Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-26, 13:04
  #13
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jag förstår inte ens vad du menar. Vad är det de ska ta ut en avgift för? Att icke-indier tar kort i Indien? Varför skulle de anse sig ha rätt att ta ut denna "avgift"? Jag fattar ingenting faktiskt.
Det är inte ovanligt att det i fattigare länder, vanligt i Afrika tex, står lokalbefolkning och vill ha betalt av turister som tar kort. Dels när lokalbefolkningen är med på bilden men annars också. Vanligt om man försöker fotografera på en marknad eller liknande och inte vid kända turistplatser där det kan finnas polis/vakter.
Citera
2017-10-26, 14:43
  #14
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2017-10-26, 15:31
  #15
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafinha
har vi ikke sluttet med at prøve og førstå hvordan menneskene far east virker ?

Jo, men på något sätt så lyckas jag ändå bli förvånad då och då

Citat:
Ursprungligen postat av Rafinha
Mitt poeng er at ulike lender har ulike scams og hvor du en kommer i verden der fattigdom er stor og desperasjon flyter over så er dem kreative at prøve at få penger ut av deg.

De er siviliserte som dyr der borte . 3 steder i verden jeg har sett folk sette seg ned på gaten og drite, tørke seg med hånden, dratt opp buksene, og gått videre som om ikke noe har skjedd (no fucks given), det er rett utenfor Beijing, Kairo og Kolkata (calcutta) . Det sier en god del om menneskene der borte.

Jo visst, men när de ska ha pengar för att du använder din kamera så tycker jag att de lika gärna kan säga att det är ett rån, för det är ju vad det är egentligen. Där tycker jag det har passerat gränsen för scam faktiskt, i och med att du inte själv behöver medverka överhuvudtaget för att bli skyldig dem pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Rafinha
De stod i artikkelen at det var snakk om ungdommer, de har sett en vestlig dame med noen form av tits, villet ha en bilde, fått ett nei av henne, mast en gang til, kjæresten har sikkert sagt: "hey didn't you hear the lady ? she said no !" og sen kortslutes hjernen på disse usivilliserte mennesker og slår ned dem, kaster stein, brekker armen på damen og tar sine bilder .

case closed

Jo, det är väl stor risk för att det är ungefär så det har gått till :/
Citera
2017-10-26, 15:56
  #16
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2017-10-26, 17:37
  #17
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Det är inte ovanligt att det i fattigare länder, vanligt i Afrika tex, står lokalbefolkning och vill ha betalt av turister som tar kort. Dels när lokalbefolkningen är med på bilden men annars också. Vanligt om man försöker fotografera på en marknad eller liknande och inte vid kända turistplatser där det kan finnas polis/vakter.

Var på Cypern ca 1985. Åkte turistbuss. I en pitoresk by stod en tandlös trollpacka utanför sin dörr. Hon vinkade till oss och ville bli fotad. När vi gjort henne till viljes så ville hon han betalt. Som tack för pengarna fick vi en påse (färdigpreppad och klar) med körsbär som det krälade massor av minispindlar på. Ett riktig zigenarbeteende alltså. Och det var greker. Så varför tro folket i de länder zigenarna utvandrade ifrån skulle bete sig bättre?
Citera
2017-10-27, 18:24
  #18
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Indien
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2884777

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback