Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-15, 07:20
  #277
Medlem
Isnatts avatar
Nån som köpte dämpare till sin Ruger PCC än? Jag köpte ett i veckan, blev ett https://aimsport.se/produkt/triton-no3/ .
Tyckte det inte blev så mycket tystare men svårt att avgöra när man står och skjuter själv med hörselskydd, filmade och tyckte inte ljudskillnaden på filmen heller var så stor. Och rekylen är ju så liten ändå så det var varken till eller från. Men bössan är läcker med dämparen på, alltid nåt
Citera
2022-07-15, 09:13
  #278
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Nån som köpte dämpare till sin Ruger PCC än? Jag köpte ett i veckan, blev ett https://aimsport.se/produkt/triton-no3/ .
Tyckte det inte blev så mycket tystare men svårt att avgöra när man står och skjuter själv med hörselskydd, filmade och tyckte inte ljudskillnaden på filmen heller var så stor. Och rekylen är ju så liten ändå så det var varken till eller från. Men bössan är läcker med dämparen på, alltid nåt
Har du provat med subsonic ammo?
Citera
2022-07-15, 09:19
  #279
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Har du provat med subsonic ammo?
Nej, får kolla om vapengubben inne i stan har såna nästa gång!
Citera
2022-07-15, 13:23
  #280
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Nej, får kolla om vapengubben inne i stan har såna nästa gång!
Jag har några subsonic 9mm, jag ska provskjuta dom genom kronografen med min Ruger PCC och se om jag kommer ner under ljudets hastighet.
Det kan ju vara så att ammon är är subsonic med pistol men sen med den längre pipan på PCC'n så spränger den ljudvallen.
Citera
2022-07-18, 07:35
  #281
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Har du provat med subsonic ammo?
Upp till 26 db dämpning är någorlunda bra, men med vanlig ammo gör det inte så stor skillnad, du måste köra subsonic. Men ha på dig hörlurarna när du drar första skottet iaf, ljuddämparen börjar ju jobba först vid andra skottet.
Citera
2022-07-18, 08:12
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag har några subsonic 9mm, jag ska provskjuta dom genom kronografen med min Ruger PCC och se om jag kommer ner under ljudets hastighet.
Det kan ju vara så att ammon är är subsonic med pistol men sen med den längre pipan på PCC'n så spränger den ljudvallen.
Min erfarenhet är ca 40 m/s högre hastighet med PCC jämfört med 5-tumspipa pistol. Jag skall testa att ladda svagare. Om inte det räcker så får tyngre kulor hamna på inköpslistan.
Citera
2022-07-18, 18:59
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Upp till 26 db dämpning är någorlunda bra, men med vanlig ammo gör det inte så stor skillnad, du måste köra subsonic. Men ha på dig hörlurarna när du drar första skottet iaf, ljuddämparen börjar ju jobba först vid andra skottet.
”First round pop” Avhjälpes hyfsat effektivt med en nypa/ca 5 ml vatten/saliv/kabeldragningfett i Dämparen.
Citera
2022-07-28, 06:47
  #284
Medlem
Isnatts avatar
Jag köpte ett nytt magasin, ett Glock 32-kulors. Men fjädern i magasinet var stenhårt, fick med nöd och näppe i 29 kulor. Finns det nåt trix för att få i dom sista kulorna eller får jag hoppas på att fjädern slaknar med tiden och möjliggör att få i dom sista kulorna med tiden?
Citera
2022-07-28, 07:29
  #285
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag köpte ett nytt magasin, ett Glock 32-kulors. Men fjädern i magasinet var stenhårt, fick med nöd och näppe i 29 kulor. Finns det nåt trix för att få i dom sista kulorna eller får jag hoppas på att fjädern slaknar med tiden och möjliggör att få i dom sista kulorna med tiden?
Det brukar gå att fylla dom magasinen med 32 utan problem,har du prövat med att ta hjälp av en snabbladdare?
Citera
2022-07-28, 14:59
  #286
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag köpte ett nytt magasin, ett Glock 32-kulors. Men fjädern i magasinet var stenhårt, fick med nöd och näppe i 29 kulor. Finns det nåt trix för att få i dom sista kulorna eller får jag hoppas på att fjädern slaknar med tiden och möjliggör att få i dom sista kulorna med tiden?

Fixa en snabbladdare, dock är de sista kulorna ganska svåra att få i. Har också ett 32-skottsmag.
Citera
2022-07-29, 07:12
  #287
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Det brukar gå att fylla dom magasinen med 32 utan problem,har du prövat med att ta hjälp av en snabbladdare?

Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Fixa en snabbladdare, dock är de sista kulorna ganska svåra att få i. Har också ett 32-skottsmag.
Ok, tackar. Kanske får bli en sån, dom sista kulorna var omöjliga men det var kämpigt redan efter 10-12 stycken. Tummen var knas efteråt.
Citera
2022-07-30, 07:54
  #288
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ok, tackar. Kanske får bli en sån, dom sista kulorna var omöjliga men det var kämpigt redan efter 10-12 stycken. Tummen var knas efteråt.
Tummen kommer att vänja sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback