Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-25, 02:07
  #1
Medlem
Craiggs avatar
Om ni stöter på någon med en tröja/halsband/hoody med ett upp och nedvänt kors på, hur reagerar ni då? Vilka signaler ger det er?
Citera
2017-10-25, 02:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Om ni stöter på någon med en tröja/halsband/hoody med ett upp och nedvänt kors på, hur reagerar ni då? Vilka signaler ger det er?
Jaha och vad betyder det då?
Citera
2017-10-25, 02:16
  #3
Medlem
REEEEEs avatar
I vilket sammanhang?

Spontant ger det ett omoget intryck om det är en person som klär sig väldigt avvikande, gothare eller liknande.
Citera
2017-10-25, 02:19
  #4
Medlem
Jag som kristen tycker iallafall det är väldigt tragiskt de gånger jag sett det.
Citera
2017-10-25, 02:24
  #5
Medlem
REEEEEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Jag som kristen tycker iallafall det är väldigt tragiskt de gånger jag sett det.
Varför?
Citera
2017-10-25, 02:25
  #6
Medlem
Troligen någon som dyrkar mörka krafter shirk, kanske en religionsanalfabet?

/M
Citera
2017-10-25, 02:39
  #7
Medlem
sommarlovs avatar
Tänker att det är någon som gått på att djävulsdyrkan finns, när den uppfanns först på 1960-talet...
Citera
2017-10-25, 02:44
  #8
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag skiter väl i om folk bär kors, jag kollar knappt på folks smycken. Är ju inte muslim precis.
Citera
2017-10-25, 03:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Jag som kristen tycker iallafall det är väldigt tragiskt de gånger jag sett det.

Tänker du på Petrus död?

Citat:
Petruskors, även inverterat kors eller upp-och-nedvänt kors. Aposteln Petrus önskade enligt traditionen att korsfästas på ett upp-och-nedvänt kors, eftersom han inte ansåg sig vara värdig att korsfästas på samma sätt som Frälsaren själv. Symbolen var således redan från början en kristen symbol som stod för ödmjukhet, vilket Petruskorset än idag inom all kristendom kännetecknar.
__________________
Senast redigerad av Hominem 2017-10-25 kl. 03:08.
Citera
2017-10-25, 04:32
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Tänker du på Petrus död?

Nej visste inte att det hade med det att göra faktiskt, alltid associerat det med satanism, tror nog endå de flesta andra gör det också faktiskt, synd att det blivit så, mycket bättre det där med petrus.
Citera
2017-10-25, 04:49
  #11
Medlem
Cognuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Om ni stöter på någon med en tröja/halsband/hoody med ett upp och nedvänt kors på, hur reagerar ni då? Vilka signaler ger det er?

Det känns som att sådana personer vill synas och provocera. Lite attention whoring över det hela. Nu avskyr jag religion så jag skulle personligen inte bry mig så mycket, och tar någon stackars kristen illa vid sig så är det bara en bonus.
Citera
2017-10-25, 06:20
  #12
Avstängd
MetalBears avatar
Fjortis!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback