Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-28, 17:31
  #13
Medlem
Zoom008s avatar
Man blir tjock av alkohol. Punkt, slut. Man ser direkt på vilka som krökar då magen ser ut som en spärrballong. Kärringar likaså och i ansiktet sitter fettpåsar under ögonen. Slutade själv med ölande för ett par år sedan och magen försvann ganska fort. Sen om man rör lite på sig och undviker socker blir resultatet ännu bättre. Nu har jag tid och lagar all mat från grunden vilket kanske inte är så lätt för alla. Det ger i alla fall bättre hälsa och man slipper gifter. Dricker några öl någon dag i veckan nu och det påverkar inte vikten.
Citera
2017-10-28, 17:34
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gatlampa
Rätta mig om jag har fel men jag har hört någonstans att kalorierna i alkohol inte kan lagras som fett, däremot när du dricker alkohol så prioriterar levern att bryta ner alkoholen först så det du äter medans lagras som fett.
Det stämmer! Levern bryter ned alkoholen först och bryr sig inte om matintaget. Viktnedgången fördröjs alltså!
Citera
2017-10-28, 17:59
  #15
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmhej
Hej!
Jag har läst lite blandat om alkohol så måste fråga här nu, som den nybörjare jag är.

Första frågan:
Om jag festar och dricker alkohol men denna alkohol ryms i mitt kaloriintag för dagen - jag äter runt 1500kcal/dag och går då ner i vikt, men idag ska jag festa och enligt lifesum ligger min alkohol på 695kcal. Om jag då dricker alkohol + äter mat men lyckas rymma detta i mina 1500kcal, kommer jag då gå ner i vikt? Eller kommer jag gå upp i vikt pga alkoholen på något sätt?

Det är 5st cider jag ska dricka, på 275ml vardera. Kan kalorimängden stämma? Jag scannade streckkoderna och förde in i appen. Tänker att jag räknar ca 800kcal för alla cider så är det förhoppningsvis lite i överkant.

Samt andra frågan:
Kan jag träna imorgon om jag inte känner mig överdrivet bakis?

Ja ja och ja men alkoholen har många andra negativa effekter för din viktnedgång som fördelningen på fett muskler tex. Ska du tröna och dricka alkohol är det starkt rekommenderat att köra en lågdos testo eftetsom alkohol under lång tid påverkar testoprod.
Citera
2017-10-28, 18:01
  #16
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är inte spriten i sig som är problemet. Det är det som det blandas ut med.

Så ren vodka med clubsoda lär väl funka.

Idioti, alkohol är 7 kcal per gram och oavsett om det är vodka eller baileys utgör det en stor relativ del
Citera
2017-10-28, 18:08
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gatlampa
Rätta mig om jag har fel men jag har hört någonstans att kalorierna i alkohol inte kan lagras som fett, däremot när du dricker alkohol så prioriterar levern att bryta ner alkoholen först så det du äter medans lagras som fett.

Nej, kalorier är kalorier men däremot får jag rätta mig själv för vodka innehåller visst inga kolhydrater!? Blir osäker nu men säkert är att all etanol innehåller kalorier så vill man vara riktigt strikt bör det undvikas helt. Håller å andra sidan med om att vodka är att föredra framför andra alkoholdrycker då det innehåller minst kalorier relativt till andra spritsorter.
Citera
2017-10-28, 18:12
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Idioti, alkohol är 7 kcal per gram och oavsett om det är vodka eller baileys utgör det en stor relativ del

Om man googlar "calories in vodka" så säger Google att det innehåller 2,311 kalorier per gram vilket om man antar att vodkan innehåller 33,3% alkohol betyder att det stämmer rätt bra med ovan nämnda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback