Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-25, 07:24
  #1
Medlem
Hallå mina resande vänner jag ska ännu en gång resa till paradiset. Jag ska bo 19 nätter i Bkk, ska ner till tjejen och ha det roligt.

Jag tänkte bo vid Sukhumvit area.
Jag bodde där en gång innan men jag har glömt bort viken av vägarna jag var på.

Iaf, vart tycket ni man ska bo i detta område, vilken gata?
Vill ha bra med restauranger o barer runt omkring mig!
Horor och grejer är inte för min smak men jag vet att det är smockat med det, nämde det för att folk inte ska prata om det. Ska utforska lite med taxi med tjejen också.
Mvh
Citera
2017-10-25, 07:58
  #2
Medlem
RiverStyxs avatar
Med din beskrivning finns det bara två val, och de ligger mittemot varandra: Soi 8 eller Soi 11. Vill du bo lite upmarket kan jag rekommendera Adelphi Suites på 8:an som är riktigt nice med takpool och dessutom den sjyssta restaurangen Monsoon i bottenplan. Annars är det baara att kolla på booking.com eller hotels.com för det finns massvis med hotell på båda soierna.
Citera
2017-10-25, 09:15
  #3
Medlem
Gillar verkligen soi 8. Är dock nostalgisk och har inte provat annat än Stable Lodge. Dansk ägare fortfarande tror jag. Inte vart där på ett år. Fin svimmingpool och kanonbra skandinavisk mat om man vill.
Personalen väldigt bra och tar hand om sina gäster fenomenalt.
Nära till allt. 5 min promenad till nana BTS.
Soi 8 for ever.
Oj, jag kollade in Stable Lodge på Agoda. Det verkar som om de renoverar fram till OKT.
Är oppet dock och jag vet inte hur mycket stok det är. Kanske du kan ringa och kolla läget.
Kanske även billigare nu än de 1700 baht agoda säger.
__________________
Senast redigerad av Johnth 2017-10-25 kl. 09:28.
Citera
2017-10-25, 11:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Med din beskrivning finns det bara två val, och de ligger mittemot varandra: Soi 8 eller Soi 11. Vill du bo lite upmarket kan jag rekommendera Adelphi Suites på 8:an som är riktigt nice med takpool och dessutom den sjyssta restaurangen Monsoon i bottenplan. Annars är det baara att kolla på booking.com eller hotels.com för det finns massvis med hotell på båda soierna.

Som jag ser så ligger 8an och 11 ganska långt ifrån varandra eller så fattar inte Google Maps soi 8 och 11. Detta är extremt frustrerande. Vill bara se på karta vart dom ligger. Puff kokar när det är så här hehe.
Vi ska hyra en residence istället för hotell. Det är lika nice med pooler o sånt som hotell men typ 2 gånger billigare än hotell
Citera
2017-10-25, 11:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Gillar verkligen soi 8. Är dock nostalgisk och har inte provat annat än Stable Lodge. Dansk ägare fortfarande tror jag. Inte vart där på ett år. Fin svimmingpool och kanonbra skandinavisk mat om man vill.
Personalen väldigt bra och tar hand om sina gäster fenomenalt.
Nära till allt. 5 min promenad till nana BTS.
Soi 8 for ever.
Oj, jag kollade in Stable Lodge på Agoda. Det verkar som om de renoverar fram till OKT.
Är oppet dock och jag vet inte hur mycket stok det är. Kanske du kan ringa och kolla läget.
Kanske även billigare nu än de 1700 baht agoda säger.

Tjena, tack för info men vi ska hyra en lägenhet som är lika fint med eget kök o tvättmaskin o pooler o det är mycket billigare än hotellen. Dem finns lite överallt.
Jag blir bara frustrerad för jag fattar inte kartan (Google maps)
Soi 8 och 11 verkat ligga bra långt ifrån varandra.
Eller så fattar inte mapen vad jag skriver
Citera
2017-10-25, 11:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKingCo
Tjena, tack för info men vi ska hyra en lägenhet som är lika fint med eget kök o tvättmaskin o pooler o det är mycket billigare än hotellen. Dem finns lite överallt.
Jag blir bara frustrerad för jag fattar inte kartan (Google maps)
Soi 8 och 11 verkat ligga bra långt ifrån varandra.
Eller så fattar inte mapen vad jag skriver

Ok. Soi 8 ligger mittemot soi 11. Passera gatan over Nana BTS station. Tar du vänster från soi 8 och passerar Nana BTS kommer du till den Svenska ambassaden. Ca 10 min promenad. Efter ambassaden kommer du till Nana soi 2 som leder ned till Nana Plaza.
Citera
2017-10-25, 11:59
  #7
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKingCo
Tjena, tack för info men vi ska hyra en lägenhet som är lika fint med eget kök o tvättmaskin o pooler o det är mycket billigare än hotellen. Dem finns lite överallt.
Jag blir bara frustrerad för jag fattar inte kartan (Google maps)
Soi 8 och 11 verkat ligga bra långt ifrån varandra.
Eller så fattar inte mapen vad jag skriver

Nej de ligger mittemot varandra på varsin sida Sukhumvit nära Nana skytrain station. Här är en enkel översiktskarta över de lägre soierna på Sukhumvit:

https://cdn.swd66.com/620447/locationmap.gif

11 och 8 är precis det du söker: mycket barer och restauranger och även någon nattklubb men ganska lågt fokus på köp-sex.

Kommer du ner till soi 4 är det samma men med stort fokus på köp-sex och sämre restauranger istället.

Soi 5-7 var bra förr men där springer mest omkring en massa nigerianer och araber numera.
Citera
2017-10-27, 06:28
  #8
Medlem
Tack för all bra info. Nu har jag ännu än fråga. Är det okej att vara ute själv o traska runt i dessa områden tidig kväll/natt?

Min kollega skrämde upp mig med en historia när han var i philipinerna, han blev rånad och så på allt efter han drog upp telefonen.

Eller är det gott om poliser i detta område?
Fan att han skulle dra upp det hehe.
Citera
2017-10-27, 08:54
  #9
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKingCo
Tack för all bra info. Nu har jag ännu än fråga. Är det okej att vara ute själv o traska runt i dessa områden tidig kväll/natt?

Min kollega skrämde upp mig med en historia när han var i philipinerna, han blev rånad och så på allt efter han drog upp telefonen.

Eller är det gott om poliser i detta område?
Fan att han skulle dra upp det hehe.

Inga problem så länge du inte bråkar eller visar extremt dålig attityd själv.

Du kan anse dig själv säker.
Citera
2017-10-27, 09:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Gillar verkligen soi 8. Är dock nostalgisk och har inte provat annat än Stable Lodge. Dansk ägare fortfarande tror jag. Inte vart där på ett år. Fin svimmingpool och kanonbra skandinavisk mat om man vill.
Personalen väldigt bra och tar hand om sina gäster fenomenalt.
Nära till allt. 5 min promenad till nana BTS.
Soi 8 for ever.
Oj, jag kollade in Stable Lodge på Agoda. Det verkar som om de renoverar fram till OKT.
Är oppet dock och jag vet inte hur mycket stok det är. Kanske du kan ringa och kolla läget.
Kanske även billigare nu än de 1700 baht agoda säger.

dom håller på att tenovera etappvis men vad jag minns börjar inga arbeten som låter för kl 11...precis när Lolitas har öppnat
Citera
2017-10-27, 09:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1claes
dom håller på att tenovera etappvis men vad jag minns börjar inga arbeten som låter för kl 11...precis när Lolitas har öppnat

Har bott där 2 ggr helt ok men inget märkvärdigt egentligen då ganska risiga rum för den pengen typ 500 kronor,men håller dom på att renovera så kanske det kan bli igen,, denna gången blir det dock Adelphi suites närmare till Lolitas och Kasalong ;-)
Citera
2017-10-27, 11:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Inga problem så länge du inte bråkar eller visar extremt dålig attityd själv.

Du kan anse dig själv säker.

Okej bra för jag är en av dom snälla människorna.
Bara inte min snällhet ger mig trubbel hehe
Tack för ditt svar! Uppskattat!
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2884427

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback