Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-24, 17:52
  #1
Medlem
Är det någon som vet om man kan få tag på mald jams, eller kanske gryn och i så fall var?
Citera
2017-10-24, 19:10
  #2
Medlem
Bongomans avatar
Ja, i Ghana. Vill du ha något närmre får du nog berätta var du bor. Jag känner till ett par ställen.
Citera
2017-10-24, 20:48
  #3
Avstängd
TB12Ps avatar
50 g Jams?
Citera
2017-10-25, 10:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Ja, i Ghana. Vill du ha något närmre får du nog berätta var du bor. Jag känner till ett par ställen.
Karlstad
Någon nätbutik kanske?
Jag har en arbetskamrat som ville laga fo-fo och säger sig få till den något sånär med mannagryn men det blir ju inte detsamma.
Citera
2017-10-25, 15:22
  #5
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Karlstad
Någon nätbutik kanske?
Jag har en arbetskamrat som ville laga fo-fo och säger sig få till den något sånär med mannagryn men det blir ju inte detsamma.

Du traskar in på vilken hårsalong som helst som annonserar om afrikanskt hår. Frågar snällt om de känner någon från Västafrika och du kommer att få svar på din fråga. De är hyggliga människor och hjälper dig gärna.

Riktig Fu-fu görs ju av kassava och plantain och det finns boxar med färdig mix. Jag tror också att Globisco i Malmö skickar vid behov.

Din arbetskamrat måste vara full. Potatismos är bättre! Men det blir inte i närheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback