Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-27, 14:32
  #13
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simulcra
Jag har aldrig huvudvärk i vanliga fall, tror knappast att den värk jag har skapas av en inbillning
Nu har jag inte missbrukat Lyrica, men en massa annat skräp. Slutar man får man ju betala tillbaka i form av bl.a uselt mående.
Hur länge går ju aldrig att säga, men är du frisk i övrigt så går det ju över. Se till att sköta om dig med mat och motion, så förkortar du det hela.
Har du inte fått några andra konsekvenser så känn dig glad och tänk efter på vad du stoppar i dig framöver.
https://www.fass.se/LIF/product?nplId=20040607000748
Citat:
Du bör veta om, att du efter plötsligt avbrytande av lång- och korttidsbehandling med Lyrica, kan uppleva vissa utsättningssymtom/biverkningar. Dessa inkluderar sömnproblem, huvudvärk, illamående, känsla av oro, diarré, influensa-liknande symtom, krampanfall, nervositet, depression, smärta, svettning och yrsel. Har du tagit Lyrica under en längre tid så kan dessa symtom uppstå oftare och vara mer uttalade.
Citera
2017-10-27, 18:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simulcra
Asså du tog endast lyrica i två veckor då? Och i vilken mängd ungefär?
150mg någon timma innan sovdags. Fick yrsel, ökad ångest och oro, allt blev värdelöst. Men borta efter ca två veckor. Hoppas du mår bättre snart och rör inte giftet igen.
__________________
Senast redigerad av Seua 2017-10-27 kl. 18:56.
Citera
2017-10-28, 01:36
  #15
Medlem
simulcras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Nu har jag inte missbrukat Lyrica, men en massa annat skräp. Slutar man får man ju betala tillbaka i form av bl.a uselt mående.
Hur länge går ju aldrig att säga, men är du frisk i övrigt så går det ju över. Se till att sköta om dig med mat och motion, så förkortar du det hela.
Har du inte fått några andra konsekvenser så känn dig glad och tänk efter på vad du stoppar i dig framöver.
https://www.fass.se/LIF/product?nplId=20040607000748

så sant! det kommer med ett pris. jag har inte heller missbrukat lyrica, och ingenting under en längre period, men återkommer ständigt till droger av olika typer. Någon form av periodare kan man nog kalla mig. Kämpar ständigt med balansgången att ha ett sporadiskt bruk som inte går ut över mitt vanliga liv. Och växlar periodvis över till att försöka att inte ta någonting alls. Vilket jag egentligen föredrar. De bästa perioderna i mitt liv har definitivt varit utan droger.

Tack för ditt svar, ska defintivt tänka efter framöver! Som tur är känner jag mig faktiskt redan mycket bättre. Har fortfarande huvudvärk och hoppas att de andra symtomen, ångesten etc, inte kommer tillbaks imorgon.
Citera
2017-10-28, 01:38
  #16
Medlem
simulcras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
150mg någon timma innan sovdags. Fick yrsel, ökad ångest och oro, allt blev värdelöst. Men borta efter ca två veckor. Hoppas du mår bättre snart och rör inte giftet igen.

Gift är verkligen vad det är! Och ska definitivt inte slösa bort mer tid på skiten. Som jag skrev i meddelandet ovanför så mår jag som tur är redan bättre. Bara huvudvärk som sitter kvar. Hoppas att jag mår bra imorn när jag vaknar.

Har dock fått mig en rejäl tankeställare. När jag inte visste hur länge den grova ångesten skulle sitta i hade jag sån sjuk panik. Visste inte vad jag skulle ta mig till verkligen. Hoppas som fan att den inte kommer tillbaks imorn.
Citera
2017-10-28, 12:02
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simulcra
Gift är verkligen vad det är! Och ska definitivt inte slösa bort mer tid på skiten. Som jag skrev i meddelandet ovanför så mår jag som tur är redan bättre. Bara huvudvärk som sitter kvar. Hoppas att jag mår bra imorn när jag vaknar.

Har dock fått mig en rejäl tankeställare. När jag inte visste hur länge den grova ångesten skulle sitta i hade jag sån sjuk panik. Visste inte vad jag skulle ta mig till verkligen. Hoppas som fan att den inte kommer tillbaks imorn.
Hoppas du är bättre idag. Klokt val att inte röra gifte igen. Ta hand om dig nu i helgen.
Citera
2017-11-18, 23:16
  #18
Medlem
Hur gick det? Gjorde själv misstaget och har gått på skiten i 2 månader. Allt ut
från 300 till 600 om dagen. Tog inget för 2 dagar sen och var trög och klen första dagen. I morse var det jobbigt började läsa om avtändning och fick smått panik. Tog 200 mitt på dagen och tog udden av det värsta. Ska försöka köra 100 om dan sen 50 sen sluta...

Får se hur fan detta ska gå. Tar förövrigt inget annat och är väldigt aktiv om dagarna.. pissgrejer..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback