2017-10-28, 14:53
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
På presskonferensen sa de att det var en vanlig polis. Alltså ingen polischef?

Yttre befäl är inte speciellt hög nej.
Citera
2017-10-28, 14:54
Medlem
Jag blir så fruktansvärt upprörd. Jag hoppas att polisen får tag på GM fort.
Citera
2017-10-28, 14:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Undra om skotten var för att försöka döda.?Eller "bara" skrämmas?

Menar det var ju mitt i natten. Folk ligger ju och sover vid den tiden. Ok vet mycket väl att poliser jobbar natt.

Men att skjuta på ytterdörr. Trodde GM att någon kanske låg och sov vid dörren? Eller helt sonika skulle råka stå där bara sådär mitt i natten.

OM personen/personerna ville döda. Så borde dom ju kanske riktat in sig mot sovrummet.

Mera som att de inte brydde sig. Är det för att skrämmas och de brydde sig så skulle de ju spanat och passat på att skjutit när de visste att ingen var hemma. Bara för att som signal att nästa gång skjuter vi när ni är hemma. Som här att peppra sönder dörren mitt i natten så kan de ju omöjligt veta att säg en unge på 5 år vaknat mitt i natten går ner till toan och passerar framdörren i detta när de sätter igång och skjuter.

Så skrämmas/markera och de inte bryr sig om det blir mer än det. Om de faktiskt hade velat döda hade de givet gått in i huset och gjort det.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-10-28 kl. 14:58.
Citera
2017-10-28, 15:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
En del skriver "han" om polisen, det jag sett om rapporteringen har inte angett om det är en han eller hon?
Citera
2017-10-28, 15:02
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
En del skriver "han" om polisen, det jag sett om rapporteringen har inte angett om det är en han eller hon?

Carin Götbladh säger "han" och "hans familj".
Citera
2017-10-28, 15:07
Moderator
Gromguttens avatar

Massor av inlägg som skulle passat utmärkt i delforum som Brott och Brottsbekämpning, politik, juridik och liknande raderade. Ganska mycket oneliners och chatt också förvisso.

Posta i rätt forum!

/Mod

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
På presskonferensen sa de att det var en vanlig polis. Alltså ingen polischef?

Riktigt illa. Om fler polisanställda oavsett grad blir attackerade på det här viset kan politikerna glömma att fylla upp platserna på Polishögskolan framöver!

Måste erkänna att gängen håller på att vinner just nu över lagens arm som inte tycks sträcka sig långt alls. Polisen klarar av att göra razzior hos folk som köpt cannabis via hemsidor men de klarar inte av att slå in dörrar hos tungt kriminella.
Citera
Medlem
Jag är mera förvånad att det inte händer oftare än vad det gör. Och det är polisens eget fel att buset saknar respekt. I detta fall kan det ju inte vara särskilt svårt att komma på vad det rör sig om. Västerås är knappast Los Angeles. Allt beror väl på hur dålig polis denna polis verkligen är.
Citera
2017-10-28, 15:09
Medlem
Den drabbade polismannen intervjuades av SR för ett tag sedan.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6520009
Citera
2017-10-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Morgan Johansson uttalar sig: "De skyldiga ska spåras upp och gripas", säger ministern.

Min fråga till ministern: varför skall de spåras upp och gripas, när det ändå alltid slutar med låtsasstraff och saft med bulle hos random socionom.

Ren tur att ingen skadades/dog. Stackars oskyldiga småbarn!

Om det ens blir ett straff.

Troligen så kommer de börja plocka in personer och några kanske får sitta häktade ett tag och det slutar med att de inte har tillräckligt med bevis och då skall den häktade ha skadestånd för att ha suttit inlåst ett tag.
Citera
2017-10-28, 15:14
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Dessa invandrade kriminella tror att dom kan skrämma polisen med såna här aktioner, så de lever i en drömvärld utan konsekvenstänk. Nu hoppas jag att polisen lägger ner precis allt de har, för att hitta äcklen som gjorde detta. Sen tror jag inte att skrämma var vad de ville, vem som helst kan gå upp mitt i natten och kissa eller ta ett glas vatten, ren jävla tur att ingen kom till skada.
Hoppas nu att de slår in alla dörrar hos alla kriminella i Västerås, dagligen, för att hitta dessa slödder, jävlar vad förbannad jag är nu, en polis ska inte behöva utsättas för sånt här, i sitt eget hem!
Citera
2017-10-28, 15:15
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Monologbus vinner alltid över dialogpolis.

Om inte polisen snabbt lämnar sin dialoglinje är vi illa ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in