medlem
Spykeys avatar
Jag har köpt Bang & Olufsen BeoPlay A1 för allt möjligt och är riktigt nöjd.

https://konsumentmagasinet.se/blueto...egtalare-test/

Använder den överallt (bortsett från tvn hemma), till datorn, vid grillen, i fjällen, fisketuren rubb & stubb. Den här är en klass för sig, hade tänkt byta högtalare till datorn också men det blev denna
till datorn också.

Fyller upp ett helt rum och fyller verkligen behoven och flera av dem.
Citera
2017-11-04, 00:11
Medlem
Drickbacks avatar
Kolla om denna är nåt för dig.
http://www.jbl.se/barbara/JBL+BOOMBOX.html
Citera
2017-11-05, 08:52
Medlem
Jag kopte precis ett par billigare hogtalare . HK soundstick, dom ar okej men i den prisklass som du onskar sa hade jag forut XTZ S 800 med mini forstarkare och subwoofer och det systemet ar det riktigt bra ljud i tycker jag.
Citera
2017-12-24, 21:13
Medlem
La-Habanas avatar
Själv tycker jag att det e bäst koppla datorn med en bra dac till en analog förstärkare och köpa högtalare från secondhand hand gärna golvhögtalare än dessa små som man säljer nu för tiden
Citera
2017-12-26, 09:06
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blindguard
Hej!

Behöver införskaffa nya högtalare till min dator, avsatta för musik. Är inte helt insatt i vilka högtalare det finns och vad skillnaden en, jag lyssnar rätt exklusivt på svart metall så det är det dem kommer användas för. Priset är mindre viktigt, men upp till 5-6k låter väl vettigt. Söker inte 5.1 system, utan 2.1 är det jag är ute efter. Har för närvarande Logitech Z623 och är relativt nöjd med dem. Men de har en del år på nacken och börjar dö nu, ena högtalaren är helt avstängd och den sista och påväg att dö den med.

Logitech ger helt klart bäst högtalare för pengarna. Du lär kunna spela så grannarna kräks på en betydligt lägre budget än 5-6k när du nu ändå bara ska ha 2.1. Varför inte pejla vad som finns på begagnatmarknaden förresten, om du nu ändå inte har sett ut en exakt produkt?

Sen finns det såklart alltid produkter för såna som skiter i priset och bara VILL att priset ska vara så högt som möjligt.

Varför bara 2.1 förresten? För din budget lär det finnas nån trådlös lösning så att du kan få surround utan att behöva spika kabel.
Citera
2017-12-27, 12:54
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Hej!

lägg dem slantarna på en vettig förstärkare ifrån hifiklubben eller ljudfokus. Du väljer. och sen ett par enkla golvare. Musiken låter så mycket bättre än vad datorhögtalare brukar ge.
Citera
2024-12-28, 20:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Kolla om denna är nåt för dig.
http://www.jbl.se/barbara/JBL+BOOMBOX.html

Rensa PM
Citera
2025-02-19, 22:51
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Hej!

Lyssna på Klipsh Promedia 2.1 lr Klipsh Promedia Heritage 2.1 om du har möjlighet någonstans, lr Edifier S360DB. Det är svårt att få desktop högtalare att låta bra om du typ inte hat ett 2m brett datorbord och ytterligare luft vid sidan av & hörnplacera subben ytteligare några dm bort på golvet. Ett annat alternativ om du har lr fyndar en bra subwoofer begagnat ärr att lägga slantarna på ett 2.0 system då vissa märken och modeller har lågnivå sub out utgång, märkena Kanto, Adam Audio och Iloud kan vara värda att kolla upp.

https://youtu.be/-lq48iRy-kI?si=AnZpsuSa9v9omE3w
Citera
2025-02-19, 23:08
Medlem
Jag hade köpt XTZ Tune 4 för 4500:-.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in