Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-27, 18:57
  #1
Medlem
Jag tänker ignorera julen i år och flyga till Texas istället i ca tio dagar och hänga. Förhoppningsvis kunna bära shorts i december för första gången.

Tanken är att jag ska flugfiska (Guadalupe- och Llano River), dricka öl och kolla runt. Vad bör jag inte missa i området? Tänker att flugfiske ska ta upp ungefär hälften av mina 10 dagar och resten får gå åt till att göra annat häftigt. Jag ska ha hyrbil under vistelsen och boka hotell/motel allt eftersom för att inte binda mig till något ställe. Austin, San Antonio och allt inom säg 300 miles radie ligger för mina fötter. Vad kan du rekommendera mig? Jag gillar flugfiske, mat, öl, flugfiske, historia, småstäder, vapen, musik och flugfiske. Allmänt intresserad av annorlunda saker.
Nåt speciellt man inte bör missa kring jul i krokarna?
__________________
Senast redigerad av Armageddosaurus 2017-10-27 kl. 19:35.
Citera
2017-10-27, 22:09
  #2
Medlem
stickadhalsduks avatar
Haha, du verkar gilla flugfiske i alla fall eftersom det var med 3 ggr på din intresselista.

Varken Austin eller San Antonio kommer garantera kortbyxeväder om du kommer vid juletid. Vädret kommer dock vara behagligt men räkna med att det kan vara allt mellan 14-23 grader under dagen, och nedåt 10 grader på natten. Dock bra mycket behagligare och trevligare än decemberrusket i Sverige
Citera
2017-10-28, 17:25
  #3
Medlem
Ett måste är att besöka staden Lockhart ca 45 minuter från Austin. Det är the BBQ capital of the world. Prova brisketen på Black’s barbeque och ditt liv kommer aldrig vara detsamma.
Som någon sade är vädret dock lite vanskligt. Vissa dagar fungerar shorts men ibland är det typ 10 grader.
Citera
2017-10-29, 08:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Ett måste är att besöka staden Lockhart ca 45 minuter från Austin. Det är the BBQ capital of the world. Prova brisketen på Black’s barbeque och ditt liv kommer aldrig vara detsamma.
Som någon sade är vädret dock lite vanskligt. Vissa dagar fungerar shorts men ibland är det typ 10 grader.

Härligt! Såna tips behöver jag mer av.
Citera
2017-10-30, 20:33
  #5
Medlem
Big Bosss avatar
Bara så du vet så kan det bli kallt även där i December. T.om kyligare än 10 grader.. kan krypa ner mot 0 sträcket och i vissa fall minusgrader.

Hade inte åkt dit för att slippa en kall jul.. Det kan vara allt från runt 20+ till kallt som sagt beroende på dagsform på vädret och kalla vindar från norr.
Citera
2017-10-30, 20:35
  #6
Medlem
gato12s avatar
Austin ska ju vara en festlig universitetsstad med många uteställen och mycket musik. Kanske lugnare runt jul när studenterna åkt hem.
Citera
2017-11-01, 09:59
  #7
Medlem
Austin, Lockhart och området runt Texas Hill Country är ju givet när man ändå är där.

Men skulle jag åka dit den årstiden så hade jag passat på att besöka Terlingua och Big Bend National Park. Var lite för hett när vi passerade senast, samt att det är en bit att köra, så vi kom oss aldrig ned dit.
Sen borde klimatet nere vid gulfkusten vara ganska behagligt. Kan vara nog så fuktigt och myggigt under högsommaren.
Citera
2017-11-01, 11:00
  #8
Medlem
Lacerdas avatar
Jag spenderade två veckor i Houston i december 2016. Hade otur med vädret några dagar när det var "blue north". En nordlig vind som gjorde att det var runt 5 grader varmt mitt på dagen. Men förutom den vinden så var det fint, stack iväg till något träskområde och såg en massa alligatorer och sköldpaddor. Karbach brewery är det som gäller för bärs på kvällarna, att köra rattfull är heller inget större problem i Texas!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2885149

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback