Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-25, 02:13
  #1
Avstängd
Vänstern är som vi alla vet helt tysta om förtrycket mot icke-vita kristna i mellanöstern, tar någon upp det så påstår vänstern att det inte existerar något förtryck mot kristna araber varken nu eller historiskt. Faktum är att vänstern snarare framställer kristna araber som förtryckare av muslimska araber trots att kristna araber utgör 1 % av mellanösterns befolkning. 1 % förtrycker alltså 99 %, hur är detta möjligt? Varför säger historiskt fakta och human rights watch, röda korset etc att kristna araber är de som är förtryckta och inte tvärtom? Var får vänstern sina källor ifrån? Al Jaazera?

Varför sysslar ni i vänstern med folkmords-retorik? Hur kan ni anklaga Erdogan, SD, Trump o andra för att vara facister samtidigt som ni själva vill massmörda kristna araber? Varför står vänstern upp för minoriteter världen över men skiter i kristna araber?
__________________
Senast redigerad av Elvira96 2017-10-25 kl. 02:16.
Citera
2017-10-25, 03:15
  #2
Medlem
Saltkatts avatar
Tramstråd som inte presenterar tillstymmelse till underlag för det bisarra påståendet att vänstern "vill massmörda kristna araber". Belägg det du skriver med (seriösa) källor, annars åker nog det här skräpet i papperskorgen illa kvickt.
Citera
2017-10-25, 05:02
  #3
Medlem
Europes avatar
Åtminstone har man inte varit sugna på att erkänna att det pågår ett folkmord på kristna i Mellanöstern.

Även Svenska kyrkan har varit, om inte fortfarande är, ovilliga att fördöma folkmordet på kristna:

https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/...noestern-17322
Citera
2017-10-25, 05:10
  #4
Medlem
Centauris avatar
Vem bryr sig? Jag röstar på partiet som värnar Sverige. Hur ett parti förhåller sig till kristna i Mellanöstern skiter jag fullständigt i. Vi har tillräckligt med problem inrikes.

Kan inte ni syrianer åka hem? Bilda miliser och stå emot i era HEMLÄNDER.
Citera
2017-10-27, 03:06
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Tramstråd som inte presenterar tillstymmelse till underlag för det bisarra påståendet att vänstern "vill massmörda kristna araber". Belägg det du skriver med (seriösa) källor, annars åker nog det här skräpet i papperskorgen illa kvickt.

https://www.expressen.se/kultur/gora...s-kors-bar-du/

https://www.svt.se/opinion/jag-vill-...m-kristendomen

Kan länka tusentals artiklar till, du fattar.

Pratar man med vänster-personer irl så är det samma sak där, och på tv-debatter, internet-inlägg etc.

Vänstern framställer kristna araber som privligerade och ej förtryckta. Att ogilla kristendomen är okej, men att vilja massmörda kristna minoriteter är att ta det ett steg för långt och ovärdigt vänstern. Kan du visa mig var vänstern tar upp förtryck mot icke-vita kristna? Kan du förklara för mig hur kristna araber förtrycker muslimer i mö?
__________________
Senast redigerad av Elvira96 2017-10-27 kl. 03:17.
Citera
2017-10-27, 03:15
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Åtminstone har man inte varit sugna på att erkänna att det pågår ett folkmord på kristna i Mellanöstern.

Även Svenska kyrkan har varit, om inte fortfarande är, ovilliga att fördöma folkmordet på kristna:

https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/...noestern-17322

Kristna har varit förtryckta i MÖ väldigt länge, det är inget nytt med förtryck där. Även i Asien.

Svenska kyrkan är ju övertaget av vänstern så inte direkt någon chock.
Citera
2017-10-27, 03:16
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Vem bryr sig? Jag röstar på partiet som värnar Sverige. Hur ett parti förhåller sig till kristna i Mellanöstern skiter jag fullständigt i. Vi har tillräckligt med problem inrikes.

Kan inte ni syrianer åka hem? Bilda miliser och stå emot i era HEMLÄNDER.

Det är bra att ta upp detta för att bevisa vilka totala hycklare vänstern är. Hur kan de påstå sig vara emot facism och bry sig om minoriteter när de stödjer folkmord på kristna i mö och asien?
Citera
2017-10-27, 03:24
  #8
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvira96
Det är bra att ta upp detta för att bevisa vilka totala hycklare vänstern är. Hur kan de påstå sig vara emot facism och bry sig om minoriteter när de stödjer folkmord på kristna i mö och asien?

Och? Låt dem dö. Det är inte vårt problem.

Svenskar har betydelse. Inte stornäsor - vare sig de är kristna eller inte.
Citera
2017-10-28, 03:33
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Och? Låt dem dö. Det är inte vårt problem.

Svenskar har betydelse. Inte stornäsor - vare sig de är kristna eller inte.

Då är du precis lika dålig som vänstern tycker jag.
Citera
2017-10-28, 12:53
  #10
Medlem
Kan det vara så att vissa har svårt att se att muslimer kan både vara förtryckare och
offer. Israel förtrycker muslimska palestinier och så vidare

Ingen stödjer något mord på kristna, men det är märkligt vad tyst det är om det.
Inte ens Svenska kyrkan är solidariska med de kristna där
Citera
2017-10-28, 12:57
  #11
Medlem
Det är väl samma sak som den här texten beskriver

I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;
Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;
Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;
Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback