Jag ser så många olika klipp, reklamer, dokumentärer, filmer, serier och hör/hört historier m.m.
Det låter så fantastiskt, det ser så fantastiskt!
Jag är ifrån 90-talet. Som barn, så märkte jag inte så mycket av människor ifrån Mellanöstern. Det var fortfarande ganska lugnt.
Men med tiden, började det växa allt mer, i tonåren hade det redan blivit ''vanligt'' med den där invandringen.
Att få höra mycket av historier ifrån 70 och 80 talet, hur lugnt det var, hur lite invandring var o.s.v, låter ju bara så perfekt. En Sverige, så borde ha varit än idag, och framåt!
Vart gick snett, varför blev det som det blev?
Kan vi någonsin få det som det var på 70 och 80 talet?
Kanske svår fråga..
Jag la denna tråd i denna katergori, just för att jag faktiskt börjar må lite dåligt, för att jag inte upplevt det som fanns på 70 och 80 talet.
På tal om inte kvinnorna, verkade de ha intressant, strong personlighet. Snygga klädsel, hade de på sig också!
Den allmänna lugnet, vilken tid!
Kan vi någonsin få det som det blev förut?
Jag är super nyfiken!
I reklamer, serier och filmer verkar de unga kvinnorna på 70-80-talet ha en helt annan personlighet. Enligt mig, betydligt mycket mer starkare, och intressantare. Något som stämmer, eller var de som de var på denna tid, liksom nutid?
Jag är bara nyfiken. Jag menar inte att de är svaga idag, jag syftar bara mest på att de verkade bara vara lite annorlunda förut. Eller framstod de endast så framför kamerorna?
Tack för svar!
Senast redigerad av Dukater 2017-10-23 kl. 22:28.