Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-27, 20:34
  #1
Medlem
Kom till Cancun idag. Mellanlandade i Mexico city där jag Tog ut pengar från en ATM som behöll mitt kort. Kortet spärrat. Det var det enda kortet jag hade. Det var efterblivet att åka med ett bankkort, så det behöver ingen hjälpa mig inse. Jag har planerat att vara bortrest till januari.

Hur kan jag lösa detta?
Jag har funderat på att leta upp någon svensk med swish som kan ta ut en större summa.
Någon annan idé?

Om jag låser upp kortet, kan jag då använda infon från det ihop med leg?
Citera
2017-10-27, 20:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yalouque
Kom till Cancun idag. Mellanlandade i Mexico city där jag Tog ut pengar från en ATM som behöll mitt kort. Kortet spärrat. Det var det enda kortet jag hade. Det var efterblivet att åka med ett bankkort, så det behöver ingen hjälpa mig inse. Jag har planerat att vara bortrest till januari.

Hur kan jag lösa detta?
Jag har funderat på att leta upp någon svensk med swish som kan ta ut en större summa.
Någon annan idé?

Om jag låser upp kortet, kan jag då använda infon från det ihop med leg?

Vad har du för bank?
Citera
2017-10-27, 21:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullepan
Vad har du för bank?
Länsförsäkringar.
Citera
2017-10-27, 22:02
  #4
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yalouque
[..]Om jag låser upp kortet, kan jag då använda infon från det ihop med leg?

Nej, ett låst kort förblir låst. Kortutgivaren skickar nytt kort till hela världen mot en avgift. Borde inte ta så många dagar att få ett nytt kort.
Citera
2017-10-28, 19:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Nej, ett låst kort förblir låst. Kortutgivaren skickar nytt kort till hela världen mot en avgift. Borde inte ta så många dagar att få ett nytt kort.
Mitt är tillfälligt spärrat, hos lf går det iaf.
Jag kollar upp vad det kostar med ett nytt kort nästa vecka då!
Det löste sig för mig med Western union trustly, gick att hämta pengarna någon minut efter att de skickats från Sverige.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2885176

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback