Att köra en Volvo 740 är som att be om att få en rektal undersökning.
Polisen är som hökar över dessa fordon och ska kolla allt, hade mitt sladdon i knappt 9 månader och blev alltid stoppad så fort en Polis såg mig från och med dag 1, till och med när bilen var fräsch (rätt rostfri och tidigare ägare var en gubbe...).
Så sannolikheten att de upptäcker att bilen är falskskyltad är rätt hög. Bättre och bessa, ta några 2or och köra i en månad, fixa några av felen osv.
Har i stort sätt aldrig blivit stoppad i mina övriga fordon, då jag kör jag även en slammad äldre bil och en sunkig brusksbil + div andra fordon.
Vill man ha lugn och ro så bör man välja en BMW eller Mercedes som vinterbil.
Men om nu bilen är så röten som du säger, ge fan i och köra på allmänväg och använd den som text isbil,reservdelsbil eller ankare. Är du involverad i en olycka och det visar sig att du bytt identitet på bilen så kan du bli skuldsatt för livet, inte värt om man bara ska ha kul i en vinter.
Polisen har numera dessutom automatiska scannrar, så de får upp fordonsinformationen direkt på en skärm. Och jag antar att det anar ugglor i mossen om den röda bilen helt plötsligt är sliten vit.
Då är det bättre och rolla/spraya den i någon färg som sticker ut, alternativt få bes och ändra bilens färg till "flerfärgad"