Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-08, 21:14
  #13
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spettekewken
Om man ska tänka så kan man ju dra det ännu längre och säga hur sjukt det är att ha husdjur.

On topic:
Mina hankatter blev betydligt lugnare efter kastrering..

Kan man väl tycka. Men jag tycker inte det är sjukt. Både katten eller hunden och ägaren får ju ut något av det. Är väl bättre för katten och hunden att tas hand om människor. Tror jag.

Katten tyckte jag bara var cool. Men när den dog så kände jag inte mkt. Bodde inte hemma då sedan många år. Tror katten blev 18år. Men hunden kände jag enormt för. Är väl mer en hundmänniska. Inte för jag har haft någon själv förutom den vi hade gemensamt som familj.

Som jävligt tuff 17åring så grät jag och även brorsan när hunden dog och det långt efteråt. Var jävla kärlek för den hunden. Och han visade hela sitt liv hur mkt han tyckte om oss. Älskad av alla för han var så fin och snäll.

Men kastrering. Tänk själv att som man och människa bli kastrerad. Vi människor är djur precis som katter och hundar. Vi är bara olika djur. Vi har ingen rätt att kastrera dom.

Tycker jag som aldrig skrivit om detta ämne här. Reagerade pga kastrering.
Citera
2017-11-08, 21:18
  #14
Medlem
Luxuss avatar
Jag säger som ping-pong här ovan: klipp av pungen på odjuret så lugnar han ner sig å blir en glad kissemiss!
Citera
2017-11-08, 23:44
  #15
Medlem
gersmans avatar
Du eller den, slå ihjäl den. Har gjort det ety okastrerad katt eller jag vinner jag och inte Fan kastrerar jag.
Citera
2017-11-08, 23:45
  #16
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Jag säger som ping-pong här ovan: klipp av pungen på odjuret så lugnar han ner sig å blir en glad kissemiss!
Som en glad svensk man.
Citera
2017-11-09, 01:59
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Nu var det över 20år sedan man bodde ihop med en katt. Även haft hund. Inte min egen utan familjens. Inte en chans att jag skulle låtit gå med på kastrering av något djur. Att djuret blir lugnare stämmer nog. Men den kan ju inte må bra. Fyfan vad sjukt kastrering är. Låt katten vara utomhus ibland. Kan den inte det så ska man inte ha katt. Vi bodde i villa i ett bra område där katter fick gå fria.


Så katten kan gå runt och sätta på varenda honkatt i området och skapa nya små katter som förmodligen kommer bli förvildade eftersom ingen vill ta hand om dom ?så att Polis som inte ens idag hinner sköta sitt jobb måste åka ut och skjuta av vildkatter ?

Nej, då är det faktiskt mer intelligent att själv se till att ens katt blir kastrerad eller steriliserad.

Jag säger som så många andra i tråden, kastrera.
Citera
2017-11-09, 02:01
  #18
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
gummiband runt nötterna och en bultsax. problem solved.
Citera
2017-12-04, 08:42
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katttant
Ilsken katt mot en i familjen
Det gäller särbons katt:
Han har en okastrerad hankatt innekatt på ca 1,5 år, har varit super-snäll tills nu. För dom senaste 2 månader har det hänt i två tillfällen att då min pojkvän går hemifrån utmanar katten mig…. Han gör utfall, öronen bakåt, fräser och är arg…. Första ggn for jag runt o städade och tänkte då att det kanske blev för stressig för honom så idag satte jag mig istället i soffan utan att det blev bättre. Har försökt att ej titta på honom utan resultat och har då blivit osäker på hans beteende och höjt rösten iväg med dig men det utmanar honom ännu mer.
Jag har då fått fösa iväg honom m en dyna då han inte slutar då jag säger till honom…. Förra ggn stängde jag in honom i ett rum, men satt då innanför glasdörrarna och spände ögonen i mig….. idag provade jag som sagt att vara lugn o prata o locka på honom men inget resultat.. han slutade ej så att jag satte på dammsugaren så att han skulle springa undan då jag gjorde i ordning mig (han gillar ej den) … jag känner att han sitter i benet på mig om jag vänder mig om….. när hans husse är hemma ligger katten brevis mig o spinner… jag ger katten ofta mat… och är en snäll person som gillar katter och har haft katt själv…. M givetvis har jag nu blivit osäker efter detta beteende och det är ju inte bra…. Obehagligt o vill ej vara själv med katten. Det blir ju inte direkt bättre av att jag blir rädd för katten... ena dottern hade känt att katten var konstig även mot henne en gång.... katten ligger också i ett sovrum då barnen är där varannan vecka.... och vill ej vara i resten av lgh.
Vad ska jag göra? Törs inte ta tag i honom i detta läge o markera att det ej är ok, då sitter han i armen på mig… min särbo förstår inte riktigt då han aldrig ser detta själv…. Har varit ggr emellan dessa händelser som jag känner att han är lömsk men gör inget. Han har även dom sista 4v börjat kissa inne. Är han understimulerad? Är ensam ganska så mkt. Katten har ej visat något mot barnen men är rädd att det kommer, eller har han bara valt ut mig? Blir detta bättre med en kastrering? Är annars en väldigt lugn katt.... sover mest... leker nästan aldrig. Vad ska vi göra??????
Tror han kan vara understimulerad. Och så har du "tagit" pojkvännens uppmärksamhet och då blir katten kanske mer ensam. Pröva att sitta lugnt i soffan och låt katten komma till dig. Kisa och blunda åt den och prata lugnt och lågt. Se om katten lugnar ner sig. Att blunda sakta mot katten är ett tecken på vänskap som katter själva använder. När pojkvännen är hemma kan du leka med katten, använd dock inte händerna som något som katten ska jaga, utan en leksak
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback