Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-27, 05:48
  #1
Avstängd
Här är en tråd för att diskutera Breath Of Fire 1. Jag började nyss spela det (på GBA) och tänkte dela med mig av några tips för att snabbt komma igång och spela, och bespara andra lite irritation:

Skriv ett namn på max 4 tecken eller gå direkt till End för att få standardnamnet.

Välj Fast som Text Speed eftersom man ändå måste trycka bort varje meddelande manuellt efter att det har skrivits ut med den valda hastigheten. Sätt Dash på Auto om du som jag kommer att glömma att man kan springa med B-knappen. Det är lite segt att GÅ tillbaka korta eller långa sträckor. Alternativen går att ändra i efterhand.

När du har kommit till stora samlingssalen, prata med en av de blåhåriga vid ingången. Hon flyttar på sig så att du kan prata med den andra. Det långa "introt" går inte att skippa, men håll ner någon riktning på styrkorset så flyter det igenom automatiskt. Här är en sammanfattning: Drakarna bråkade om gudinnan Tyr tills hon blev inlåst m.h.a. 6 gudinnenycklar som spreds över världen. Den onde Zog, kung över de mörka drakarna, är ute efter att förgöra alla andra drakar. Det är därför han har skickat sin hantlangare Jade till din by med ljusa drakar. Trots att drakens kraft numera är svag i byn, vill några gå ut och slåss, men Sara räddar alla genom att förstena dem och gå ut själv. Hon förlorar mot Jade, som innan det infomerar om att Zog har hittat alla nycklarna.

Affären är den enda på ett bra tag, så köp 9 Herb och 18 Mrbl3 (köp 9 stycken två gånger). De senare för att slippa att ständigt bli avbruten i utforskandet, speciellt när du är level 10 och monstren är level 1. Det är inte nödvändigt att köpa några armor/vapen för man hittar snabbt bättre, men om du gör det prova Trde-valet som automatiskt säljer det gamla och equippar det nya.

Spara i huset nedanför och ge dig av. Man kan levla upp i närheten av byn och komma tillbaka för att bli helad gratis i stora salen, men det är slöseri med tid. Hela yttervärlden är i det här läget fullt av samma lågnivåmonster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback