Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-24, 20:29
  #1
Medlem
Tjena alla flashbackare.

Har nu en polare i skolan som säger att varje gång jag får kicks eller bollen på fingret är det för att han skruvar bollen så det ska hända. Jag påstår att det är random.

Vem har rätt?
Citera
2017-10-24, 22:09
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
En god pingisspelare har förvånansvärt mycket kontroll över var han får bollen att hamna.
Citera
2017-10-24, 22:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
En god pingisspelare har förvånansvärt mycket kontroll över var han får bollen att hamna.

Ja det förstås. Men han menar på att han får bollen att komma på min racket kant/mitt finger när vi spelar enbart för att han skruvar den. Han kan ju liksom inte direkt sikta in sig på mitt racketskant eftersom mitt rack alltid är i rörelse och eftersom han inte vet hur jag kommer slå till bollen. Här menar han att varje gång jag får bollen på racketkanten (kicks) är det för han skruvar den medan jag påstår att det händer alla och inte har något med skruv att göra.
Citera
2017-10-24, 22:20
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaddenacci
Ja det förstås. Men han menar på att han får bollen att komma på min racket kant/mitt finger när vi spelar enbart för att han skruvar den. Han kan ju liksom inte direkt sikta in sig på mitt racketskant eftersom mitt rack alltid är i rörelse och eftersom han inte vet hur jag kommer slå till bollen. Här menar han att varje gång jag får bollen på racketkanten (kicks) är det för han skruvar den medan jag påstår att det händer alla och inte har något med skruv att göra.
Han vet ju ungefär var racket kommer att vara, han vet hur du håller det och han vet förmodligen ungefär hur hårt du slår. Med den informationen så kan man approximera var ditt racket kommer att vara.
Citera
2017-10-30, 21:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Han vet ju ungefär var racket kommer att vara, han vet hur du håller det och han vet förmodligen ungefär hur hårt du slår. Med den informationen så kan man approximera var ditt racket kommer att vara.
Hmm, tror det är enklare än så: han är bra på att variera både skruv och fart, vilket naturligtvis gör det svårare att läsa bollen, med en högre frekvens av finger- och kantträffar som resultat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback