Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-24, 14:36
  #1
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Var precis på specsavers och tänkte köpa ett par nya glasögon för första gången på 10 år nu när de hade 50% rea på alla glasögon.

När jag skulle köpa mina glasögon jag valt ut frågor kvinnan i kassan vilket erbjudande jag vill ta del av: 2 för 1 eller 50% rabatten.

Frågar vilken som är billigast varpå hon svarar billigast är helt klart att köpa 1.

Ok svarar jag och hon säger direkt bra då blir det 2000 kr (1800 för bågen (som var ursprungspriset) och 200 för glas). Då frågar jag vad som ingår och hon svarar antireflex och slipning etc.

-Vad hände med rabatten?

-Den ingår inte om man vill ha slipning.

Så utan att ha nämnt att erbjudandet inte längre gäller så skall jag plötsligt betala ursprungspriset plus 200 kr istället för halva priset av bågpriset som jag först hade trott.

Kollade på deras sida och det skall tydligen finnas ett erbjudanden om att alla bågar över 795 så ingår antireflex? Alla enkelslipade glas ingår normalt i bågpriset vilket jag tror är det jag skulle ha egentligen. Så av alla jävla erbjudanden som finns verkar jag inte ha fått en enda utan skall istället betala 200 kr mer tom?

Har jag blivit lurad?

Hur viktigt är antireflex- och repskyddsbehandling på glasögon?

Edit: ursäkta stavfel men har dåligt tangentbord för närvarande plus är jäkligt frustrerad.
__________________
Senast redigerad av Eatkebabwithbread 2017-10-24 kl. 14:46.
Citera
2017-10-24, 14:49
  #2
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatkebabwithbread
Var precis på specsavers och tänkte köpa ett par nya glasögon för första gången på 10 år nu när de hade 50% rea på alla glasögon.

När jag skulle köpa mina glasögon jag valt ut frågor kvinnan i kassan vilket erbjudande jag vill ta del av: 2 för 1 eller 50% rabatten.

Frågar vilken som är billigast varpå hon svarar billigast är helt klart att köpa 1.

Ok svarar jag och hon säger direkt bra då blir det 2000 kr (1800 för bågen (som var ursprungspriset) och 200 för glas). Då frågar jag vad som ingår och hon svarar antireflex och slipning etc.

-Vad hände med rabatten?

-Den ingår inte om man vill ha slipning.

Så utan att ha nämnt att erbjudandet inte längre gäller så skall jag plötsligt betala ursprungspriset plus 200 kr istället för halva priset av bågpriset som jag först hade trott.

Kollade på deras sida och det skall tydligen finnas ett erbjudanden om att alla bågar över 795 så ingår antireflex? Alla enkelslipade glas ingår normalt i bågpriset vilket jag tror är det jag skulle ha egentligen. Så av alla jävla erbjudanden som finns verkar jag inte ha fått en enda utan skall istället betala 200 kr mer tom?

Har jag blivit lurad?

Hur viktigt är antireflex- och repskyddsbehandling på glasögon?

Edit: ursäkta stavfel men har dåligt tangentbord för närvarande plus är jäkligt frustrerad.


Halva priset gäller alla bågar, inklusive enkelslipade standardglas (index 1,5). Vid val av andra glas och ytbehandlingar tillkommer kostnad enligt ordinarie prislista.

Alltså om du ska ha andra glas ska du betala extra för dessa, men det ska ju fortfarande vara halva priset på bågen som jag tolkar det.
Citera
2017-10-24, 14:49
  #3
Medlem
Gå tillbaka och red ut saken.
Citera
2017-10-24, 14:54
  #4
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Halva priset gäller alla bågar, inklusive enkelslipade standardglas (index 1,5). Vid val av andra glas och ytbehandlingar tillkommer kostnad enligt ordinarie prislista.

Alltså om du ska ha andra glas ska du betala extra för dessa, men det ska ju fortfarande vara halva priset på bågen som jag tolkar det.
Ja så tolkade jag det också.

Läste nu på deras hemsida om märkesbågar:

Såhär fungerar det: Köp en märkesbåge från 1595 kr eller mer och välj valfritt glas och eventuella tillval (enligt prislista) - så får du ett andra par glasögon med båge, glas och tillval utan extra kostnad. Till skillnad från andra erbjudanden på marknaden inkluderar detta ALLA glas, som progressiva, tunna och lätta samt ytbehandlingar. Du läste rätt, alla glas och ytbehandlingar ingår. Besök oss idag och hitta dina nya favoriter - boka tid nedan.
Citera
2017-10-24, 14:55
  #5
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Gå tillbaka och red ut saken.
Hinner inte nu för jag ska jobba och jag vet inte hur lång tid man har på sig att ändra sig innan det är försent. (
Citera
2017-10-24, 14:57
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Har glasögon med antireflex och antirepbehandling och så har jag Specsavers billiga "2 för 1" glasögon med standardglas utan behandlingar. Ingen skillnad alls. Även bågarna är nästan identiska till utseendet. Dyra paret (från Synsam) har Carl Zeiss-glas och bägarna är Titan Flex. Kostade nästan 8000:- för sju år sedan. Specsaversglasögonen kostade under 200:- med glas..

Kommer aldrig mer att gå på bluffen med "behandlingar", tror alla glas en kedja har är samma behandlade egentligen. För två hundra kan man ju bara beställa ett nytt par om det skulle bli repor, menar jag. Anti-reflex är bara båg, lika mycket/lite reflexer i mina billiga bågar som i de svindyra.
Citera
2017-10-24, 15:14
  #7
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Alltså wtf är detta för påhitt.

Ringer först till en annan stad och frågar om man får bågarna för halva priset om man väljer till ytbehandlingar etc och han svarar "ja det får man".

Ringer sedan till den butiken jag var på idag och det lät ruskigt likt kvinnan jag köpte av och ställer samma fråga.

-Nej tyvärr det är ordinarie pris som gäller då, svarar hon. Men vi har ju massa andra erbjudanden som att man får behandlingar av glas gratis etc.

Frågar då om var den extra kostnaden på 200 kr kommer från.

-Ja men det var ju för att du fick den bästa behandlingen etc etc

Frågar då om den här märkesbågesrean, att man skulle få 2 för 1.

-Ja men då kostar behandlingen 1000 kr jada jada

-Ok kan jag få avbryta min orderbekfräftelse som jag gjort tidigare idag?

-Ja det går bra

Får se om jag går dit imorgon igen och ger dem en andra chans och köper ett par enkelslipade för halva priset...
Citera
2017-10-24, 15:16
  #8
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Har glasögon med antireflex och antirepbehandling och så har jag Specsavers billiga "2 för 1" glasögon med standardglas utan behandlingar. Ingen skillnad alls. Även bågarna är nästan identiska till utseendet. Dyra paret (från Synsam) har Carl Zeiss-glas och bägarna är Titan Flex. Kostade nästan 8000:- för sju år sedan. Specsaversglasögonen kostade under 200:- med glas..

Kommer aldrig mer att gå på bluffen med "behandlingar", tror alla glas en kedja har är samma behandlade egentligen. För två hundra kan man ju bara beställa ett nytt par om det skulle bli repor, menar jag. Anti-reflex är bara båg, lika mycket/lite reflexer i mina billiga bågar som i de svindyra.
Tack, det var det jag misstänkte. Satans lurendrejeri.
Citera
2017-10-24, 15:51
  #9
Medlem
Servicen på Specsavers är inte den bästa. Men glasögonen är bra. Att gå till ställen som Synsam är bortkastade pengar. Man får dock navigera försiktigt bland Specsavers alla olika ”erbjudanden”.
Citera
2017-10-24, 18:06
  #10
Medlem
Alla mina repfriaglas, gorillaglas osv har repat sig, säger väl de mesta, kanske står emot det vardagliga slit och slänget.

Det du inte vill missa i glajjorna är uv-skydd.
Citera
2017-10-24, 18:07
  #11
Medlem
Antireflex vill du inte ha. Väldigt tryggt när antireflexgrejen går sönder.
Citera
2017-10-24, 20:53
  #12
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Tack för svaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Servicen på Specsavers är inte den bästa. Men glasögonen är bra. Att gå till ställen som Synsam är bortkastade pengar. Man får dock navigera försiktigt bland Specsavers alla olika ”erbjudanden”.
Jo jag har lärt mig en läxa. Synd bara att man skall behöva vara så påläst på varenda liten pryl man behöver köpa. Så frustrerande att man inte kan lita någorlunda på vad de säger i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Alla mina repfriaglas, gorillaglas osv har repat sig, säger väl de mesta, kanske står emot det vardagliga slit och slänget.

Det du inte vill missa i glajjorna är uv-skydd.
Jaså, hur vet man om man har det då? Ingår det i enkelslipade glas eller är det något man måste köpa till i så fall? Ingår det i den antireflex och repskyddsbehandlingen tro? Och varför vill man ha det?

Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Antireflex vill du inte ha. Väldigt tryggt när antireflexgrejen går sönder.
Varför inte?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback