Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-12-24, 20:19
  #25
Medlem
Hon verkar inte helt riktig. I mina öron får jag vibbar av en psykolog som tröttnat på sin inriktade typ av patienter, och tänker ubgefär, Nej, inte en till - skärp dig.

Mitt tips är, skriv en lista över vad hon sagt. Är det för mycket kränknigar och intrång i privatlivet - anmäl.

Annars byt.
Citera
2017-12-30, 13:54
  #26
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Jag har läst alla dina inlägg i tråden TS o detta är ju fasansfullt förfärligt o jag blir helt förtvivlad o ledsen av det jag läser men mest heligt förbannad å dina vägnar TS!!

Här handlar det inte om ngn "tough love"- behandling, snarare så att du hamnat i klorna på en människa som inte vet va hon gör.

Det hela med socialt arbete generellt sett - det är så olyckligt men faktum är att hela professionen är så väldigt vek, skral o osäker - liksom stapplar fram stödd på flertalet klåpare som är direkt olämpliga att arbeta med andra människors inre själsliv.

Att professionen är så här väldigt svag o öppen gör också att det ges utrymme för en hel del galenskap - som ex din DBT-terapeut som behandlar dig orättvist o nedlåtande.

Jag förmodar att hon spelar in era möten för att sen kunna se detta tillsammans med sin handledare o om hon har en vettig handledare så borde den leda in henne på rätt spår lr påpeka att du o din terapeut inte passar varandra.

De kommentarer du får av henne är ju elakheter o jag skulle vilja fråga henne va hon tänkt att du ska göra med den information du får av henne, va har hon tänkt att du ska använda informationen till??

Att fälla dessa negativa omdömen o kommentarer till dig som hon gör är i mina ögon maktmissbruk o det är helt klart att hon brister, inte bara i kunskap - hon brister dessutom i respekt o ödmjukhet. Hon framstår överlägsen o väldigt provocerande- ja, rent av gnällig o självupptagen o tom nästan som om hon är immun mot dina egentliga problem.

Du ska bemötas med respekt o värdighet men din terapeuts förhållningssätt är att använda sig av manipulation o förvrängningar. Din terapeut ska bemöta dig med förståelse o acceptans, du ska kunna känna tillit men i stället så bidrar hon med ökad misstro, skuld o skam hos dig.

Din terapeut ska lotsa dig framåt så att du i ngn mån kan känna ökad tillförsikt inför framtiden, hon ska ingjuta mod o va ditt ställföreträdande hopp INTE bete sig som en avtrubbad oempatisk person o som en person som helt saknar tom baskunskaper om mänskligt beteende!!

Hon spelar in era möten, det tycker jag med att du ska göra vid nästa möte - absolut!

Tala om för henne att du har svårt att ta till dig den behandling hon erbjuder o att du vill att hon talar om vilka förväntningar hon har på dig.

Säg att du hört lite om "validering" som grund i DBT- behandling o be henne berätta hur HON använder sig av detta redskap. ("Validering" kan man säga går ut på att terapeuten ska bekräfta dig o dina känslor genom både o handling. )

Tala om för henne att er arbetsrelation inte känns bra för dig o be henne förklara kring möjligheten för dig att få byta terapeut - visst kan det va så att du iom ett byte får vänta tills du kommer till en annan terapeut men hellre det än att riskerar få gå med konstant stress över er dåliga relation med följden att dina symptom förvärras.

Hoppas du kan uppdatera TS!! o kram på dig!!
Citera
2018-03-18, 14:13
  #27
Medlem
KnackehaxanMias avatar
TS hur har det gått med snorkfröken till terapeut??

Det är precis en sån som din terapeut som gör att människor inte vill uppsöka vård öht - kanske går o blir så sjuk att de till slut mister jobb, familj o bostad.

Blir så förbannad!!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback