Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-26, 17:50
  #25
Medlem
finskknarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Hur länge håller ett rus på Indica? Förstår att även det kan vara individuellt, men på ett ungefär?
Går inte svara på. Beror på hur bra röka du har och hur mycket du röker.

När jag själv röker brukar jag väl vara helt återställd efter ca 2 timmar.
Citera
2017-10-26, 18:03
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finskknarkare
Nej, men lita inte på vad langarna säger. Alla har bästa rökat i stan.

https://www.leafly.com
Rekommenderar denna sidan.

Tack för länken. Jag vet att man inte kan lita på langarna.

Men just denna, litar jag på till 100 procent. Det är inte vem som helst
Citera
2017-10-26, 18:03
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finskknarkare
Går inte svara på. Beror på hur bra röka du har och hur mycket du röker.

När jag själv röker brukar jag väl vara helt återställd efter ca 2 timmar.

Oj,är det så pass kort för dig? Trodde på 4-6 timmar.
Citera
2017-11-03, 23:14
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Hur länge håller ett rus på Indica? Förstår att även det kan vara individuellt, men på ett ungefär?

Om det är bra röka och du tagit några ordentliga bloss så kan du räkna med 3 timmar minst innan du känner dig normal igen.
Om du fortsätter röka regelbundet är du snart nere på 1-2 timmar.

Nojighet och ångestpåslag är starkare ju mer färsk man är. Hjärtat/pulsen har aldrig varit något problem för mig, däremot kan det dunka på rätt hårt i bröstet när jag rökt ordentligt efter ett uppehåll. Om jag skulle röka idag skulle det antagligen bli så, men de går över efter att jag lägger mig ner och sluter ögonen en stund.
Citera
2017-11-05, 00:35
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Om det är bra röka och du tagit några ordentliga bloss så kan du räkna med 3 timmar minst innan du känner dig normal igen.
Om du fortsätter röka regelbundet är du snart nere på 1-2 timmar.

Nojighet och ångestpåslag är starkare ju mer färsk man är. Hjärtat/pulsen har aldrig varit något problem för mig, däremot kan det dunka på rätt hårt i bröstet när jag rökt ordentligt efter ett uppehåll. Om jag skulle röka idag skulle det antagligen bli så, men de går över efter att jag lägger mig ner och sluter ögonen en stund.

My man!

Tack för svar!
__________________
Senast redigerad av blaha95 2017-11-05 kl. 00:48.
Citera
2017-11-10, 11:06
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Hur länge håller ett rus på Indica? Förstår att även det kan vara individuellt, men på ett ungefär?

2-3 timmar på sin höjd... Sativa brukar kunna sitta i något längre..

Bipolära och andra med diagnoser är ofta extra känsliga för sativa och kan bli riktigt trippade...
Citera
2017-11-11, 18:13
  #31
Medlem
Är man inte van så brukar hjärtat dunka på ordentligt men det är bara att chilla. Det värsta som händer är att du får en panikattack, men de ggr jag set det så är det för att folk börjar nojja just över att deras hjärta slår snabbt och de vet inte att det är harmlöst.
Citera
2017-11-12, 19:22
  #32
Medlem
Läs på om cbd respektive thc.
Thc kan ge ångest, cbd är i princip alltid lugnande...

Cbd är den "säkra" delen som kan användas för att medicinera ångest m. M

Thc är psykoaktiv - ruset, men har också egenskaper som kan vara medicinska.

Cbd hittar du i Cbdolja samt i alla de lagliga cbd produkter som idag säljs i Sverige.

Mvh
En som just börjat läsa om det
Citera
2017-11-12, 19:25
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det är så att jag lider av panikattacker och paniksyndrom. Jag käkar betablockerare mot mitt struliga hjärta pga all ångest. Har en kompis som vill bjuda mig på lite Cannabis dock.

Brukar käka Tramdol, Lyrica, Benso och Ketamin ibland. Var för sig såklart.

Hur är Cannabis för en som mig, är den uppåt eller lugnande? Hört folk som får panikattacker och det vill jag ju inte ha.

Fan vill testa, men vågar inte

Här kan du läsa om Carolina gynnings erfarenheter med just cbdolja..

http://gynning.net/2017/10/12/cbd/
Citera
2018-03-16, 13:29
  #34
Medlem
Jag har de senaste märkt av att jag kan bli speedad och framåt på röka när jag tagit tramadol samma dag. Är det någon mer som känt av det?
Citera
2018-03-17, 03:16
  #35
Medlem
Man är olika när det gäller att reagera på olika droger. Jag har troligen Aspergers och add och får lite panik ibland. Jag röker brunt Indica, det gör mig lugn i några timmar och ryggsmärtan försvinner nästan, jag tar gärna en öl till det 2-3ggr i veckan. Jag höjer dock ett varningens finger om att en del har fått bekymmer vid små mängder. Testa lite först med en betrodd vän bredvid (trippvakt).
Citera
2018-03-18, 01:13
  #36
Medlem
beror väl på..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback