Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-23, 23:41
  #1
Avstängd
Foppa/Sundin-generationen eller Bäckström/Sedins/Karlsson-generationen? Hur tror ni en matchserie på 7 matcher hade slutat mellan dessa lagen?

Markus Näslund - Peter Forsberg - Mikael Renberg
Fredrik Modin - Mats Sundin - Daniel Alfredsson
Magnus Arvedsson - Michael Nylander - Pj Axelsson
Samuel Påhlsson - Jörgen Jönsson - Tomas Holmström

Nicklas Lidström - Mattias Norström
Kim Johnsson - Mattias Öhlund
Kenny Jönsson - Marcus Ragnarsson

Tommy Salo

vs

Daniel Sedin - Henrik Sedin - Loui Eriksson
Alexander Steen - Nicklas Bäckström - Filip Forsberg
Mikael Samuelsson - Henrik Zetterberg - Johan Franzen
Gabriel Landeskog - Jimmie Ericsson - Carl Hagelin

Oliver Ekman Larsson - Erik Karlsson
Victor Hedman - Anton Strålman
Niklas Kronwall - Mattias Ekholm

Henrik Lundqvist
Citera
2017-10-23, 23:44
  #2
Medlem
Har den semare ens en chans?
Citera
2017-10-23, 23:51
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Har den semare ens en chans?

Ja, det tycker jag.
Citera
2017-10-24, 05:01
  #4
Medlem
400Bens avatar
Var fan är Niklas Hjalmarsson?

Nej, men utan att gå in på smådetaljer, den senare har bättre målvakt och bättre backsida. Den äldre har bättre forwards, men det är inte mycket. Jag tror det hade blivit jämnt och kunnat sluta hur som helst, då det är fullt med bra spelare i båda lagen. Vågar faktiskt inte sätta någon som favorit, men magkänslan säger den senare, även om många nog kommer välja den äldre.

Drar kommande generations uppställning:

Joel Eriksson Ek - Mika Zibenejad - William Nylander
Marcus Johansson - Elias Pettersson - Alexander Nylander
Filip Forsberg - Alexander Wennberg - Victor Arvidsson
Rickard Rakell - Lias Andersson - Gabriel Landeskog

Hampus Lindholm - Rasmus Dahlin
Mattias Ekholm - John Klingberg
Jonas Brodin - - Adam Boqvist

Jacob Markström
Citera
2017-10-24, 23:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Var fan är Niklas Hjalmarsson?

Nej, men utan att gå in på smådetaljer, den senare har bättre målvakt och bättre backsida. Den äldre har bättre forwards, men det är inte mycket. Jag tror det hade blivit jämnt och kunnat sluta hur som helst, då det är fullt med bra spelare i båda lagen. Vågar faktiskt inte sätta någon som favorit, men magkänslan säger den senare, även om många nog kommer välja den äldre.

Drar kommande generations uppställning:

Joel Eriksson Ek - Mika Zibenejad - William Nylander
Marcus Johansson - Elias Pettersson - Alexander Nylander
Filip Forsberg - Alexander Wennberg - Victor Arvidsson
Rickard Rakell - Lias Andersson - Gabriel Landeskog

Hampus Lindholm - Rasmus Dahlin
Mattias Ekholm - John Klingberg
Jonas Brodin - - Adam Boqvist

Jacob Markström

Hur motiverar du att Filip Forsberg hamnar i 3:e linan med tanke på att han är vår bäste NHL forward efter Bäckis? Ligger 9:a i poängligan just nu totalt.
Citera
2017-10-24, 23:49
  #6
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Hur motiverar du att Filip Forsberg hamnar i 3:e linan med tanke på att han är vår bäste NHL forward efter Bäckis? Ligger 9:a i poängligan just nu totalt.

Bröderna Nylander i 2 kedjor framför som också är målskyttar, de behöver 2 andra speltyper bredvid sej än Foppa, Foppa kan spela i en 3:e åt båda håll. Foppa i en toppkedja och någon av bröderna Nylander hade fått försvinna om de inte skulle spela ihop vilket jag inte vill. Så hellre 3 kedjor som är vassa offensivt än 2.

Uppställningen är även om ca 10 år framåt, lite lättare att försvara den då när bröderna Nylander också ligger på 70-80 poäng per säsong.
Citera
2017-10-25, 00:35
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Var fan är Niklas Hjalmarsson?


Hjalmarsson är ytterst överskattad. Han är bra defensivt men thats it. Hjalmarsson tillför inte mer än vad någon av de 6 backarna som TS tog ut. Finns en enorm övertro på rollspelare inom Sverige. Kruger, J.Lundqvist, J.Jönsson, Hjalmarsson etc.
Citera
2017-10-25, 01:15
  #8
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mffaren1994
Hjalmarsson är ytterst överskattad. Han är bra defensivt men thats it. Hjalmarsson tillför inte mer än vad någon av de 6 backarna som TS tog ut. Finns en enorm övertro på rollspelare inom Sverige. Kruger, J.Lundqvist, J.Jönsson, Hjalmarsson etc.

Sjukaste jag hört.

Han är den bästa defensiva backen i denna generationen, så länge man inte tänkt köra med 6 offensiva backar ska han tas med.

På vilket sett är Strålman och Ekholm ens bättre?
Citera
2017-10-30, 22:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Var fan är Niklas Hjalmarsson?

Nej, men utan att gå in på smådetaljer, den senare har bättre målvakt och bättre backsida. Den äldre har bättre forwards, men det är inte mycket. Jag tror det hade blivit jämnt och kunnat sluta hur som helst, då det är fullt med bra spelare i båda lagen. Vågar faktiskt inte sätta någon som favorit, men magkänslan säger den senare, även om många nog kommer välja den äldre.

Drar kommande generations uppställning:

Joel Eriksson Ek - Mika Zibenejad - William Nylander
Marcus Johansson - Elias Pettersson - Alexander Nylander
Filip Forsberg - Alexander Wennberg - Victor Arvidsson
Rickard Rakell - Lias Andersson - Gabriel Landeskog

Hampus Lindholm - Rasmus Dahlin
Mattias Ekholm - John Klingberg
Jonas Brodin - - Adam Boqvist

Jacob Markström

Den tidigare hade slaktat den senare. Vad avgör vilken typ av "lag" man tillhör om man varit aktiv i båda? Hur kan ekholm spela i framtidens lag men inte tex erik karlsson då dom är lika gamla?
Citera
2017-10-30, 23:09
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Sjukaste jag hört.

Han är den bästa defensiva backen i denna generationen, så länge man inte tänkt köra med 6 offensiva backar ska han tas med.

På vilket sett är Strålman och Ekholm ens bättre?

Jag har inte tagit ut 6 offensiva backar.

Strålman och Ekholm är bra defensivt precis som Hjalmarsson dock så är de mer fysiska, större och bättre offensivt. De tillför mer än Hjalmarsson helt enkelt.
Citera
2017-10-31, 01:02
  #11
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxarnboy
Den tidigare hade slaktat den senare. Vad avgör vilken typ av "lag" man tillhör om man varit aktiv i båda? Hur kan ekholm spela i framtidens lag men inte tex erik karlsson då dom är lika gamla?

Jag tog ut mitt lag lite baserat på hur den yngre generationen såg ut i TS. Hade jag tagit ut allt från början hade jag mer tagit ut ett lag med 70, 80 och 90-talister.

Erik Karlsson var med i TS-lag, Ekholm tycker jag ska bort där och in med Hjalmarsson, då fanns det plats för han i mitt lag.

Citat:
Ursprungligen postat av Elvira96
Jag har inte tagit ut 6 offensiva backar.

Strålman och Ekholm är bra defensivt precis som Hjalmarsson dock så är de mer fysiska, större och bättre offensivt. De tillför mer än Hjalmarsson helt enkelt.

Verkar som folk glömmer historien rätt fort. Bara för Hjalmarsson har det tufft i skitlaget Arizona nu betyder inte det att han gått ner sej rejält. Hjalmarsson har vart sjukt bra defensivt i 8-10 år, Strålman har vart det i 4 år, Ekholm drygt 1 år. Ekholm har heller aldrig kommit upp riktigt i den nivån Hjalmarsson hållit under massa år.
Citera
2017-10-31, 04:36
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag tog ut mitt lag lite baserat på hur den yngre generationen såg ut i TS. Hade jag tagit ut allt från början hade jag mer tagit ut ett lag med 70, 80 och 90-talister.

Erik Karlsson var med i TS-lag, Ekholm tycker jag ska bort där och in med Hjalmarsson, då fanns det plats för han i mitt lag.



Verkar som folk glömmer historien rätt fort. Bara för Hjalmarsson har det tufft i skitlaget Arizona nu betyder inte det att han gått ner sej rejält. Hjalmarsson har vart sjukt bra defensivt i 8-10 år, Strålman har vart det i 4 år, Ekholm drygt 1 år. Ekholm har heller aldrig kommit upp riktigt i den nivån Hjalmarsson hållit under massa år.

Hjalmarsson har alltid varit en defensiv-rollspelare. Du igonerar förövrigt hur extremt ofysisk han är, varför spelar han aldrig på kropp?

Strålman och Ekholm är allround backar, Hjalmarsson är en rollspelare. Det behövs inte rollspelare när man har spelare som kan göra skitjobbet samtidigt som de tillför annat också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback