Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-26, 21:56
  #1
Medlem
Engelholms avatar
"Vid en kontroll i en kulturförenings lokaler i Helsingborg fann Tullverket alkohol av olika karaktär. Senare gjordes en husrannsakan hemma hos klubbföreträdaren, där man fann flera skjutvapen och droger. Mannen är anhållen för bland annat grovt vapenbrott."

https://www.hd.se/2017-10-26/skattek...pen-och-droger

Kan det vara Hembyggsföreningen?
Citera
2017-10-27, 12:47
  #2
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Någon av dessa

https://www.immi.se/organisationer/helsingborg
Citera
2017-10-27, 14:00
  #3
Medlem
salty-sailors avatar
Var det skattekontroll, eller en "skattekontroll" likt den som fällde Al Capone?
Citera
2017-10-27, 14:30
  #4
Avstängd
Nog för att det förekom både blydagg och knogjärn när Bulten i Bo svängde sina knätofsar i vägkorset, men skjutvapen var nog ovanligt.

Jag är grymt rasistisk nu men jag gissar att kulturföreningen är antingen romsk, kurdisk eller islamisk (aka källarmoske).
Citera
2017-10-27, 15:05
  #5
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Nog för att det förekom både blydagg och knogjärn när Bulten i Bo svängde sina knätofsar i vägkorset, men skjutvapen var nog ovanligt.

Jag är grymt rasistisk nu men jag gissar att kulturföreningen är antingen romsk, kurdisk eller islamisk (aka källarmoske).

Som någon annan var inne på är det nog en högoddsare med brännvin i en muslimsk förening av vilket slag den än månde vara. Romsk är väl inte helt osannolikt.

Svenskar som drar igång en svartklubb med sprit och vapen kallar den näppeligen för "kulturförening", skulle jag tro. Det är väl ett kodord för att kunna söka bidrag för verksamheten, då brukar det röra sig om främmande "kultur" som är vida överlägsen allt svenskt.
Citera
2017-10-27, 18:12
  #6
Medlem
Bra gjort av polisen! Fler sådana insatser!
Citera
2017-10-27, 18:31
  #7
Medlem
JohnnyDungeons avatar
När jag läste den artikeln tänkte jag:

1. Hur många minuter dröjer det innan den här historien är på Flashback?

2. Varför skriver man inte ut vilken förening det handlar om? Vad finns det för anledning att hålla en drog- och vapensmugglade förening om ryggen?
Citera
2017-10-27, 18:47
  #8
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
När jag läste den artikeln tänkte jag:

1. Hur många minuter dröjer det innan den här historien är på Flashback?

2. Varför skriver man inte ut vilken förening det handlar om? Vad finns det för anledning att hålla en drog- och vapensmugglade förening om ryggen?

Vad gäller punkt två så är det precis lika självklart som du antyder. Det är knappast exv. Nya Tider som har en liten förening för högerlitteratur i samtiden, eller något liknande. Då hade det i media rört sig om ett tillslag mot ett "nazistiskt fäste", följt med en räcka namn knutna till föreningen.
Citera
2017-10-27, 20:26
  #9
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Hittade två spännande kanditater men de blev en besvikelse.

http://norden.se/

http://www.isishelsingborg.se/

Föreningen Norden gav lite nazivittring men såg väldigt mångkulturell ut på hemsidan.

Föreningen ISIS visade sig var döpt efter guddinan och ägna sig åt egyptologi.

Ja, föreningen Norden är ju rätt stor med många lokala förgreningar. De jobbar för nordisk brödraskap och samverkan över alla gränser. Riktigt multikulti m.a.o., så där var du helt fel ute.
Citera
2017-10-27, 20:26
  #10
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Som någon annan var inne på är det nog en högoddsare med brännvin i en muslimsk förening av vilket slag den än månde vara. Romsk är väl inte helt osannolikt.

Svenskar som drar igång en svartklubb med sprit och vapen kallar den näppeligen för "kulturförening", skulle jag tro. Det är väl ett kodord för att kunna söka bidrag för verksamheten, då brukar det röra sig om främmande "kultur" som är vida överlägsen allt svenskt.

Nu luktar ju inte pengar så även en "troende" muslim har nog inga större problem med att kränga smuggelsprit i kulturföreningens lokaler. Får man sen kommunala bidrag för sin "kulturförening" så är det ju en win-win situation!
Citera
2017-10-27, 22:31
  #11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Sätter mina pengar på:

Balkansk förening.

Afrikansk förening (typ gambia, nigeria, kongo).

Modellflyg klubben.
Citera
2017-10-27, 23:00
  #12
Medlem
Dugins avatar
Eftersom det rör sig om Helsingborg så gissar jag på antingen en rysk, jugge eller arabförening. Lutar nog åt någon albansk svartklubb.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback