Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-27, 16:41
  #13
Medlem
f30malmos avatar
Benso är bättre än alkohol.
Citera
2017-10-27, 17:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja och nej. Man blir full men man märker inte av det på samma sätt.

Blir man verkligen "full" i ordets rätta bemärkelse? Tycker att på både ladd och tjack kan man dricka i stort sett hur mycket som helst utan att jag någonsin skulle känna mig full, helt klar i skallen. Men framstår jag för omgivningen som dyngpackad?

Kunde aldrig röra en flaska sprit innan jag börja knarka för jag dricker det som läsk och börjar spy av alkohol, men nuförtiden är ju 1,5 liter vodka på en festkväll mer standard än ovanlighet. Något jag aldrig hade klarat förr och jag känner mig ibland inte ens riktigt packad.
Citera
2017-10-27, 17:15
  #15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Blir man verkligen "full" i ordets rätta bemärkelse? Tycker att på både ladd och tjack kan man dricka i stort sett hur mycket som helst utan att jag någonsin skulle känna mig full, helt klar i skallen. Men framstår jag för omgivningen som dyngpackad?

Kunde aldrig röra en flaska sprit innan jag börja knarka för jag dricker det som läsk och börjar spy av alkohol, men nuförtiden är ju 1,5 liter vodka på en festkväll mer standard än ovanlighet. Något jag aldrig hade klarat förr och jag känner mig ibland inte ens riktigt packad.
Inte som dyngpackad men garanterat mer fullare än vad du känner dig. Det ligger lite olika biologiska mekanismer bakom drogernas funktion och därför tar dom inte riktigt ut varandra.

Du är full men du är inte riktigt lika efterbliven. Typ.
Citera
2017-10-27, 18:43
  #16
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Hjälper alkohol i situationer som den TS beskriver? Och sänker eller ökar det pulsen?

Kort och gott - dämpar alkohol amfetaminets alla effekter?
nej! Etyl höjer pulsen & ökar TS illamående!!!
Citera
2017-10-27, 19:05
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surfnturp
Jag har dragit några linor tjack inte så mycket jag blanda ut den själv med druvsocker för att den va tydligen för stark för att bara sniffas som den är, dock så tror jag inte så mycket på att det va väldigt starkt men jag blanda ut det ändå men jag sniffa kanske 3 linor inte så mycket, och nu ca 4 timmar senare så spyr jag och mår illa, jag har redan spytt och det hjälpte lite men nu känner jag att jag vill spy igen, jag spydde kanske 30-40 minuter sedan. Men vad kan jag göra för att jag ska må bra igen och inte spy mer?
Är väl ett bra tecken på att du inte ska knarka.
Citera
2017-10-27, 19:52
  #18
Medlem
Det är nog bara att vänta ut det tyvärr
Citera
2017-10-27, 21:57
  #19
Medlem
sketcells avatar
Jag kan lätt få illamående utav metylfenidat men inte amfetamin. För mig är det typ att mycket får mig att må illa t.ex tanken av att ta en ciggarett eller liknande. Något som hjälper mig är faktiskt att äta, med tjacket så blir ALL hungerkänsla som bortblåst och jag tänker inte ens på mat. Med metylfenidat kanske blir jag inte hungrig men jag känner ändå lite ont i magen så mitt tips är att käka något litet, t.ex ett glas vatten och en banan eller två i alla fall så brukar det för det mesta släppa för mig i alla fall.

Vet att jag pratar om en annan drog nu men ändå värt att prova. Frisk luft hjälper också lite
Citera
2017-11-02, 12:52
  #20
Medlem
shUbR3s avatar
Prova få i dig mycket vätska/bra näring en stund innan du tar linan (hur mycket det nu är men låt säga 0.2g) till att börja med, sen vänta 30-60min och se om du mår illa innan du tar en till.
Ta gärna Magnesium också 600mg-800mg, det hjälper jätte mycket mot muskeldragningar & spasmer i hela kroppen osv (tjack slukar vätska och magnesium och säkert en hel del annat, som dom flesta aldrig förstår).

Själv om jag mår illa vilket är ovanligt men då brukar jag oftast bara ta ett stort glas vatten och lägga mig en stund med en go' fet.

Men!
Min teori varför man mår illa är pga tarmarna som drar ihop säger i magen.
Speciellt om man har tom mage så kan dom dra ihop sig ännu mer så att blodkärlen blir alldeles för hopträngda.
Då stoppas cirkulationen i kärlen och säker en del annat i magen som bidrar varför man känner för att "säcka ihop" lite och mår illa.

Då brukar jag spänna ut magen så gott jag kan och fy satan vad det brakar till då, sen 5-10sek mår jag helt normalt igen.
Då tänker jag att det kan vara bra att ha mycket mat i magen för att tarmarna inte ska kunna tränga ihop sig för mycket.
Och det funkar utmärkt, men som sagt detta är bara min personliga teori grundat på egna erfarenheter.

Detta händer oftast när man t.ex sitter lutad mot datorn eller vad man nu gör.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback