Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-24, 16:23
  #1
Medlem
Nihennas avatar
Provade plastskydd för några månader sedan, men fick så många bubblor att jag blev arg och bröt sönder det.

Köpte ett med härdat glas idag för jag hörde att det skulle vara lättare. Nope, det var det inte. Massa bubblor. Slutade även det med att jag bröt sönder det i ilska.

VARFÖR SKA DETTA VARA SÅ JÄVLA SVÅRT?!?!?

I alla fall, om jag söker på "skärmskydd hjälp Göteborg" så är det inga som erbjuder hjälp med att sätta på det, bara sälja. Någon som vet om det är någon butik som hjälper med detta? För från mitt håll kommer jag aldrig lyckas med detta elände >.<
Citera
2017-10-24, 16:30
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Tyvärr hittade jag ingen som monterade, men det här skyddet borde väl inte ge några bubblor: http://cdon.se/accessoarer/hardat-gl...itch-p40199811
Citera
2017-10-24, 16:34
  #3
Medlem
De brukar väl montera på plats? Iallafall har de alltid gjort det när jag köpt skydd till telefon
Citera
2017-10-24, 17:31
  #4
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tyvärr hittade jag ingen som monterade, men det här skyddet borde väl inte ge några bubblor: http://cdon.se/accessoarer/hardat-gl...itch-p40199811

Tack, men det är just härdat glas jag köpte och det gav bubblor.

Citat:
Ursprungligen postat av rabash
De brukar väl montera på plats? Iallafall har de alltid gjort det när jag köpt skydd till telefon

Naj. jag köpte t.o.m ett nytt skydd nu på Webhallen och frågade om de kunde tänka sig hjälpa men killen i kassan kunde inte så han ville inte riskera något.

Så jag for hem och öppnade för att prova på nytt... för att se att skyddet var trasigt

Jag orkar inte... Jag ger upp. Jag klarar mig fint utan skydd.
Citera
2017-10-30, 11:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Tack, men det är just härdat glas jag köpte och det gav bubblor.



Naj. jag köpte t.o.m ett nytt skydd nu på Webhallen och frågade om de kunde tänka sig hjälpa men killen i kassan kunde inte så han ville inte riskera något.

Så jag for hem och öppnade för att prova på nytt... för att se att skyddet var trasigt

Jag orkar inte... Jag ger upp. Jag klarar mig fint utan skydd.

Försök få dit ett skydd, better safe than sorry säger jag.
Jag hade samma problem själv.
Men efter att synat bubblorna noggrant så är det små partiklar eller damm som gör bubblorna.
Så jag hade 2-3st över skärmen och jag kunde böja upp plasten och pilla bort smutset och vips satt den.

Problemet är främst att plastfilm är statisk och suger till sig partiklar, troligen därför många lyckas bättre med glas. Jag bor i Göteborg och skulle kunna försöka hjälpa dig gratis, kan dock inte garantera att det lyckas. Men jag har ju fått till det på min egen.

Hmmm... annars kanske när jag brainstormar lite att detta kan funka... en stor genomskinlig påse man blåser upp och in med en hand från varje håll kanske funkar för att få en steril miljö.. :P
Citera
2017-10-30, 11:31
  #6
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScarySully
Försök få dit ett skydd, better safe than sorry säger jag.
Jag hade samma problem själv.
Men efter att synat bubblorna noggrant så är det små partiklar eller damm som gör bubblorna.
Så jag hade 2-3st över skärmen och jag kunde böja upp plasten och pilla bort smutset och vips satt den.

Problemet är främst att plastfilm är statisk och suger till sig partiklar, troligen därför många lyckas bättre med glas. Jag bor i Göteborg och skulle kunna försöka hjälpa dig gratis, kan dock inte garantera att det lyckas. Men jag har ju fått till det på min egen.

Hmmm... annars kanske när jag brainstormar lite att detta kan funka... en stor genomskinlig påse man blåser upp och in med en hand från varje håll kanske funkar för att få en steril miljö.. :P

Jag lyckades till slut, stack en tredje gång och fixade ett nytt, men tack ändå.
Citera
2017-10-30, 11:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag lyckades till slut, stack en tredje gång och fixade ett nytt, men tack ändå.

Gött det löste sig
Citera
2017-10-30, 15:50
  #8
Medlem
Krickerts avatar
Testa att skriva vilken produkt du vill ha skärmskydd till nästa gång.
Skriver man"skärmskydd hjälp Göteborg switch" så kommer din fråga först,sen kommer Netonet som skydd av märket Hori.
3 butiker i Göteborg har dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback