Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 21:56
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpYRaL
Jag förstår att det kan vara jobbigt att tända av, jag har också tänt av från bensodiazepiner, kokain, alkohol & opiater.
Men om du verkligen vill tända av, så lägg upp ett schema du följer med punkt & pricka.

Har du husrum, och mat i kylen från din pappa, så behöver du verkligen inte langa droger från hans källare.
Jag tror nog att om du verkligen hade behövt pengar, till något vettigt som kan hjälpa dig att bli nykter, så hade din far lånat pengar eller gett dig pengar.
Och varför ska det gå bra och tända av hos en polare, när du fick husrum hos din far?

Förlåt om jag låter kritisk, men av vad jag har läst att du har skrivit, så tror jag inte på dig för fem öre att du vill lägga av.

Kunde inte bo kvar hos farsan,allt blev bara fel Vet inte varför men tappade motivationen.
Sålde röka för att kunna köpa benso,det kunde jag inte säga till han. Tror jag.

Vill lägga av. Men tycker om känslan av påverkan och den vill jag ha kvar,fast vill vara ren.

Fattar att du inte tror mig.
Ska endå försöka med schema,en nykter drogfri kompis får låsa in allt och ge mig vid behov.
Citera
2017-12-13, 15:58
  #86
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Kunde inte bo kvar hos farsan,allt blev bara fel Vet inte varför men tappade motivationen.
Sålde röka för att kunna köpa benso,det kunde jag inte säga till han. Tror jag.

Vill lägga av. Men tycker om känslan av påverkan och den vill jag ha kvar,fast vill vara ren.

Fattar att du inte tror mig.
Ska endå försöka med schema,en nykter drogfri kompis får låsa in allt och ge mig vid behov.

Klart du inte vill bli drogfri... Hade du velat det hade du lyssnat på oss i tråden som har hittat sätt att bli drogfria. Istället hittar du på ursäkter och värdelösa "lösningar" som låter dig fortsätta. Din senaste idé kommer säkert hålla. I två timmar
Citera
2017-12-13, 16:09
  #87
Medlem
Zabriskie.Points avatar
edit, det var nog för hårda ord till och med för er här på flashback, har lugnat ner mig lite nu.


Till ts:

Kan du inte sluta själv men har viljan så tycker jag att du lägger in dig på avgiftningen och i samband med detta tar kontakt med socialtjänsten och ansöker om att få bli behandlingshemsplacerad.
__________________
Senast redigerad av Zabriskie.Point 2017-12-13 kl. 16:11.
Citera
2017-12-13, 17:34
  #88
Medlem
uh-huhs avatar
Hålla själv på att hjälpa min vän att bli kvitt tramadol som han knapprat i 10 år han är nere på 200 mg om dagen från upp till 2000mg om dagen,SAMTIDIGT som han trappar ner på lyrica,vilket han käkar 3 gånger om dagen x 150mg men de hör väl kanske inte hem här.
Citera
2017-12-13, 17:39
  #89
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
Att ta 1-2 tabletter om dagen är hos många början på ett långt beroende. Det kan ju vara så att man tar dem pga smärta och är tvungen att ta dem för att klara av att leva. Efter månader av dagligt intag börjar oftast effekten minska och man höjer dosen. Så fortsätter det sakta men säkert tills du en dag plötsligt blivit beroende utan att ha en aning om det själv. Förrän dagen du har slut på tabletter.

Tramadol är väldigt beroendeframkallande!
Fel. Din tolerans ökar när du ökar dosen, inte tvärt emot. Det är just därför som man inte blir läkemedelsberoende om man tar medicinen som ordinerats. Läkemedelsberoende får personer som tar tabletten för tablettens skull.

Allt annat är bara en seglivad högstadieskolsköterskamyt.
Citera
2017-12-13, 21:13
  #90
Medlem
SpYRaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Fel. Din tolerans ökar när du ökar dosen, inte tvärt emot. Det är just därför som man inte blir läkemedelsberoende om man tar medicinen som ordinerats. Läkemedelsberoende får personer som tar tabletten för tablettens skull.

Allt annat är bara en seglivad högstadieskolsköterskamyt.

Fel. Tror du inte att du kan gå och bli fysiskt & psykiskt beroende av något? Om du får ut maxdos/dag, under en längre period? Försöker du vara rolig?

Och visst fan kan ett läkemedel sluta fungera vid en specifik dos, om du står på samma dos hela tiden. Fattar inte vad du gör i denna delen av forumet.
Citera
2017-12-15, 01:23
  #91
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpYRaL
Fel. Tror du inte att du kan gå och bli fysiskt & psykiskt beroende av något? Om du får ut maxdos/dag, under en längre period? Försöker du vara rolig?

Och visst fan kan ett läkemedel sluta fungera vid en specifik dos, om du står på samma dos hela tiden. Fattar inte vad du gör i denna delen av forumet.
Beroende är en reaktion på omgivning och inte preparat. Tror du att du kommer hitta moster Agda på Plattan med en nål i armen och fentanylplåster på benen bara för att hon fick ut hostmedicin ett halvår tidigare?


Läkemedelsberoende är lika vanligt bland förskrivna patienter som hos normalbefolkningen.
Citera
2017-12-15, 02:30
  #92
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Beroende är en reaktion på omgivning och inte preparat. Tror du att du kommer hitta moster Agda på Plattan med en nål i armen och fentanylplåster på benen bara för att hon fick ut hostmedicin ett halvår tidigare?


Läkemedelsberoende är lika vanligt bland förskrivna patienter som hos normalbefolkningen.

Haha förlåt men du måste vara riktigt efterbliven =)
Citera
2017-12-15, 02:32
  #93
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Haha förlåt men du måste vara riktigt efterbliven =)
Jag kan inte rå för din statistiska, farmakologiska och neurologiska okunnighet.
Citera
2017-12-29, 20:16
  #94
Medlem
TS här. jalla jalla.
Jag var ren en vecka typ för jag torska och vart anhållen. Bara ett mindre innehav och jag blev sjuk så dom skutsa mig till enheten,
Där låg jag en vecka,sen blev jag fri. Skönt som fan. Och jag mådde ganska bra,ren från tram och röka och allt.

Men nu till problemet.
Nät jag kom hem och skulle städa upp lägenheten så kom min kära far med en lina kola.
Ja,jag tog den. Och nu sitter jag hos en tjejkompis som ska ha fest snart och hon tycker jag ska dra.
Ni fattar inte,men min lägenhet är =röka,kokain,allt missbruk. Va fa ska jag göra?
Citera
2017-12-30, 01:02
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
TS här. jalla jalla.
Jag var ren en vecka typ för jag torska och vart anhållen. Bara ett mindre innehav och jag blev sjuk så dom skutsa mig till enheten,
Där låg jag en vecka,sen blev jag fri. Skönt som fan. Och jag mådde ganska bra,ren från tram och röka och allt.

Men nu till problemet.
Nät jag kom hem och skulle städa upp lägenheten så kom min kära far med en lina kola.
Ja,jag tog den. Och nu sitter jag hos en tjejkompis som ska ha fest snart och hon tycker jag ska dra.
Ni fattar inte,men min lägenhet är =röka,kokain,allt missbruk. Va fa ska jag göra?

Om du läser igenom din tråd så har du redan fått väldigt många tips på hur du ska göra. Knarka på ett tag till tills du när din botten och verkligen vill lägga av med allting. Det är mitt tips
Citera
2017-12-30, 01:46
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaee
Om du läser igenom din tråd så har du redan fått väldigt många tips på hur du ska göra. Knarka på ett tag till tills du när din botten och verkligen vill lägga av med allting. Det är mitt tips

Det är bra råd och dom jag jag emot de.
Når botten? Räcker det med att förlorat jobb,väntar åtal? Måste jag skjunka mer tills botten?

Jag vill verkligen verkligen sluta,men tydligen klarar jag inte ens en lina för att köra vidare på allt.

Sitter nu som en jävla looser i farsans källare igen. Tagit kola,tram och ska ta en till spliff för att kunna sova.

En fråga till er alla: Om man söker till behandlingshem,kan dom hjälpa med bostad i annan stad?

Känns som jag går i circel här och jag måste komma bort. Så less. Så jävla less.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback