Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-24, 22:14
  #1
Medlem
huwies avatar
Någon som har testat detta AR spelet, som är ganska mycket likt en kopia på Pokémon Go.

Personligen så tycker jag att detta spelet har gjort allt rätt än så länge, dom har lyckats göra det som Niantic har misslyckats med, exempelvis, tracker till Pokémon, eller creatures som de heter i Draconius GO. Det finns betydligt mycket mer, och då menar jag MYCKET mer pokestops, vilket heter Pillars of Abundance i Draconius GO. Man kan välja ett lag, lika som i Pokémon Go, i Draconius GO måste man vara level 5 för att kunna välja vilket lag man vill gå med i och sedan kan man slänga in sina creatures i Arenor, vilket är Gym i Pokémon Go.

Det som skiljer dessa två spel är att i Draconius GO så kan man få quest, exempelvis, fånga en creature så får du xp och items för de. Det finns en mening med att spela Draconius GO och det är något som Niantic har misslyckats med i sitt spel. Även fast att jag spelar Pokémon Go så har jag nu även börjat spela Draconius GO, just för att det är mycket mer vänligt mot spelare som inte bor inne i storstäderna, det är skönt att det finns ett s.k pokestop så nära dig och arenor. Det enda som är kasst just nu är att inte så många spelar det, jag bor ändå i en liten statsdel i min stad och det finns en annan spelare som också spelar Draconius GO.

Är ni sugna på att spela ett nytt spel som kan växa sig stort? Det får väldigt mycket publicitet på YouTube kanaler och forum, och detta kan leda till att spelet får en spelarbas. Just nu så finner man de flesta spelarna på reddit /r/Draconiusgo och där kan man även hitta spelets skapare, läsa patchnotes eller ställa frågor till andra spelare.

Du kan hitta spelet på App store på iOS eller på Play Store på Android med namnet, "Draconius GO".

Någon som har några synpunkter på spelet? kommer du att spela, ja eller nej och varför?
Citera
2017-10-26, 00:34
  #2
Medlem
Hyperfluxs avatar
Det är allvarligt pinsamt för Niantic som har haft över ett år på sig att uppdatera Pokémon GO att en indie utvecklare kan komma ut med en version som är bättre på nästan alla vis. Det finns så mycket mer att göra i Draconium GO och det är fullt av mer RPG features - man kan faktiskt skapa "builds" och hitta equipment till sin karaktär.

Jag hoppas att fler Pokémon GO kloner kommer ut, och att det blir ett "wake up call" för Niantic. I över ett år har de samlat in pengar på ett ihåligt och tomt spel som bara blev populärt på grund av att det är Pokémon. Och Pokémon GO blev snabbt bortglömt efter en månad på grund av att spelet saknade något djup som helst.
Citera
2017-11-15, 16:34
  #3
Medlem
Petruccianis avatar
Har i stort sett övergått från PGO till DGO, håller med föregående att det är skrattretande att ett litet Ukrainskt företag har lyckats göra ett AR-spel med mkt mer innehåll än Niantic med tanke på den tid och kapital de har/haft.

Pgo har potential men de vägrar ju komma med ens de grundläggande sakerna som finns på DGO, quests etc. Inte så många som spelar men det börjar bli ett litet community nu iaf och utvecklarna lyssnar och informerar till skillnad från you know who.

Visst, det är en rätt skamlös kopia på många sätt och en del saker känns lite "B" eller hemmasnickrade, men ge det en chans så känner man verkligen hur mkt som saknas i PGO sen....
Citera
2017-11-15, 16:41
  #4
Medlem
swebarbs avatar
Ja pokemon har jag slutat spela, lvl31 o man gör bara samma skit ändå och inget endcontet ändå.. detta verkar ju lovande.
Citera
2017-11-20, 13:49
  #5
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja pokemon har jag slutat spela, lvl31 o man gör bara samma skit ändå och inget endcontet ändå.. detta verkar ju lovande.

Jo det blir bättre och bättre ju mer man spelar, är uppe på lvl25 nu och då börjar man få access till verkligt nice grejor, har märkt många fler som börjat spela också så det är kul med lite konkurrens, sen är det mycket bättre samarbetsmöjligheter med spells, golden egg hunt etc etc än vad Pgo har i sitt magra utbud, det känns verkligen helt fattigt att spela det efteråt...
Citera
2018-04-09, 16:38
  #6
Medlem
Petruccianis avatar
Är detta helt på utdöende eller? i min medelstora stad är det bara kanske fem pers som spelar regelbundet... rätt synd eftersom det är bättre än Pokemon Go, men som sagt, utan spelare är det ju lite drygt. Kan rekommendera för spelare som bor lite mer lantligt då det funkar mkt bättre, Pgo är ju som sagt i princip ospelbart ute på "landet" där det är ont om pokestops.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback