Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-27, 11:38
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Har bott där 2 ggr helt ok men inget märkvärdigt egentligen då ganska risiga rum för den pengen typ 500 kronor,men håller dom på att renovera så kanske det kan bli igen,, denna gången blir det dock Adelphi suites närmare till Lolitas och Kasalong ;-)

Ska bo här!

https://www.booking.com/hotel/th/cit...=total;ucfs=1&
Citera
2017-10-29, 20:37
  #14
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKingCo
Ska bo här!

https://www.booking.com/hotel/th/cit...=total;ucfs=1&

Det ser trevligt ut. Har själv aldrig bott där. Men tänk på att det är ganska långt ner på 8:an, så långt att gå. Men dom har en tuktuk transfer som åker fram och tillbaka hela tiden.
Citera
2017-10-29, 20:44
  #15
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Gillar verkligen soi 8. Är dock nostalgisk och har inte provat annat än Stable Lodge. Dansk ägare fortfarande tror jag. Inte vart där på ett år. Fin svimmingpool och kanonbra skandinavisk mat om man vill.
Personalen väldigt bra och tar hand om sina gäster fenomenalt.
Nära till allt. 5 min promenad till nana BTS.
Soi 8 for ever.
Oj, jag kollade in Stable Lodge på Agoda. Det verkar som om de renoverar fram till OKT.
Är oppet dock och jag vet inte hur mycket stok det är. Kanske du kan ringa och kolla läget.
Kanske även billigare nu än de 1700 baht agoda säger.

Visst kan man bli nostalgisk av Stallet. Men det är nog inte danskägt längre. Dom sålde för ett och ett halvt år sedan. Priserna justerades upp och en stor del av personalen försvann.
Hotellet var ju lite gammalt och slitet så en renovering är nog på plats.
Men läget är som sagt toppen. Jag trodde nog att dom skulle köra det i botten. Riva och bygga större genom att använda granntomten också.
Citera
2017-10-29, 21:15
  #16
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ok. Soi 8 ligger mittemot soi 11. Passera gatan over Nana BTS station. Tar du vänster från soi 8 och passerar Nana BTS kommer du till den Svenska ambassaden. Ca 10 min promenad. Efter ambassaden kommer du till Nana soi 2 som leder ned till Nana Plaza.

Hoppas att ni kan ursäkta mina bokstavskombinationer. Men jag fick inte ihop det här.
När man kommer på soi 8 som börjar vid Sukhumvit road går man bara rakt över, så kommer man till soi 11 (Obs, inget svenskt övergångsställe. Titta på hur andra gör innan ni provar första gången).

Om man istället går till vänster (in mot staden) så passerar man efter knappt 100 meter soi 6 och efter ytterligare ca 75 meter kommer man till One Pacific Place, där Svenska ambassaden ligger.
Fortsätter man sedan framåt ytterligare ca 100 meter så kommer man till soi 4 (soi Nana) där Nana Plaza ligger.
Själv går jag inte till 4:an för att besöka Nana Plaza, utan för att det fortfarande finns bra gatumat där.
Bra att tänka på även om det inte är tjejer man primärt är på jakt efter.
Sitta på en bar med en kall öl och äta god mat är inte det sämsta..
Citera
2017-10-30, 09:08
  #17
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Visst kan man bli nostalgisk av Stallet. Men det är nog inte danskägt längre. Dom sålde för ett och ett halvt år sedan. Priserna justerades upp och en stor del av personalen försvann.
Hotellet var ju lite gammalt och slitet så en renovering är nog på plats.
Men läget är som sagt toppen. Jag trodde nog att dom skulle köra det i botten. Riva och bygga större genom att använda granntomten också.

Synd om det skulle gå ner sig och då menar jag maten. Hotellet har jag ingen erfarenhet av.

Det var verkligen en oas när man ville ha köttbullar, smörrebröd och liknande och höll en väldigt hög kvalitet.
Citera
2017-10-30, 09:46
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Hoppas att ni kan ursäkta mina bokstavskombinationer. Men jag fick inte ihop det här.
När man kommer på soi 8 som börjar vid Sukhumvit road går man bara rakt över, så kommer man till soi 11 (Obs, inget svenskt övergångsställe. Titta på hur andra gör innan ni provar första gången).

Om man istället går till vänster (in mot staden) så passerar man efter knappt 100 meter soi 6 och efter ytterligare ca 75 meter kommer man till One Pacific Place, där Svenska ambassaden ligger.
Fortsätter man sedan framåt ytterligare ca 100 meter så kommer man till soi 4 (soi Nana) där Nana Plaza ligger.
Själv går jag inte till 4:an för att besöka Nana Plaza, utan för att det fortfarande finns bra gatumat där.
Bra att tänka på även om det inte är tjejer man primärt är på jakt efter.
Sitta på en bar med en kall öl och äta god mat är inte det sämsta..

Precis, hela soi 4 ner erbjuder farang food av bra kvalitet.
Jag äter oftare thai och billigare thaiställen av kvalitet är svårare att beskriva vägarna till.
Sedan tycker jag att en feast for the eyes inte är helt fel heller och det finns det gott om.
__________________
Senast redigerad av Johnth 2017-10-30 kl. 09:49.
Citera
2017-10-30, 09:48
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Visst kan man bli nostalgisk av Stallet. Men det är nog inte danskägt längre. Dom sålde för ett och ett halvt år sedan. Priserna justerades upp och en stor del av personalen försvann.
Hotellet var ju lite gammalt och slitet så en renovering är nog på plats.
Men läget är som sagt toppen. Jag trodde nog att dom skulle köra det i botten. Riva och bygga större genom att använda granntomten också.

Sant. Jag kollade upp det. verkar som läget är det som finns kvar som det verkar.
Ska kanske testa fore jul och se vad som hänt.
Citera
2017-10-31, 23:58
  #20
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Precis, hela soi 4 ner erbjuder farang food av bra kvalitet.
Jag äter oftare thai och billigare thaiställen av kvalitet är svårare att beskriva vägarna till.
Sedan tycker jag att en feast for the eyes inte är helt fel heller och det finns det gott om.


Jag var nog otydlig. Menade inte Nana burger utan mer somtam och gung ten mm.
Thaimaten är ju både godare och billigare.

Och visst är det kul att studera folk. Gillar att se när tjejerna på Straps strömmar in och gubbarna vrider huvudet ur led 55
Citera
2017-11-07, 00:57
  #21
Medlem
ColdLines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKingCo
Tack för all bra info. Nu har jag ännu än fråga. Är det okej att vara ute själv o traska runt i dessa områden tidig kväll/natt?

Min kollega skrämde upp mig med en historia när han var i philipinerna, han blev rånad och så på allt efter han drog upp telefonen.

Eller är det gott om poliser i detta område?
Fan att han skulle dra upp det hehe.

Går inte inte att jämföra, Manilla är rena slummen i jämförelse.
Citera
2017-11-09, 14:02
  #22
Medlem
seadog678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Synd om det skulle gå ner sig och då menar jag maten. Hotellet har jag ingen erfarenhet av.

Det var verkligen en oas när man ville ha köttbullar, smörrebröd och liknande och höll en väldigt hög kvalitet.

Tidigare fanns det goda köttbullar att få på D'Pelican Inn på Sukhumvit soi 22. Svensk ägare, trevlig personal.
Citera
2017-11-19, 16:43
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seadog678
Tidigare fanns det goda köttbullar att få på D'Pelican Inn på Sukhumvit soi 22. Svensk ägare, trevlig personal.

Stängt sedan länge.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2884427

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback