Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-25, 15:30
  #1
Medlem
Hej jag har köpt ett Ps4 och fick med 2 kontroller, båda fungerar perfekt i menyn och när jag startar upp mitt Ps4. Men så fort jag går in i ett spel så slutar kontrollen att fungera men den stängs inte av. Vad kan det bero på? Är det någon inställning? Eller är kontrollen trasig?
Citera
2017-10-25, 15:39
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Knepigt... men jag hade stängt av kontrollerna och PS4'an... sedan stoppat i en USB kabel till en, startat PS4 (med kontrollen) och sedan gjort om det samma med nästa...
Men kan du starta PS4'an med vilken kontroll som helst så borde dom vara "tillagda/initierade" för din konsoll...

Känns som (med något nytt firmware?) att kontrollen vill ha en annan "användare"...

Kan vara något mer komplext problem... typ att du köpt konsolen med spel och sedan bytt användare (givetvis)... men att spelen vill ha samma användare?

Låter mysko, men samtidigt har jag aldrig köpt en PS4'a heller... så bara spånar...

Min egen funkar ju på så vis att kontrollerna "kräver" en användare... och finns inte användaren så kanske den flippar ur?
Citera
2020-06-28, 19:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques135
Hej jag har köpt ett Ps4 och fick med 2 kontroller, båda fungerar perfekt i menyn och när jag startar upp mitt Ps4. Men så fort jag går in i ett spel så slutar kontrollen att fungera men den stängs inte av. Vad kan det bero på? Är det någon inställning? Eller är kontrollen trasig?

Gammal post men har fått samma problem. Lyckades du lösa problemet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback