Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 14:28
  #13
Medlem
elephantstones avatar
Om spelet fortfarande befinner sig i alpha-stadiet är det alldeles för tidigt att döma ut det. Själv spelar jag fortfarande Virtua Tennis 2 till Dreamcast och ser detta som ett spel värt att bevaka!
Citera
2018-03-19, 18:56
  #14
Medlem
Janos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freecss
Håller tummarna för det, blir hur som helst dock inte release köp, avvaktar och ser. Min backlog är tillräcklig lång som den är ändå så får beta av några spel på den först
Då får väl jag vara första försökskanin här i tråden. Jag lär skaffa det på releasen
Citera
2018-03-29, 15:05
  #15
Medlem
är detta ett full pris spel alltså ett AAA eller ett indie spel som kostar cirka 250-300:- när det släpps nytt
Citera
2018-03-29, 19:29
  #16
Medlem
freecsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
är detta ett full pris spel alltså ett AAA eller ett indie spel som kostar cirka 250-300:- när det släpps nytt

Det är ett AAA.
Citera
2018-05-20, 23:41
  #17
Medlem
Janos avatar
Börjar få en gnagande känsla att Tennis world tour kanske inte kommer bli så mycket bättre än vad AO Tennis var. De senaste trailerna och andra uppvisnings material av gameplay den senaste tiden är rätt bedrövliga.

Animationerna visar väldigt svaga tendenser att bli så mycket bättre. Inte jätte dåligt, men hade hoppats på mer.

Sen såna missar i detaljer som att McEnroe spelar med fel hand gör inte det hela bättre.

Tror dock att turneringsläget som ska finnas i spelet kommer kunna bli riktigt kul. Gillar att du måste vara lite strategisk när du klättrar mot toppen och att din spelare kan drabbas av jetlag. Tillför en hel del för inlevelsen.
Citera
2018-05-22, 13:05
  #18
Medlem
Vobblers avatar
De skulle nog ha väntat ett par månader och polerat det här spelet. De som har spelat det verkar inte speciellt nöjda.

Citat:
Coming fresh from playing Top Spin 4 lately on PS3 i thought of leaving my 2 cents here after 4 hours with this game.

So far i'm really really dissapointed and here's why:

- the gameplay feels choppy, it's not fluid, at all
- the ball doesn't even touch the racquet a lot of times and yet the player returns the ball, it looks really bad
- what's up with commentry? It's one of the worst ive ever heard in any sports video game! McEnroe just throws around random comments trying to sound dramatic and instead it sound weird and akward
- too much returns, players fly around court returning the ball from impossible situations
- where are Aces?

And im not being hard on this game, this is the reality sadly.

Citat:
- the player faces, gosh! Federer looks like he has some mental disorder on court with his facial reactions

Inte snällt mot Federer..

https://www.facebook.com/pg/tenniswo...rgame/reviews/

Nja, jag väntar nog ett tag innan det blir ett köp.
Citera
2018-05-27, 11:43
  #19
Medlem
Azpers avatar
Köpte spelet igår på PSN igår och ångrar mig redan... Måste till många patchar för att att det ska bli något av detta.

Tennis Elbow 2013 är 100 ggr bättre än detta skit, och tänk er då vilken budget TWT 2018 har haft.
Citera
2018-05-27, 20:03
  #20
Medlem
Scientologens avatar
Känns som att AO International Tennis i slutändan kommer bli bättre än detta och ett rätt skapligt spel. Redan uppe på version 1.25 och uppdaterar varje vecka med förbättringar. Känns som att det får bli ett köp, glad att jag skippade TWT.
Citera
2018-06-13, 00:08
  #21
Medlem
Geographicas avatar
Någon förbättring? Är spelet lika dåligt fortfarande?
Citera
2018-06-17, 20:33
  #22
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Någon förbättring? Är spelet lika dåligt fortfarande?
Okänd dev (Breakpoint), värdelös publisher (Bigben Internctive, som bara gjort dynga så länge de förpestat marknaden med sin närvaro) och patchar som inte fixar ett skit. Det sista baserar jag på vad många andra säger då jag inte spelet det själv.

Synd, för marknaden behöver ett nytt tennisspel - många år sedan Top Spin släpptes. Lite ironiskt att det utvecklats av just Top Spin-personer - som utan tvekan fick lämna 2K för att de fått för många tennisbollar i huvudet.

Så jag kan garantera dig att detta spel på sin höjd kan gå från en 1:a till en 2:a.


( EDIT ett par ord )
__________________
Senast redigerad av ojn 2018-06-17 kl. 20:37.
Citera
2018-06-17, 20:42
  #23
Medlem
Är det här spelet ens värt 250kr på rean som kommer under sommaren ?
Citera
2018-06-23, 11:26
  #24
Medlem
Jag tycker faktiskt spelet är helt ok alltså 3 stjärnor av 5. Grafiken är Playstation 3 runt 2012 men ändå ok. Det som drar av 2 stjärnor är spelarna. Var fan e ALLA spelarna. Nadal, Djokovic, Murray, Borg, Sampras.. Ingen finns ju med då bara Federer är där.. Ett Tennis spel utan de 3 största just nu är ju ett skämt. Sen alla legendarer på det.. Tråkigt att det blev så här
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback