Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-28, 14:31
  #121
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Eliasson, Ygeman och Johansson har ju för fan bäddat för denna utveckling. De är ansvariga för utvecklingen som gjort dådet möjligt.

Nu ska Eliasson vinna godhetspoäng på denna händelse. Spyr!

Det är bara helidioter som kysser Eliassons hand och ber om ett möte. Alla andra agerar ...
Citera
2017-10-28, 14:34
  #122
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Undra om skotten var för att försöka döda.?Eller "bara" skrämmas?

Menar det var ju mitt i natten. Folk ligger ju och sover vid den tiden. Ok vet mycket väl att poliser jobbar natt.

Men att skjuta på ytterdörr. Trodde GM att någon kanske låg och sov vid dörren? Eller helt sonika skulle råka stå där bara sådär mitt i natten.

OM personen/personerna ville döda. Så borde dom ju kanske riktat in sig mot sovrummet.

Min teori är:
Småkriminell invandrare som tröttnat på polisen, kanske just denna polis. Markerar sitt hat genom att peppra dörren med en automatkarbin, skulle tippa på att det är en AK-47 (lätt att konstatera på tomhylsorna).

Detta är nog inte långt planerat och större eftertanke rörande konsekvenser finns nog inte. Därmed tror jag att GM har haft att göra med BO ganska nyligen.
Citera
2017-10-28, 14:34
  #123
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Helt bisarrt. Västeråspolisen måste veta mycket väl i vilka kretsar man ska söka GM.
Därför skulle jag nu vilja läsa om en handfull försvunna/avrättade personer i trakten med kriminellt förflutet.
Daltandet har fört oss hit, men nu måste det och Eliasson bort.
Citera
2017-10-28, 14:38
  #124
Medlem
ace_secs avatar
Morgan Johansson uttalar sig: "De skyldiga ska spåras upp och gripas", säger ministern.

Min fråga till ministern: varför skall de spåras upp och gripas, när det ändå alltid slutar med låtsasstraff och saft med bulle hos random socionom.

Ren tur att ingen skadades/dog. Stackars oskyldiga småbarn!
Citera
2017-10-28, 14:43
  #125
Medlem
Snart kanske polisen fattar att de inte har våldsmonopol längre, det har de gett bort.
Citera
2017-10-28, 14:44
  #126
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Polisen gör ett bra arbete mot kriminella, invandrarna blir såklart förbannande och gör denna grovt kriminella handling.

Det tror jag faktisk är en rätt tolkning av händelsen......
Citera
2017-10-28, 14:46
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Svt konstaterar att det kan vara kriminella som skjuter på poliser
Vilken suverän slutledningskonst. Full av beundran!
Citera
2017-10-28, 14:47
  #128
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Det tror jag faktisk är en rätt tolkning av händelsen......
Kan det verkligen vara så? Jag har svårt att föreställa mig det. Just nu när saker och ting i media förändras så snabbt så är det lite svårt att tolka uttalanden. Eliasson verkar berörd på ett sätt som inte jag har sett tidigare.
Citera
2017-10-28, 14:49
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Situationen är jävligt allvarlig...
Poliser flyr yrket, och kriminella gör allt för snabba upp processen och skrämma bort andra ifrån att utbilda sig till poliser.
Och för inte så längesedan så fanns det inte en poliskris enligt regeringen.
Fattar de ens hur allvarlig situationen är?
Det fortsätts bara med daltandet utav kriminalitet i Sverige..

Hoppas att de får fast på dessa dårar och sätter in alla resurser som behövs.
Med tanke på situationen i Sverige är det här extra allvarligt och riktigt skrämmande...
Lycka till att rekrytera mer poliser med den här situationen och höja antalet...

Det blir nog inte värre än vad det är just nu. Detta är något som man ser på film - sjukt att säga att detta är verklighet i Sverige. Jävlar vad det har gått utför nu alltså!


Är Polischefen känd lokalt eller i hela landet tro? Kan vilken Polischef som helst bli utsatt för liknande bara sådär tro? Helt sinnes.
Citera
2017-10-28, 14:50
  #130
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Helt bisarrt. Västeråspolisen måste veta mycket väl i vilka kretsar man ska söka GM.
Därför skulle jag nu vilja läsa om en handfull försvunna/avrättade personer i trakten med kriminellt förflutet.
Daltandet har fört oss hit, men nu måste det och Eliasson bort.

Det finns väl en viss risk/chans för självsanering om det är någon med kriminell bakgrund som gjort det. Men det beror kanske på bakomliggande orsaker.
Citera
2017-10-28, 14:51
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
Å andra sidan finns det många poliser därute som känner sig lite för stora och tror dom kan göra och säga vad dom vill till folk, många gånger under vanliga trafik-kontroller, bara för att dom har en uniform. Jag hoppas det är någon av dessa svin som fick ett litet wake up-call och kanske får fötterna på jorden. Detta skickar förhoppningsvis också signaler till andra rötägg inom poliskåren som leker Gestapo!

Har svårt att tro att det är någon vanlig helylle konstapel som blivit utsatt för detta!

Det var det mest korkade jag har hört..

Så det gör automateld in i en människas bostad där barn och sambo finns?
För att nått kriminellt jävla avskum känt sig kränkt?

Eller är du en sån där jävla pundandes looser som är tjurig över att polisen stör dig i ditt knarkande?

Förhoppningsvis leder det här åt motsatt håll. Att polisen börjar ta i på riktigt. Börjar trakassera kriminella vart dom än rör sig. Börjar göra det rikrigt jävla ohälsosamt att vara kriminellam

Problemet är att man har låtit buset få för mycket att säga till om.

Annars kan du gärna säga till vart just du bor så ska vi säkert kunna ordna med.lite automateld genom din bostad så dina barn och sambo (stor chans att du har några..) får hela sin jävla tillvaro förstörd.

Jävla idiot.
Citera
2017-10-28, 14:52
  #132
Medlem
okok1s avatar
På presskonferensen sa de att det var en vanlig polis. Alltså ingen polischef?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback