Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-09, 10:23
  #13
Medlem
Ja gillar man delade turer så är det ju bra, om man kan utnyttja tiden man har mellan arbetsperioderna. Själv skulle jag känna stress av att man ska iväg igen efter några timmar.

Men samtidigt är det säkert bättre än kvartstiden och obetald tid på bortastation som finns inom järnvägen. 4 timmar i Hallsberg och endast få betald arbetstid för 1 timme av dessa är heller ingen höjdare.

Fördelen med pendeltågstrafiken är att man arbetar effektiv tid och slipper delade turer och kvartstid, än så länge. Det enda man har är obetald matrast, precis som på många andra arbeten. Omkring 36 timmars arbetsvecka.
Citera
2017-12-14, 20:12
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Skall beskriva hur en normal arbetsdag kan se ut för mig som är bussförare.
Jag har en egen övernattningslägenhet på samma ort som vi utgår med bussarna.

I morron kör jag iväg runt 06:30. Kör 2,5 mil hämtar upp folk. Kör c:a 7,5 mil till. Släpper av folk. Strax efter åtta på morgonen kliver jag av första passet på min hemort. Är ledig på dan och kan göra vad jag vill.
Ungefär 14:30-14:40 börjar jag nästa pass. Lastar bussen med gods. Avgår 15:25. Kör ungefär 10 mil innan jag är framme vid destination. Lastar av gods och grejor. Kör fem mil till ungefär och parkerar bussen. Kliver av passet runt 18:00.

Summasumarum är att det är tidiga mornar och sena eftermiddagar men med mycket ledig tid på dagen.
Den effektiva tiden som jag verkligen jobbar är väldigt liten egentligen.
Jag har aldrig haft ett bättre jobb.
Har jobbat 7-4 på fabrik tidigare och det är helt värdelöst om man jämför med bussjobbet.
Tjänar strax under 25000 i månaden.
Och det är helt ok med tanke på hur mycket ledig tid jag har egentligen.

Tack för en bra uppmålad bild!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback