Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-08, 07:21
  #865
Medlem
Clay Allisons avatar
Enligt Lina Thomsgård ropade Cantwell något som kan ha varit ’hora’ till henne när hon gjorde sitt enda besök på redaktionen. Thomsgård hade nån liten krönika i Aftonbladet vid den här tiden.

Detta framkom i Filip och Fredriks Alla mot alla. Det är lite oklart vad egentligen Cantwell sade för de beepade bort ordet i sändningen, men en användare som var på inspelningen menar att ordet var hora.

Antar att det finns en kontext, men varför kallade Oisin Lina för hora?
Citera
2024-03-08, 08:36
  #866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Enligt Lina Thomsgård ropade Cantwell något som kan ha varit ’hora’ till henne när hon gjorde sitt enda besök på redaktionen. Thomsgård hade nån liten krönika i Aftonbladet vid den här tiden.

Detta framkom i Filip och Fredriks Alla mot alla. Det är lite oklart vad egentligen Cantwell sade för de beepade bort ordet i sändningen, men en användare som var på inspelningen menar att ordet var hora.

Antar att det finns en kontext, men varför kallade Oisin Lina för hora?

Han bara stiger i min aktning den mannen. Fearless.

Rättviseförmedlingen:
Citat:

Föreningen grundades 2010 av PR-konsulten Lina Thomsgård.
。。。。

2011 stiftades Rättvisepriset för att årligen tilldelas ett projekt, person organisation eller företag som gjort konkreta och innovativa insatser för jämställdhet, jämlikhet och samtidigt inspirerat andra att agera. Priset har tidigare gått till Rättviseförmedlingen själva (2011),OLIKA förlag (2012), Kawa Zolfagary (2013), Göteborgs kulturkalas (2015), #jagärhär (2016), Lovette Jallow (2017) och Teckenspråkets röst (2018).

。。。。

År 2015 fick föreningen i uppdrag av Kulturdepartementet att ta fram en lista med personer som kunde rekryteras till styrelser och insynsråd. Listan på 334 namn som lämnades över till Kulturdepartementet innehöll bland annat medieprofiler som Alexandra Pascalidou, musikern Behrang Miri, kulturjournalist Mona Masri, poeten Athena Farrokzhad, journalist Patrik Lundberg och Rättviseförmedlingens tidigare VD Sofia Embrén.

Skönt ändå med kritvita PR-folk som ger sig själva medaljer för sitt fina mångfaldsarbete. Det är vad den vita medelklassen och deras tokens höll på med hela 10-talet.

Jag håller med, du är en hora Lina.
Citera
2024-03-08, 08:53
  #867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Enligt Lina Thomsgård ropade Cantwell något som kan ha varit ’hora’ till henne när hon gjorde sitt enda besök på redaktionen. Thomsgård hade nån liten krönika i Aftonbladet vid den här tiden.

Detta framkom i Filip och Fredriks Alla mot alla. Det är lite oklart vad egentligen Cantwell sade för de beepade bort ordet i sändningen, men en användare som var på inspelningen menar att ordet var hora.

Antar att det finns en kontext, men varför kallade Oisin Lina för hora?

En gissning är att det var när Cantwell och Virtanen var kungar på Aftonbladet och betedde sig exakt så svinaktigt som vissa män gjorde då, vänstermän i synnerhet. Det finns mängder av trådar och säkert även längre bak i denna tråd också om hur de betedde sig. Söp som svin lär de ha gjort också. Sen kom "me to" och Virtanen fick gå, men Cantwell klarade sig kvar med ett nödrop. Vet inte riktigt varför faktiskt, även om Virtanen ska ha varit den värre av de två. Så min gissning är väl att hon, oavsett vad man tycker om henne, egentligen inte hade gjort något. De gav väl sig på allt och alla som inte var extremt bitsk tillbaka eller över dem i hierarkin (jag tror tex inte de vågade ge sig på Lena Mellin eller Åsa Lindeborg).
Citera
2024-03-08, 09:04
  #868
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
En gissning är att det var när Cantwell och Virtanen var kungar på Aftonbladet och betedde sig exakt så svinaktigt som vissa män gjorde då, vänstermän i synnerhet. Det finns mängder av trådar och säkert även längre bak i denna tråd också om hur de betedde sig. Söp som svin lär de ha gjort också. Sen kom "me to" och Virtanen fick gå, men Cantwell klarade sig kvar med ett nödrop. Vet inte riktigt varför faktiskt, även om Virtanen ska ha varit den värre av de två. Så min gissning är väl att hon, oavsett vad man tycker om henne, egentligen inte hade gjort något. De gav väl sig på allt och alla som inte var extremt bitsk tillbaka eller över dem i hierarkin (jag tror tex inte de vågade ge sig på Lena Mellin eller Åsa Lindeborg).

Jag vet inte heller, antingen inte så var Oshins överträdelser inte så pass grava eller så kunde kanske hans oönskade beteende härledas till sjukdomen alkoholism och därmed svårare att säga upp. Andra alternativ kan vara att han var oskyldig till några övergrepp eller att han har hållhakar på rätta personer.
Citera
2024-03-08, 10:26
  #869
Medlem
Jag vet inte om det har postats i tråden men här är en intervju med Cantwell i Nöjesguiden. Avslöjar att han hejar på AIK med Niklas Strömstedt, är nykter alkoholist (det visste vi väl, även om en del påstår i tråden att han tagit sig ett återfall), samt känner Leif GW väl.

Sen säger han också att en av hans bästa vänner är Åsa Lindeborg. Det kanske är en av förklaringarna till att han är kvar på Aftonbladet.

https://ng.se/artiklar/doskalle-mast...oisin-cantwell
Citera
2024-03-08, 14:57
  #870
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Cantwell var väl borta från Aftonbladet i närmare ett halvår när Virtanen fick gå. Ryktet sa att han var inlagd för problem med alkohol och kokain. Jag tycker dock han är en bra skribent till skillnad mot t.ex. Virtanen och Anders Lindberg även om jag inte håller med om hans åsikter.
Citera
2024-03-10, 18:49
  #871
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
En gissning är att det var när Cantwell och Virtanen var kungar på Aftonbladet och betedde sig exakt så svinaktigt som vissa män gjorde då, vänstermän i synnerhet. Det finns mängder av trådar och säkert även längre bak i denna tråd också om hur de betedde sig. Söp som svin lär de ha gjort också. Sen kom "me to" och Virtanen fick gå, men Cantwell klarade sig kvar med ett nödrop. Vet inte riktigt varför faktiskt, även om Virtanen ska ha varit den värre av de två. Så min gissning är väl att hon, oavsett vad man tycker om henne, egentligen inte hade gjort något. De gav väl sig på allt och alla som inte var extremt bitsk tillbaka eller över dem i hierarkin (jag tror tex inte de vågade ge sig på Lena Mellin eller Åsa Lindeborg).

Tänk dej en avkomma efter Lena Melin och Oisin Cantwell, herre gud 😅!
Att Oisin kom undan metoo lär enligt vissa rykten vara hållhakar uppåt i hierarkin på tidningen.
Citera
2024-03-10, 19:00
  #872
Medlem
Fast han är krimmare. För mig har krimmare fripass på det mesta tbh för de liksom snutar och åklagare har orsaker till att vilja supa bort en del bilder ur skallen.

Sen att kulturarbetare sedan urminnes tider hängt på Ritz (Rip) och Kvarnen ("hjälp jag är medelålders") och knullat småtjejer är inte direkt en hemlis. Det är så det funkar. En femtonåring har alltid kostat två bira på Söder och det vet alla om.

Det var bara under en period i början på det här nymoralistiska 2000-talet det var uppseendeväckande. Men nu har vi thailändska 17-åriga söta mörderskor på gatorna så metoo var nog lite förgäves tbh.
__________________
Senast redigerad av LoveLiveDie 2024-03-10 kl. 19:11. Anledning: stava svenska punkt com nej inte tre språk i huvudet, nej nej nej
Citera
2024-04-13, 17:27
  #873
Medlem
Lillamig72s avatar
Nu ska Oisin rädda hazarer igen. Men ung man? 28 år. En 18-åring är en ung man. Vid 28 år är man helt klart bara en vanlig vuxen. Som klarar av att ta hand om sig själv.
Huvudsaken att Oisin får klaga på sitt favoritparti att klaga på. SD.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...m_medium=share
Citera
2024-04-13, 18:54
  #874
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Nu ska Oisin rädda hazarer igen. Men ung man? 28 år. En 18-åring är en ung man. Vid 28 år är man helt klart bara en vanlig vuxen. Som klarar av att ta hand om sig själv.
Huvudsaken att Oisin får klaga på sitt favoritparti att klaga på. SD.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...m_medium=share

Ja inte fan är man en ung man när man är 28! Han är dessutom säkert 38 i verkligheten!

Vad hände med trådens rubrik? Varför nämner den inte längre OC:s desperata comb over?
Citera
2024-04-13, 23:05
  #875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja inte fan är man en ung man när man är 28! Han är dessutom säkert 38 i verkligheten!

Vad hände med trådens rubrik? Varför nämner den inte längre OC:s desperata comb over?

Han är inte ung, men vad Oisin ”glömmer” att ta upp är att afghanen har sökt asyl i Tyskland också. Fast då med en helt annan ålder. Så det finns väldigt legitima skäl att tvivla på hans identitet. Men inte ska sanningen komma i vägen för en bra historia…
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback