Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-24, 11:47
  #1
Medlem
Halloj

Håller på att beställa en riktig mumsbit, nämligen en Volvo V90 T8. Jag håller på att bygga ihop den just nu.

Har en fråga! Man kan uppgradera ljudet till Bowers & Wilkins (19 högtalare/1400W). Det låter som ett måste nästan, dock kostar det 30 lök extra. Är det någon som testat dessa, är det värt? Bilen börjar bli förjävla dyr så vill inte slänga på 30k i "onödan".

Tackar
Citera
2017-10-24, 13:24
  #2
Medlem
Trixtons avatar
Om jag skulle köpa en bilstereo för 30 000 kronor så skulle jag nog vilja lyssna på den först. Du köper väl bilen av en bilhandlare, kan inte han ordna det?

Man köper väl inte ny bil på Internet. (Går det ens?)
Citera
2017-10-24, 15:34
  #3
Medlem
kobents avatar
Det är grymt ljud i det systemet, rekommenderar att du åker och lyssnar själv för original är inte dåligt heller.

Är du en som älskar att spela hög musik och är kräsen som jag är så kör på B&W.
Citera
2017-10-26, 11:55
  #4
Medlem
GladiatornsKamps avatar
Riktigt bra ljud faktiskt
Citera
2017-10-27, 11:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Om jag skulle köpa en bilstereo för 30 000 kronor så skulle jag nog vilja lyssna på den först. Du köper väl bilen av en bilhandlare, kan inte han ordna det?

Man köper väl inte ny bil på Internet. (Går det ens?)

Citat:
Ursprungligen postat av kobent
Det är grymt ljud i det systemet, rekommenderar att du åker och lyssnar själv för original är inte dåligt heller.

Är du en som älskar att spela hög musik och är kräsen som jag är så kör på B&W.

Citat:
Ursprungligen postat av GladiatornsKamp
Riktigt bra ljud faktiskt

Jag har provkört en gång och blev såld direkt, men glömde lyssna. Jag ska in och testa ljudet idag faktiskt!

En annan fråga, vilken lack föredrar ni på V90? Jag vägrar svart eller vit.
Citera
2017-10-27, 11:46
  #6
Medlem
elbels avatar
30k!?
Vad kostar det om man köper delarna själv och lämnar nånstans för installation?
Citera
2017-10-28, 09:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
30k!?
Vad kostar det om man köper delarna själv och lämnar nånstans för installation?

Haha jadu, ingen aning. va dock och testa dom igår och helvete vilket ljud, och grymt snyggt med. Så dom blir det!
Citera
2017-10-28, 13:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
30k!?
Vad kostar det om man köper delarna själv och lämnar nånstans för installation?
Det kan bli rätt dyrt i en modern bil. Redan förra generationen hade https://en.wikipedia.org/wiki/MOST_Bus vilket är plastfiber, dvs en digital signal. Därför kan en bra anläggning i en ny bil öka andrahandsvärdet.
Citera
2017-10-28, 13:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazyaventador
Haha jadu, ingen aning. va dock och testa dom igår och helvete vilket ljud, och grymt snyggt med. Så dom blir det!
Jag lyssnade i en V90 när den kom, och nu i veckan var jag på klubben och lyssnade på B&W högtalare för över 20000, men diskanten lät vass med låg upplösning. Så du får mycket för pengarna i Volvon enligt mig. Beror delvis på elektroniken också, för billiga förstärkare och en medioker signalkälla förstör mycket. Skit in, skit ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback