Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-24, 22:38
  #1
Medlem
Tjena,
Jag och två polare har tröttnat lite på knegarlivet här hemma i Sverige och har bestämt oss för att sticka ut och resa ett par månader medans vi fortfarande är relativt unga.
Som ni kan se i rubriken så är vi som mest sugna på Asien.
Ingen av oss har gjort något liknande innan så vore tacksamt med lite "experthjälp".
Vi är inte ute efter en fulländad backpackeresa men inte heller en charter. Snarare någon form av lyxbackpackerresa.
Info om oss:
Vi är män alla tre, eller killar om du så vill.
Vi är i åldern mellan 20 och 25.
Maxbudget cirka 60000kr/per person.
Gillar att festa och föredrar sällskap av vackra kvinnor.
Vi alla tre ser (enligt norm etc) bra ut och är väluppfostrade.
Vi har gemensamt relativt stor världsvana.
Tänkt oss en resa på minst en och en halv månad till 3 månader ungefär.
Mål med resan, koppla av och få första längre ledigheten på 3år men också att utforska lite nya kulturer och träffa nya människor. Festa.
Undrar ni mer är det givetvis bara att fråga!

Frågeställningar:
1: Vi har tänkt oss resmål som Bali, Indonesien, Singapore, Fillipinerna och Thailand, eventuellt också nya Zeeland. Ordningen på länderna visar vart vi vill stanna längst och är mest intresserade av (dvs bali mest). Är dock väldigt mottagliga för tips om andra intressanta länder.
2: vi har kikat lite på homeaway.com på olika villor som går att hyra. Är det verkligen så billigt? Vad ska man se upp med och som innan finns det andra allmänna tips i frågan om boende.
3: Om vi utgår från dom resmålen jag skrev i .1. vilket land är bäst att börja i (rent ekonomiskt med flyg och taktiskt med vistelsen) och vilket land tycker ni vi ska prioritera efter våra förutsättningar och behov?
4:Är vår budget alldeles för hög/lagom/liten?
5: Om ni hade varit i vår sits med er erfarenhet hur hade ni tänkt om?

Sorry för en halv uppsatts är bara så exalterad och som sagt tveka inte att ställa frågor! har säkert glömt hälften.
Citera
2017-10-27, 15:56
  #2
Medlem
Jag befinner mig i Bali just nu. Om ni gillar fest så bör ni åka hit. Jag bor i Canggu. Här hittar ni lika många barer som surfare. Alltid nån tillställning varje kväll ute på barerna/klubbarna. Ochdå ska Kuta tydligen vara ännu mer röj. Om ni inte hittar ragg på krogen så skaffa tinder här. 100+matchningar med eskorter efter en kväll(no joke, sinnes haha).
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2884367

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback