• 2
  • 3
2017-10-27, 07:08
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Juppinice
Har ingen större lust att plåga den bra bilen. Är trots allt rädd om den bra bilen. Den dåliga bilen.. inte lika mycket. Där av vågar man köra något värre i den dåliga. vilket är just det jag vill göra.

Har man aldrig haft en bil just för att sladda och busköra med på gatan så tror jag man har svårt att förstå anledningen till varför jag funderar på att falskskylta den.
Är ju enkla och stabila bilar, kör med den riktiga och sladda runt med den och laga den om du har sönder den istället. Det är trots allt bara en bruks-740, knappast nåt att vara överdrivet rädd om och om du inte är helt idiotisk i din körning kommer den överleva.

Om du tänker att du ska vara en idiot på gatorna så är det betydligt smartare att göra det i en laglig bil än i en olaglig.
Citera
2017-10-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juppinice
Förstår inte riktigt vad du menar med de sissta.. Ska jag försäkra bilen mm som är bessad med 2'or sen endå flytta över plåtarna från den andra?

Ja för en eventuell krock så är dwt skönt med trafikförsäkring
Citera
2017-10-27, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Skit i moralkärringarna dom har max dragit lite försiktigt i handbromsen på mammas yaris -16 på en Ikea parkering och är förmodligen tre gånger farligare i trafiken än vad du är trots alla försäkringar mm deras mamma ordnat med.

Du verkar vara en handlingens man som kan tänka utanför boxen och vad jag förstår ska inte 740'n som är slut besiktigas mer? I så fall slipar du bara bort befintligt chassinummer och stansar in det som hör till plåtarna.

Du kanske inte kan lura polisen helt men det blir då inte uppenbart att du kör falskskyltat utan får då ombesiktning där du förmodligen får "identitet oklar" och sen stannar det där.

Sen kan du väl testa och ringa till transportstyrelsen och säga att dom missade att ändra färg på förra besiktningen och fråga om dom kan lägga in den ändringen. Jag har för mig jag gjorde så en gång.

Men annars är det väl bara att spraya/rolla på lite färg!?

Illa om man får ombesiktning med den ''bra'' bilens plåtar på dock.. då kan jag ju inte köra någon av bilarna lagligt

, det med transportstyrelsen lät rätt smart.. kanske annars går att fixa några av 2'orna bara så besiktningen tror man tänker fixa den.. sen ber man dem ändra färg i papprena då man ''ska lacka om den''.. sen om de godkänner det vet jag ej..

, lackar hällst inte om den lacken på nu är rätt fin mm.. blir ju bra mycket ''tattigare'' om bilen är rollad med..men men
Citera
2017-10-27, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Är ju enkla och stabila bilar, kör med den riktiga och sladda runt med den och laga den om du har sönder den istället. Det är trots allt bara en bruks-740, knappast nåt att vara överdrivet rädd om och om du inte är helt idiotisk i din körning kommer den överleva.

Om du tänker att du ska vara en idiot på gatorna så är det betydligt smartare att göra det i en laglig bil än i en olaglig.

Ja jo.. sladdar med den lagliga bilen utan några problem.. men man vågar inte ''sattsa'' så mycket med den. Då jag är rädd just för att smälla. Kör jag den sunkiga bilen så vågar man pressa lite till. Då man endå inte bryr sej så mycket ifall man skulle få närkontakt med en stolpe eller dylikt..
Citera
2017-10-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Ja för en eventuell krock så är dwt skönt med trafikförsäkring

Lät som en smart ide möjligtvis
Citera
2017-10-27, 12:43
Medlem
Färga om den till RÄTT färg i garaget.

Sen äre bara tuta och köra.

Om du skulle hamna i en olycka eller dylikt.
Säg bara att dina kompisar måste bytt reg skylt på dina 2 identiska bilar som ett prank och att du ej visste om det.
Citera
2017-10-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemligotjendis
Färga om den till RÄTT färg i garaget.

Sen äre bara tuta och köra.

Om du skulle hamna i en olycka eller dylikt.
Säg bara att dina kompisar måste bytt reg skylt på dina 2 identiska bilar som ett prank och att du ej visste om det.

Tyvärr så ligger det föraransvar att ta reda på om bilen är laglig. Så den gubben går nog inte lagen på.
Citera
2017-10-27, 14:12
Medlem
Att köra en Volvo 740 är som att be om att få en rektal undersökning.
Polisen är som hökar över dessa fordon och ska kolla allt, hade mitt sladdon i knappt 9 månader och blev alltid stoppad så fort en Polis såg mig från och med dag 1, till och med när bilen var fräsch (rätt rostfri och tidigare ägare var en gubbe...).
Så sannolikheten att de upptäcker att bilen är falskskyltad är rätt hög. Bättre och bessa, ta några 2or och köra i en månad, fixa några av felen osv.

Har i stort sätt aldrig blivit stoppad i mina övriga fordon, då jag kör jag även en slammad äldre bil och en sunkig brusksbil + div andra fordon.

Vill man ha lugn och ro så bör man välja en BMW eller Mercedes som vinterbil.

Men om nu bilen är så röten som du säger, ge fan i och köra på allmänväg och använd den som text isbil,reservdelsbil eller ankare. Är du involverad i en olycka och det visar sig att du bytt identitet på bilen så kan du bli skuldsatt för livet, inte värt om man bara ska ha kul i en vinter.

Polisen har numera dessutom automatiska scannrar, så de får upp fordonsinformationen direkt på en skärm. Och jag antar att det anar ugglor i mossen om den röda bilen helt plötsligt är sliten vit.
Då är det bättre och rolla/spraya den i någon färg som sticker ut, alternativt få bes och ändra bilens färg till "flerfärgad"
Senast redigerad av skn88 2017-10-27 kl. 14:22.
Citera
2017-10-27, 15:46
Medlem
godboys avatar
Som redan sagts i tråden;
- Att byta skyltar är synnerligen korkat. Anta att polisen slår på reg.nr när de ser dig passera, och det står att den ska va röd och så är den vit och dessutom ser den ju inte nymålad ut heller. Du kan ju bara gissa att de lär ta en närmare titt på skithögen då.

- Försäkringar gäller inte. Du kan få dryga böter plus bli av med kortet. Inte riktigt värt det va?
Citera
2017-10-27, 16:02
Medlem
killawifes avatar
26 tvåor? Skrota den.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto