Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-24, 23:19
  #1
Medlem
Hej, behöver en skärm till mitt PS4 Pro. Kravet är att skärmen givetvis ska vara 4k samt ha en IPS panel för att färgerna ska visas bättre. Tänkte mig en budget runt 3-4000 samt 27 tum. Tänkte oxå använda skärmen lite med min dator (gtx1060). Vad har ni för förslag?
Citera
2017-10-24, 23:31
  #2
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollcod
Hej, behöver en skärm till mitt PS4 Pro. Kravet är att skärmen givetvis ska vara 4k samt ha en IPS panel för att färgerna ska visas bättre. Tänkte mig en budget runt 3-4000 samt 27 tum. Tänkte oxå använda skärmen lite med min dator (gtx1060). Vad har ni för förslag?

Nu är jag inget inbitet proffs, men kör själv ps4+4k skärm. Dock är min 47", och jag använder den som datorskärm också (4k såklart, dock inte spel då jag har för låg fps)

Det jag tänker är att 27" är för litet för att få ut mest bang for the buck. Min skärm kostade ca 5k och jag är supernöjd
Citera
2017-10-25, 09:09
  #3
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollcod
Hej, behöver en skärm till mitt PS4 Pro. Kravet är att skärmen givetvis ska vara 4k samt ha en IPS panel för att färgerna ska visas bättre. Tänkte mig en budget runt 3-4000 samt 27 tum. Tänkte oxå använda skärmen lite med min dator (gtx1060). Vad har ni för förslag?

Jag kör en Samsung ue590 28. Ingen ips men över 1 miljon färger + 60hz "4k" 1 ms responstid.

Jag är kräsen och nöjd.

Tvivlar på att du kommer hitta en IPS med den prestandan du efterfrågar för dom pengarna.
Citera
2017-10-25, 18:02
  #4
Medlem
Jag har kollar runt lite och hittade denna: https://youtu.be/o4t8GKHRT58 (LG 27UD68-W) Någon som har erfarenhet utav denna eller någon med lite bättre kunskap än mig som kan dela med sig av sina åsikter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback