Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-27, 08:31
  #1
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Har bokat ett relativt dyrt hotell,och ser nu att jag måste ändra bokningen några dagar
Såg att det fanns en liten stjärna om avbokningspolicy ,vilket naturligtvis jag läste,men trodde faktiskt att det inte gällde vilket jag kommer till,

frågan jag ställer är,att jag bokat ett rum i Singapore från den 4Januari till 5 Januari
och dom har som policy att rum som bokats mellan 1-4 januari då gäller inte några avbokningsregler,
men hur tolkar man som jag bokat 4-5 Januari ?
Kan naturligtvis ha fel men hur tolkar ni den regeln?
Inget Fb skitsnack raka rör ang detta,tack på förhand!
Citera
2017-10-27, 08:37
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Har bokat ett relativt dyrt hotell,och ser nu att jag måste ändra bokningen några dagar
Såg att det fanns en liten stjärna om avbokningspolicy ,vilket naturligtvis jag läste,men trodde faktiskt att det inte gällde vilket jag kommer till,

frågan jag ställer är,att jag bokat ett rum i Singapore från den 4Januari till 5 Januari
och dom har som policy att rum som bokats mellan 1-4 januari då gäller inte några avbokningsregler,
men hur tolkar man som jag bokat 4-5 Januari ?
Kan naturligtvis ha fel men hur tolkar ni den regeln?
Inget Fb skitsnack raka rör ang detta,tack på förhand!

Du har bokat natten 4-5 januari. Du kommer inte att kunna avboka om inte hotellet väljer att vara snälla. Datum som anges gäller alltid check-in datum.
Citera
2017-10-27, 08:46
  #3
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du har bokat natten 4-5 januari. Du kommer inte att kunna avboka om inte hotellet väljer att vara snälla. Datum som anges gäller alltid check-in datum.
Ok, jag tolkade som att från och med alltså 1 Jan till den 4 ,och jag har bokat den 4-5 ,,men ok då får jag bita i det sura..
Citera
2017-10-27, 09:53
  #4
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Ok, jag tolkade som att från och med alltså 1 Jan till den 4 ,och jag har bokat den 4-5 ,,men ok då får jag bita i det sura..

Om du ska bo på samma hotell det nya datumet så brukar hotellen vara rätt schyssta. Ring dom och fråga om du kan skjuta fram rummet några dagar och se vad som säger
Citera
2017-10-27, 12:23
  #5
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Om du ska bo på samma hotell det nya datumet så brukar hotellen vara rätt schyssta. Ring dom och fråga om du kan skjuta fram rummet några dagar och se vad som säger
Gjorde detta och det gick absolut inte att ändra datumet 3 dagar fram alltså från den 4 till den 7 Januari
Hotellet är Marina Bay sands
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2885033

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback